ترفند, ترفند کامپیوتر

چگونه چیزی را که فضای حافظه ی مک شما را اشغال می کند پیدا کنید و پاک کنید

blank

MacOS می تواند به راه های مرموزی عمل کند، و این که از طریق Finder یا رفتن به About This Mac > Storage view بفهمید دقیقا چه چیزی فضای حافظه ی شما را اشغال می کند، می تواند کمی سخت باشد. مخصوصا در هارد درایوهای اکسترنال که نمایش حافظه به دسته بندی های مختلف تقسیم نمی شود، یا وقتی که سیستم یا موارد دیگر بخش زیادی از حافظه ی شما را اشغال می کنند و شما نمی توانید یک پوشه با آن مقدار حجم از اطلاعات را در آن پیدا و بررسی کنید.

نرم افزارهای مستقل می توانند در این مورد کمک کنند. نرم افزارهای متعددی می توانند به صورت گرافیکی حافظه ی دستگاه را یا در دسته بندی های دقیق یا با پوشه ها (یا هر دو) نشان دهند. برخی از آن ها فراتر می روند و می توانند اطلاعات تکراری یا غیر ضروری که می توانید پاک کنید را تشخیص دهند، یا به شما اجازه می دهند فایل ها یا فولدرهایی که نمی خواهید را انتخاب کنید، تا به جای آن که در Finder دنبال آن ها بگردید، آن ها را مستقیما از درون نرم افزار پاک کنید. این نرم افزارها عبارتند از:

  • DaisyDisk (که در App Store یا مستقیما در سایت توسعه دهنده قیمتی ۱۰ دلاری دارد) نمایش گرافیکی ای ارائه می کند که بسیار خوشایند و آسان برای استفاده است تا بتوانید در بین فولدر ها بگردید.

 

چگونه چیزی را که فضای حافظه ی مک شما را اشغال می کند پیدا کنید و پاک کنید

چگونه چیزی را که فضای حافظه ی مک شما را اشغال می کند پیدا کنید و پاک کنید

 

  • GrandPerspective (که در سایت توسعه دهنده به طور رایگان قرار گرفته یا با قیمت ۱.۹۹ دلاری در App Store برای حمایت از توسعه دهنده قرار دارد) حافظه را به صورت یک “heat map” رنگ بندی شده نمایش می دهد، که از اندازه هایی متناسب با فضای اشغال شده توسط فایل ها یا فولدر ها استفاده می کند.
  • بهترین مورد WhatSize (با قیمت ۳۰ دلار) بود. که نمایش گرافیکی فضای حافظه را با deduplication و دیگر ویژگی های پاک کردن فضا، ادغام می کند. متأسفانه توسعه دهنده های آن ارائه ی آپدیت ها را متوقف کردند. اگر در حال استفاده از یک نسخه ی قدیمی از macOS هستید، شاید بهترین انتخاب باشد.

مطالب مرتبط