ترفند شبکه های اجتماعی

کاهش اینترنت مصرفی تلگرام و موبوگرام

blank

امروزه با توجه به تنوع فراوان و حجم زیاد اطلاعات مبادله شده در فضای مجازی نرم‌افزارهایی مانند تلگرام و دیگر شبکه‌های مجازی مصرف قسمت عمده‌ای از ترافیک و حجم مصرفی اینترنت را موجب می‌شوند. از این رو نحوه صحیح استفاده از این پلتفرم‌ها در جهت مدیریت پهنای باند مصرفی امری مهم و ضروری است. در ادامه با آموزش گام به گام به نحوه مدیریت ترافیک اینترنت در تلگرام می‌پردازیم که موبوگرام نیز کاملا مشابه آن است.

مراحل کاهش مصرف اینترنت در تلگرام و موبوگرام

تلگرام علاوه بر قابلیت‌های فراوانی که به کاربر ارائه می‌دهد امکان مدیریت ترافیک اینترنت را نیز مهیا کرده‌است؛ به عنوان مثال کاهش مصرف اینترنت در تماس، موقتی بودن فایل‌ های مدیا و یا مشاهده آمار مصرف از همین موارد است.

گام اول: ابتدا اپلیکیشن را باز کنید سپس گزینه سه خط منو در گوشه بالا سمت چپ را انتخاب کنید.

blank

گام دوم: پس از باز کردن منوی مفصلی که در سمت چپ خواهید دید باید به سراغ گزینه setting بروید و آن را انتخاب کنید.

blank

گام سوم: پس از باز کردن صفحه Setting باید گزینه Data and Storage را انتخاب و به آن صفحه بروید.

blank

گام چهارم: پس از رفتن به صفحه Data and storage باید گزینه Disk and Network Usage را مطابق عکس زیر انتخاب کنید. این همان جایی است که می‌توانید ترافیک مصرفی خود را مدیریت کنید

.blank

 

گام پنجم: در ابتدا بر گزینه Storage usage کلیک کنید. صفحه‌ای مانند شکل زیر مشاهده خواهید کرد.

blank

گام ششم: در این صفحه شما می‌توانید انتخاب کنید فایل‌های صوتی و تصویری تا چه بازه زمانی در حافظه نگهداری شوند. به صورت پیش فرض بر روی forever تنظیم شده است اما می‌توانید این زمان را تا یک روز نیز کاهش دهید و پس از آن فایل‌ها بعد از گذشت بازه زمانی منتخب شما به صورت خودکار پاک خواهند شد.

گام هفتم: با انتخاب Clear cache نیز می‌توانید کش(Cache) سیستم را پاک کنید

گام هشتم: حالا دوباره به صفحه Data and storage بازگردید سه قسمت دیگر باقی مانده عبارتند از Mobile data usage، Wifi Data usage و Roaming data usage. می‌توانید در این قسمت‌ها میزان مصرف را مشاهده کنید.

blank

گام نهم: با استفاده از گزینه Reset statistic می‌توانید آمار مصرفی را صفر کنید.

همچنین با پایین بردن نوار می‌توانید گزینه‌های بیشتری نیز مشاهده کنید. در انتها به بخش calls می‌رسید که می‌توانید تنظیم کنید ترافیک کمتری در تماس استفاده کنید.

blank

سه گزینه موجود میزان حجم مصرفی اینترنت را مدیریت می‌کند و به دلخواه شما امکان تغییر آن وجود دارد.

مطالب مرتبط