اخبار فناوری

گوشی Bolt شرکت HTC با اندروید ۷ نوقا و بدون جک هدفون

blank

 HTC  در همکاری با اسپرینت گوشی جدید خود با نام bolt را معرفی کرد.این گوشی از دیروز در فروشگاه های آمریکا که برای فروش گوشی جدید HTC اعلام آمادگی کرده بودند به فروش گذاشته شد.

در مورد قیمت گوشی باید گفت که  حدود ۶۰۰ دلار قیمت گذاری شده است . در این فروشگاه ها امکان حرید اقساطی گوشی نیز وجود دارد . در فروش اقساطی در طول بیست و چهار ماه و ماهی ۲۵ دلار از خریداران دریافت خواهد شد.هنوز خبری از ارایه Bolt در بازارهای هند و یا دیگر کشورها اعلام نشده است.

اسپرینت Bolt  را سریعترین گوشی در کل بازار گوشی های هوشمند معرفی کرده است.گوشی ازمودم  Qualcomm Snapdragon X10 LTE  بهره برده است و سرعت بالای پردازنده آن به این دلیل معرفی شده است. گوشی جدید نوکیا با نگاهی به نوآوری آیفون که هدفون بدون جک عرضه داشته بود،جک هدفون ندارد.Bolt  همچنین  از BoomSound  صدا نیز پشتیبانی می کند.

صفحه نمایش bolt  ۵٫۵ اینچی QHD (1440×2560 pixels) است.این گوشی اولین گوشی ضد آب نوکیا و با بدنه آلومینیومی است. همچنین مقاومت گوشی در برابر آب ،گرد و خاک و خراشیدگی با شاخص IP57  مشخص شده است.

هر چند نوکیا با مشتریانش صادقانه برخورد کرده و گفته با گذشت زمان و از بین رفتن پوشش گوشی ممکن است مقاومت گوشی در برابر آب و خراشیدگی کاهش یابد.

Bolt  با اندروید نوقا ۷٫۰ ارایه گردیده است. صفحه نمایش گوشی split-screen است. ال سی دی گوشی مقاوم و حافظه ی بی نهایت برای عکس مشابه آنچه در مورد گوشی های تازه وارد گوگل دیده شد و نرم افزار تماس ویدیویی Google Duo نیز بر روی گوشی نصب است.Bolt  دارای فینگر پرینت در زیر نمایشگر است و نوکیا تضمیمن داده است که قفل گوشی در کمتر از دو دهم ثانیه باز شود.

تنها سوال مهمی که در مورد این گوشی بی نقص نوکیا پیش می آید محل قرار گرفتن پردازنده است. پردازنده Snapdragon 810 که به گرما حساس است در زیر  هود گوشی قرار گرفته که ایجاد گرما می کند.

در مورد حافظه ی داخلی گوشی هم باید گفت که Bolt  از RAM 3 گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگاباتی بهره می برد.حافظه ی خارجی گوشی با استفاده از Micro SD و تا دو ترابایت امکان ارتقا دارد.دوربین عقب گوشی ۱۶ مگاپیکسل و دوربین عقب  ۸ مگا پیکسل است.

مطالب مرتبط