اخبار فناوری

سیستم جدید NFC شرکت Apple نحوه ی پرداخت شما را عوض خواهد کرد

سیستم جدید NFC شرکت Apple نحوه ی پرداخت شما را عوض خواهد کرد

باید گفت که کمپانی اپل تقریبا در هیچ کدام از کنفرانس های مربوط به توسعه دهندگان  شرکت نمی کرده و نمی کند و نه لااقل به عنوان یک شرکت ارائه کننده، بنابراین این ارائه ی شرکت اپل در کنفرانس Transact یک قدم مثبت تلقی می شود. اما چیزی که در این بار اپل معرفی و عرضه خواهد کرد ممکن است تحولی در سیستم پرداخت الکترونیک شما ایجاد کند در مواردی مثل پرداخت پول جای پارک و یا هر نوع از پرداخت الکترونیک دیگری.

Apple pay در همه جا

 یکی از شایعاتی که راجع به ios 13‌ در رسانه ها منتشر شد، این بود که کمپانی اپل قصد دارد یک توسعه ی اساسی راجع به ابزار NFC خود انجام دهد، که باید گفت این توسعه در راستای هسته ی مرکزی سیستم NFC  می باشد و همچنین افزایش دامنه ی خواندن انواع مختلف NFC در این سری جدید. در حال حاظر سیستم NFC تنها قادر خواهد بود که با برچسب های NFC ارتباط برقرار کند که از فرمت NDEF بهره می برند. که البته به وسیله ی این توسعه ی تازه صورت گرفته این امکان اضافه خواهد شد که توانایی خواندن فرمت ها  MiFare,FeliCa ios 7816 را نیز در اختیار شما قرار می دهد. که این به توسعه دهندگان کمک خواهد کرد که برنامه ها و اپلیکیشن هایی طراحی کنند که به شما اجازه دهد طیف بیشتری از برچسب های NFC را در مکان های بیشتری در تحت پوشش خود بگیرند.

 در اواخر ماه آپریل میلادی امسال کمپانی اپل در کنفرانس Transact پشتیبانی سیستم های NFC جدید خود را در بحث مباحث پرداختی اعلام کرد. بر اساس گزارش چند خبر گذاری باید گفت که کمپانی اپل در توسعه ای جدید صورت داده شده ی خود به شما این امکان را می دهد که به صورت مستقیم و تنها با باز کردن قفل گوشی خود و فعال کردن سیستم NFC به انجام خدمات پرداختی تان بپردازید و این در صورتی است که حتی نیاز به نصب کردن هیچ گونه اپلیکیشن خاصی نیز نیست.

 

سیستم جدید NFC شرکت Apple نحوه ی پرداخت شما را عوض خواهد کرد

سیستم جدید NFC شرکت Apple نحوه ی پرداخت شما را عوض خواهد کرد

 

 باید گفت به صورت مثال دوچرخه ها و اسکوتر هایی در مراکز مختلف در اختیار شهروندان هستند و این می تواند بسیار وسوسه کننده باشد که اگر نیاز نبود ابتدا برای استفاده از ان ها نیازی به ثبت نام کردن در اپلیکیشن خاصی نباشد و پول را به طریق پیچیده ای برایش پرداخت نمی کردید. تصور کنید که چقدر خوب و آسان بود اگر این امکان وجود داشت که به سادگی گوشی آیفون خود را بیروت ییاورید و سپس با استفاده از NFC پول آن را بپردازید و سپس از اسکوتر یا دوچرخه ی شهری خود لذت ببرید و حتی هیچ نیازی به نصب کردن هیچ اپلیکیشن و یا برنامه ای نباشد.

 باید خاطر نشان کرد که امروزه پارکینگ های دارای سیستم پرداخت NFC همه جا هستند اما شما در ابتدا مجبور هستید که اپلیکیشن مخصوص آن را نصب کنید و سپس اقدام به استفاده از این امکان کنید. همچنین شما قادر خواهید بود که زمان هایی را تنظیم کنید که به صورت خودکار به شما یاداوری شود زمان پرداخت هایتان فرارسیده و با استفاده از سیستم NFC اقدام به پرداخت هایتان کنید.

 این تکنولوژی در آینده ی نزدیک یاعث خواهد شد که فرآیند خرید از فروشگاه ها و کیوسک های اتوماتیک کوچک بسیار جذاب تر از گذشته باشند زیرا که تنها کافی است با سیستم NFC گوشی خود به پرداخت بپردازید. شما قادر خواهید بود که در فروشگاه های بزرگ اجناس دلخواهتان را انتخاب کنید و سپس بدون معطل شدن در صف برای حساب کردنشان فروشگاه را ترک کنید چرا که این سیستم جدید همه ی کار ها را برای شما خواهد کرد.

 فقط کافی است لمس کنید و بروید

در گزارش ها اعلام شده که موج اول همکاری ها بین اپل و تعدادی از شرکت های اجاره دهنده ی اسکوتر های شهری و همچنین چند فروشگاه لباس فروشی و مراکزی که نیاز به پرداخت پول برای پارک کردن در آن ها می باشد در حال انجام می باشد. باید گفت این ایده ی سخت و دشواری می باشد که بخواهیم این سیستم را به تمامی جنبه های پرداختی تعمیم دهیم. همینطور باید اضافه کرد که هم اکنون این سیستم در بسیاری از مکان ها شکل اجرایی به خودش گرفته ولی در کل با نقطه ی ایده آل فاصله ی زیادی دارد.

همچنین بر اساس سیاست های کمپانی اپل این امر مشخص است که این کمپانی معتقد است به این وسیله که کاربر نیاز به نصب کردن هیچ گونه اپلیکیشن اضافه ای بر روی دستگاه های خود ندارد از لین طریق می تواند آن ها را به استفاده از این سیستم تشویق کند.

 به نظر می رسد که این توسعه در بخش NFC برای گوشی های اپل انقلابی در سطح سیستم های پرداخت الکترونیک عمومی ایجاد کند و به زودی شاهد تحولی بزرگ در این زمینه باشیم و باید گفت این نه تنها یک را ساده و سریع برای انجام خدمات پرداخت شما می باشد بلکه یک راه امن و راحت و ساده است تا به وسیله ی آن در آینده ی نزدیک بتوانید همه ی پرداخت هایتان را انجام بدهید.

 همچنین باید گفت که ما در ماه ژوئن شاهد گسترش و پیگیری هر چه بیشتر سیستم NFC در سیستم کمپانی اپل خواهیم بود.

مطالب مرتبط