ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی Search یا جستجوی پیام در تلگرام

Search یا جستجوی پیام در تلگرام

برخی مواقع عبارتی از یک پیام را دارید و می خواهید آن پیام را جستجو کنید. یا حتی در گروه یا کانالی به دنبال پیام های خاصی می گردید. تلگرام این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌ دهد تا عبارات مورد نظر خود را در آرشیو گفتگوها جستجو یا Search کنید. در این مقاله قرار است به آموزش چگونگی Search یا جستجوی پیام در تلگرام بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ Search یا جستجوی پیام در تلگرام

از قابلیت ‌های دیگر تلگرام مربوط به امکان جستجو یا سرچ عبارات و پیام ها می باشد. این امکان وجود دارد که جستجوی پیام در پنجره یک گفتگو یا چت، گروه، کانال و یا کل لیست چت های اکانت تلگرام صورت گیرد. برای مثال فرض کنید که چند وقت پیش پیام مهمی از سوی یکی از مخاطبین در تلگرام دریافت کرده اید. به راحتی می توانید با استفاده از قابلیت سرچ پیام تلگرام می‌توانید مجدداً به آن پیام دسترسی پیدا کنید.

در این مقاله قرار است به آموزش چگونگی سرچ یا جستجوی پیام در تلگرام بپردازیم.

چگونگی Search یا جستجوی پیام در تلگرام

عمل Search پیام یا عبارات در تلگرام به آسانی امکان پذیر است. اگر بخواهید که یک پیام را در پنجره گفتگو (چت)، گروه یا کانال خاصی جستجو نمایید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • به پنجره چت، کانال یا گروه مورد نظر خود که قرار است، پیام خود را در آن جستجو کنید، وارد شوید.
  • بر روی آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه تپ کنید.
  • در بالای صفحه، گزینه Search را انتخاب کنید.
  • حال عبارت مورد نظر خود را در فیلد Search وارد نمایید.
  • در این بخش لیستی از پیام های حاوی عبارت مد نظرتان نمایان می گردد. در سمت راست هر یک از آن‌ها تاریخ ارسال یا دریافت پیام مشاهده می شود.
جستجوی پیام

جستجوی پیام

اگر بخواهید یک عبارت یا پیام را در پنجره چت، کانال یا گروه تلگرام را جستجو کنید، امکان جستجوی دقیق تر با توجه به تاریخ های مختلف هم وجود دارد. اگر خواستید پیامی را جستجو کنید که تاریخ آن را می دانید می توانید به مقاله ای که در این مورد با عنوان “چگونگی جستجوی پیام تلگرام با داشتن تاریخ پیام” مراجعه نمایید.

آموزش جستجوی پیام تلگرام همراه با تاریخ را مطالعه کنید.

اضافه بر روش بالا که برای جستجوی پیام در پنجره چت، گروه یا کانال از آن استفاده می‌ شود، راه دیگری هم به منظور جستجوی عبارات در تلگرام وجود دارد. در روش بعدی جستجو، عبارت مورد نظر در همه ی پنجره های گفتگوی تلگرام شامل چت ‌ها، گروه‌ ها و کانال‌ ها انجام می شود. برای اینکه با استفاده از این روش به جستجوی عبارت بپردازید باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • بر روی آیکون ذره بین گوشه سمت راست و بالای صفحه بزنید.
  • در نهایت عبارت یا بخشی از پیام مورد نظر خود را وارد کنید.
جستجوی پیام

جستجوی پیام

همانطور که می بینید لیستی از پیام های حاوی عبارت مورد نظر خود را می توانید مشاهده کنید. در این روش اگر عبارت سرچ شده حتی در نام یکی از مخاطبین یا ربات های تلگرام بکار رفته باشد، لیست آن‌ ها ارائه می گردد.

آموزشSearch  یا جستجوی پیام در تلگرام

 

blank

مطالب مرتبط