اخبار فناوری

گوگل پیکسل ها مشکل اساسی در امنیت دارند…!

blank

گزارش هایی مبنی بر مشکل اساسی گوشی های گوگل پیکسل در اسایل امنیتی منتشر شده است که بر اساس این گزارشات گوگل پیکسل می تواند تمام اطلاعات صاحب خود را در اختیار گرفته و از آنها استفاده نماید.

در مسابقات هک  PwnFest  که دیروز در پایتخت کره ی جنوبی برگزار گردید؛ نمایه ی جالبی از هکرهای کلاه سفید موسوم به  Qihoo 360 نمایش داده شد.این گروه توانستند گوشی فانتزی و جدید گوگل به نام گوگل پیکسل را هک و تعدادی افزونه بر روی آن فعال نمایند. آنها در ازای هک این گوشی جایزه ی ۱۲۰ هزار دلاری مسابقات را نیز از آن خود کردند.

هر دو مدل جدید گوشی های گوگل چه Pixel  و چه Pixel XL  مورد آزمون قرار گرفتند . این اقدام هکر ها “آسیب پذیری در روز صفر” نام گرفت.آنچه در مورد یک گوشی و در وهله اول مهم است ،امنیت گوشی در نگه داری و حفاظت از اطلاعات کاربرانش است.این حفاظت اولیه توسط نرم افزارهایی که در کارخانه بر روی گوشی نصب می شوند تامین می گردند.بر اساس گزارشات رسیده هیچ افزونه ای در گوشی های گوگل برای تامین امنیت اطلاعات کاربران در نظر نگرفته شده بود.

از انجا که هک مثل هر علم دیگری شاخه شاخه است ،باید دید چه نوعی از هک بر روی گوشی های مدعی گوگل صورت گرفته است؟ آنچه هکر ها بر روی گوگل انجام دادند اجرای کد از راه دور نامیده می شود.بر این اساس اجرای کد به وسیله ارسال یک پیام مخصوص کلید خورده است. پس از دریافت این پیام گوشی به خودی خود گوگل کروم و گوگل پلی را باز کرده و شروع به اجرای آنها می کند.در اخر نیز پیامی بر روی صفحه ی گوشی نمایش داده شد که بر روی آن نوشته شده بود: “شما توسط تیم آلفا ۳۶۰ هک شده اید.”

در ویدیویی که تیم هکر در ارتباط با نحوه ی هک منتشر ساخته است سادگی ارایه مجوزهای دسترسی گوشی های گوگل پیکسل ،بسیار حایز اهمیت است.به خاطر راحتی دسترسی ها، برنامه ی جاسوس به راحتی نصب شد. در این دسترسی ها تمام داده های کاربر اعم از مالتی مدیا ها ،مخاطبان و حتی کانال های شبکه های اجتماعی به راحتی در دسترس تیم هکر قرار گرفت.

خبر خوب اینکه تیمی که موفق به هک پیکسل های گوگل شد، هکرهای کلاه سفید(هکرهایی که قسم خورده اند تنها هک های کثبت و در جهت بهبود شرایط موجود انجام دهند) بودند.این تیم عهد کرده که اطلاعات به دست آمده را فقط به ذی نفعان -که در اینجا شرکت گوگل است- ارایه دهد. این بدین معنی است که گوگل از حالا می تواند تمام تلاشش را برای ایجاد افزونه هایی که امنیت اطلاعات کاربران گوشی های هوشمند را تامین کند ، به کار گیرد. اطلاعات به دست آمده از هک قرار نیست در اختیار شروران قرار گیرد.

همچنین شما علاقمندان به حوزه تعمیرات موبایل می توانید در دوره های تخصصی آموزش تعمیرات موبایل کوک موبایل شرکت کنید در صورتی که در این مورد هر سوالی دارید می توانید با شماره 02167319 تماس بگیرید

مطالب مرتبط