اخبار فناوری

موبایل های ۲۰۱۷ با چیپ ست Snapdragon 835

blank

چیپ ستی که بهترین های سال ۲۰۱۷ از آن استفاده خواهند کرد!

چند روز قبل از مراسم CES 2017  که در رابطه با Qualcomm Keynote  برگزار شد، خبر دار شدیم بهترین موبایل های سال ۲۰۱۷ از چیپ ست جدید اسنپ دراگون به نام Snapdragon 835 استفاده خواهند کرد. شرکت به صورت واضح توضیح داده است که Snapdragon 835 سریعترین ، کوچکترین چیپ ست تاریخ این شرکت است و کمترین میزان مصرف انرژی در میان تمام چیپ ست ها را دارا است. طراحی این چیپ ست ۱۰ نانومتری است در حالی که بیش از ۳ میلیون ترانزیستور درون آن به کار رفته است. گفته می شود این چیپ ست ۳۰ درصد کوچکتر ، ۲۷ درصد سریعتر و ۴۰ درصد صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی نسبت به چیپ ست اسنپ دراگون ۸۲۰ خواهد داشت.

کوآلکوم گفته است که سازندگان تلفن همراه را برای ساخت گوشی هایی نازک تر با باطری های گوشی موبایل بزرگتر آماده می سازد.علاوه بر این ، کوآلکوم مشکلات شارژ را برطرف ساخته ، عمر باطری را بهبود داده است و در مورد دوربین ها نیز قابلیت هایی را افزوده است. از جمله موارد دیگر که با بهبود  این جیپ ست ها رخ داده است ، بحث ارتباطات با شبکه و امنیت است. شرکت برخی از ویژگی های جالبی را نیز برای چیپ ست ها برشمرده است. افزودن یک روز به زمان صحبت با تلفن ، ۵ روز به زمان پخش موسیقی ، و ۷ ساعت به فیلم برداری ۴K از جمله مزایای استفاده از این چیپ ست نسبت به چیپ ست اسنپ دراگون ۸۲۰ است. یکی دیگر از مهم ترین خاصیت های استفاده از اسنپ دراگون ۸۳۵  پشتیبانی از Quick Charge 4  است که در حدود ۵ دقیقه شارژ می تواند ۵ ساعت گوشی را شارژ نماید.

گوشی های اندروید بسیار متنوع و از جهت ساخت با یکدیگر بسیار متفاوت هستند . اما آنچه مسلم است استفاده بیش از ۱۰ درصد از گوشی های پیشروی اندرویدی سال ۲۰۱۷ از این چیپ ست است.

به جهت پشتیبانی از تکنولوژی VR، کوآلکوم چیپ ست های اسنپ دراگون ۸۳۵ را طوری طراحی کرده است که بتوانند پاسخ گوی نیازهای پردازشی VR باشند. این موارد شامل شرایط دمایی و توان چیپ ست ها می باشد. با استفاده از این چیپ ست می توانید پردازش های گرافیکی سه بعدی را ۲۵ درصد سریعتر از پردازش روی چیپ ست ۸۲۰ انجام دهید و تعداد رنگ های قابل مشاهده بر روی ال سی دی با استفاده از این چیپ ست حدود ۶۰ برابر بیشتر از رنگ های قابل نمایش در گوشی های با چیپ سات اسنپ دراگون ۸۲۰ است.  این چیپ ست می تواند از صدای صحنه و صدای اشیا و صدای DSD پشتیبانی کند.قابلیت تعقیب حرکت  نیز در این چیپ ست بهبود پیدا کرده است . این بهبود شامل حذف تاخیر در تبدیل حرکت-فوتون است .این تبدیل با استفاده از شش درجه آزادی اتفاق می افتد.

با استفاده از این چیپ ست فرآیند عکاسی بهبود عمده ای می یابد . در Snapdragon 835 از فیلم برداری با استفاده از قابلیت پایداری (استاندارد EIS 3.0 ) استفاده شده است. این پایداری در سه سطح yaw, roll,و  rolling shutter صورت می پذیرد.

 کوآلکوم همچنین پشتیبانی از فوتودیود دو گانه و بهبود در تمرکز خودکار که فاز هوشمند تشخیص و شناسایی نور را انجام می دهد  را اعلام کرده است. این چیپ برای کنترل کردن دوربین دو گانه بسیار کارا است.

موبایل های ۲۰۱۷ با چیپ ست Snapdragon 835

موبایل های ۲۰۱۷ با چیپ ست Snapdragon 835

برای پشتیبانی از شبکه های اینترنتی و تلفنیSnapdragon 835 از مودم X16 LTE  و شبکه ی Wi-Fi  ۸۰۲٫۱۱ ad  استفاده می کند. در این چیپ ست از سرعت دانلود پیک ده برابر سریعتر از اولین دستگاه های LTE پشتیبانی می شود. پردازش سیگنال در این چیپ ست نیز توسط مدولاسیون ۲۵۶-QAM  صورت می پذیرد. مودم به تنهایی ۴۵ درصد کوچکتر است و حدود ۶۰ درصد بهبود در مصرف انرژی دارد.

 در این چیپ ست همچنین از ویژگی های امنیتی بهبود یافته استفاده می شود. نحوه ی احراز هویت کاربر در این چیپ ست از طریق ، پین کد ، حسگر اثر انگشت و چسم و امنیت بر مبنای شناسایی صورت است. این بدان معنا است که گوشی هایی که در سال ۲۰۱۷ ارایه می شوند می توانند از ویژگی های دوربین برای احراز هویت کاربران استفاده نمایند.

در این چیپ ست از آموزش ماشین استفاده شده است و در نتیجه برای کاربردهای کشف و تعقیب اشیا در عکس ها  و نیز تعقیب های بلادرنگی که از قابلیت های VR بهره می برند، شناسایی صدا برای دستیاران مجازی و نیز احراز هویت های بیومتریک مناسب است.

مطالب مرتبط