ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی ارسال فایل از طریق تلگرام

چگونگی ارسال فایل از طریق تلگرام

بسیاری از کاربران فکر می کنند که فقط تلگرام اپلیکیشنی برای ارسال گفتگوها، عکس و ویدئو می باشد، و از نحوه ی ارسال بقیه اطلاعات با تلگرام بی اطلاع هستند. برای مثال شما می‌توانید از طریق تلگرام هر یک فایل که در حافظه داخلی یا حافظه SD گوشی هوشمند خود به صورت ذخیره دارید، را برای دوستان خود ارسال کنید و با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. در این مقاله به آموزش چگونگی ارسال فایل از طریق تلگرام می پردازیم. پس با کوک موبایل همراه باشید.

مقدمه‌ چگونگی ارسال فایل از طریق تلگرام

در تلگرام می توانید به ساده‌ترین شکل ممکن فایل های مختلف را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. پیش از این مقاله ‌های متعددی را در مورد نحوه اشتراک گذاری انواع مختلف فایل در تلگرام را در این سایت جهت مطالعه قرار داده ایم که شما می توانید در صورت نیاز به آنها مراجعه کنید. لیستی از این مقالات در بخش زیر موجود است:

  • چگونگی ارسال عکس و ویدئو در تلگرام
  • چگونگی ارسال مخاطب گوشی برای کاربران دیگر
  • چگونگی ارسال لوکیشن در تلگرام

ولی همانطور که در بالاتر گفته شد، برای اشتراک گذاری فایل در تلگرام محدود به فایل هایی همچون عکس، ویدیو یا آهنگ نیستیم، بلکه تقریباً می‌توانید هر نوع فایلی را از طریق این پیام رسان ارسال و دریافت نمایید. در این مقاله به آموزش چگونگی ارسال فایل های مختلف از طریق تلگرام می پردازیم.

چگونگی ارسال فایل از طریق تلگرام

برای اینکه بتوانید اقدام به اشتراک گذاری یا ارسال یک فایل از حافظه داخلی یا حافظه SD دستگاه از طریق تلگرام کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • به پنجره گفتگوی مورد نظر خود وارد شوید. این پنجره گفتگو می‌تواند یک چت انفرادی، گروهی یا کانالی که در آن ادمین هستید، باشد.
  • در پایین صفحه، بر روی آیکون با نماد “گیره” از بخش سمت راست فیلد تایپ متن بزنید.
  • در این بخش نمایان شده، گزینه File را انتخاب نمایید. در این شرایط گزینه ‌های زیر مقابل شما نمایان می گردد:
ارسال فایل از طریق تلگرام

ارسال فایل از طریق تلگرام

گزینه یInternal Storage : این گزینه مربوط به محتوای حافظه داخلی دستگاه می باشد. با زدن بر روی این گزینه می‌توانید فایل یا فایل های مورد نظر خود را از حافظه داخلی دستگاه انتخاب و ارسال نمایید.

نحوه ی ارسال آهنگ به صورت وویس در تلگرام را مطالعه کنید.

گزینهSD Card : این گزینه به حافظه SD دستگاه مربوط می‌ گردد و می‌توانید فایل های مورد نظر خود را از این بخش انتخاب و از طریق تلگرام ارسال نمایید.

گزینه ی /: این گزینه شما را به بخش سیستم روت (System Root) منتقل می‌کند. این گزینه برای اشتراک گذاری فایل چندان کارایی ندارد.

گزینه یTelegram : اگر این گزینه را انتخاب کنید به بخشی منتقل می ‌شوید که زیرشاخه ‌های دیگری همچون Telegram Audio، Telegram Video و غیره را را در خود دارد. از طریق این بخش می ‌توانید به آرشیو همه ی فایل های قبلی اشتراک گذاری شده از طریق تلگرام دسترسی پیدا کنید و هر یک از آن‌ها که مد نظرتان است را انتخاب و در پنجره گفتگوی فعلی ارسال نمایید.

گزینه یGallery : با انتخاب این گزینه به گالری گوشی خود می روید و می‌‌ توانید عکس مورد نظرتان را از گالری در پنجره گفتگوی انتخاب شده ارسال نمایید.

گزینه ی Music: این گزینه مربوط به بخش موزیک بوده و اگر می خواهید فایل صوتی و یا موسیقی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، باید از این گزینه استفاده نمایید.

بخشRECENT : در بخش پایین صفحه مجموعه ‌ای از فایل‌ های متفرقه با فرمت‌ های متفاوت وجود دارد. این فایل ‌ها در واقع فایل‌ هایی می باشند که اخیراً در تلگرام از آن‌ ها استفاده کرده ‌اید. اگر مایل باشید می ‌توانید از این لیست برای انتخاب و اشتراک گذاری فایل های مورد نظر خود استفاده نمایید.

مطالب مرتبط