اخبار فناوری

گوگل شارژ سریع ۴٫۰ را در نطفه خفه می کند؟

blank

چه کسی می توانست تصور کند که نحوه شارژ باطری هم می تواند بهبود یابد؟!

Qualcomm به خاطر شارژ سریع آن به سرعت شناخته شد.تکنولوژی ک تا قبل از Qualcomm هیچ تکنولوژِی از آن بهره نبرده بود. تا کنون،تکنولوژی باطری های و پیشرفت آن تنها به بهبود ظرفیت باطری و مواد به کار رفته در ساخت آنها محدود بوده است. اما کوالکوم همه چیز را تغییر داد…

کوالکوم به تازگی اعلام کرده که کار را برای  طراحی و ساخت باطری هایی با قابلیت شارژ سریع ۴٫۰ آغاز کرده است.آیا گوگل کنار می ایستد تا کوآلکوم نوآوری های خود در زمینه باطری را به رخ همگان بکشد؟!

قبل از هر چیزی  بیایید کمی در مورد شارژ سریع بدانیم…

تا به امروز شارژ سریع به حدود ۱۸ W رسیده است.تکنولوژی سوپر شارژ هوآوی به ۲۲٫۵ وات نیز رسیده است.طبق خبرها شارژ سریع می تواند با برق ۵ ولت و یا ۹ ولت صورت گیرد.تلفیق Snapdragon 830 SoC با شارژ سریع نسل چهارم می تواند شارژ تا سرعت ۲۸ W را نیز فراهم آورد.

گفته می شد با استفاده از تکنولوژی نوظهور Intelligent Negotiation for Optimum Voltage و به اختصار INOV  این عملیات ممکن می گردد.این تکنولوژی امکان افزایش شارژ را برای هر دستگاهی فراهم می آورد. با شارژ سریع همچنان گه گوشی گرمتر می شود میزان انرژی ورودی به گوشی کاهش می یابد.

چطور گوگل میخواهد قاتل شارژ سریع نسل چهارم می شود؟

گوگل این روزها می خواهد استاندارد USB-PD را در گوشی های اندروید اجرا کند. این اصطلاح مخففی برای عبارت USB Power Delivery است.یعتی با استفاده از یک کابل سیستم خروجی برای انرژی و داده فراهم آید. آنچه با استفاده از USB-PD نصیب کاربران می شود:

  • سطح توان  با استفاده از یو اس بی های موجود تا ۱۰۰ W بالا می رود.
  • جهت توان ثابت نخواهد بود.این یعنی اینکه دستگاهایی با توان مثل هاست و یا پریفرال ها نیز می توانند توان تولید نمایند.
  • بهینه سازی توان میان دستگاه های چند گانه ،این بدان معناست که زمان اجرای برنامه ها توان کمتری مصرف خواهد شد.
  • کیس هایی با توان کمتر مثل گوشی های هدفون تنها توان مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد و از جهت صرفه جویی توان مورد اهمیت است.

خوب اگر گوگل از این تکنولوژی در گوشی  هوشمند خود استفاده کند….شما قضاوت کنید دیگر کسی به سمت شارژ سریع نسل چهارم خواهد رفت؟!!

مطالب مرتبط