اخبار فناوری

گوشی های اندروید، یک کلید امنیتی فیزیکی برای حساب کاربری گوگل شما هستند

blank

نگران امنیت دیجیتالی خود هستید؟ گوگل روش جدیدی را برای تأیید هویت ۲ مرحله ای، که از گوشی شما به عنوان یک کلید امنیتی فیزیکی استفاده می کند، منتشر کرده است. به عبارت دیگر، اگر گوشی شما دارای اندروید ۷ یا جدیدتر است، شما می توانید از دستگاه فیزیکی خود برای ورود به اپلیکیشن ها و سرویس ها و حساب کاربری گوگل بر روی دستگاهی دیگر بدون نیاز به یک دانگل استفاده کنید.

برای استفاده از این ویژگی جدید، شما باید گوشی خود را با استفاده از مرورگر Chrome توسط بلوتوث به کامپیوتر متصل کنید. و کروم از گوشی برای تأیید ورود به سیستم استفاده خواهد کرد. تکنولوژی جدید در ورود به Gmail ،G Suite ،Google Cloud و هر سرویس دیگری از گوگل که از استاندارد تأیید هویت FIDO استفاده می کند، کار خواهد کرد.

البته شاید بدانید که در حال حاضر راه هایی مانند Google Prompt برای استفاده از گوشی شما برای ورود به اپلیکیشن ها و سرویس های گوگل وجود دارند. اگرچه Prompt نیاز ندارد که گوشی شما در نزدیک کامپیوتری که به آن وارد می شوید، باشد. به این معنی که هر کس باز هم می تواند بدون نزدیک شدن به گوشی شما از حساب کاربری تان سوء استفاده کند.

دلایل بسیاری وجود دارد که چرا فعال کردن تأیید ۲ مرحله ای ایده ی خوبی به شمار می رود. اما بدیهی ترین آن، این است که حتی اگر به رمز عبور شما دست پیدا کرده باشند، اساسا از ورود به حساب کاربری شما توسط آن ها جلوگیری می کند. برخی از روش های تأیید هویت ۲ مرحله ای کمی نا امن تر از بقیه هستند. اما این روش جدید فوق العاده ایمن است چون نیاز به نزدیک بودن گوشی شما به کامپیوتری که به آن وارد می شوید، دارد.

چگونه از گوشی خود برای تأیید هویت ۲ مرحله ای استفاده کنیم

فعال کردن تأیید هویت ۲ مرحله ای خیلی آسان است. مراحل زیر را به راحتی دنبال کنید تا انجام شود.

1- اطمینان حاصل کنید که از یک گوشی با اندروید ۷ یا جدیدتر و مرورگر کروم در macOS ،Chrome OS و یا ویندوز ۱۰ استفاده می کنید.

2- به حساب کاربری گوگل خود در گوشی اندرویدی تان وارد شوید، و بلوتوث را روشن کنید.

3- به myaccount.google.com/security در مرورگر کروم خود بر روی کامپیوتر تان بروید، و بر روی two-step verification کلیک کنید.

4- بر روی گزینه ی add a security key کلیک کنید، و گوشی خود را از لیست دستگاه ها انتخاب کنید

حالا می توانید برای ورود به سرویس های گوگل در هر مرورگر کرومی، از گوشی خود در تأیید هویت ۲ مرحله ای استفاده کنید.

مطالب مرتبط