ترفند آیفون

رفع مشکلات Touch ID آیفون و آی پد

blank

تمام افرادی که تاکنون از گوشی آیفون و آی پدهای اپل استفاده کرده اند می دانند که با استفاده از Touch IDمی توانند فرآیند مربوط به احراز هویت را انجام دهند.  شما ابتدای امر انگشت خود را بر روی Touch ID   قرار می دهید و سنسور با اسکن اثر انگشت  صاحب آیفون آن را به عنوان اثر انگشت اصلی شناسایی کرده و از آن به بعد، پس از هر بار قرار گرفتن انگشت روی Touch ID هویت شما احراز شده و گوشی آنلاک می شود.شما می توانید برای آیفون خود چندین اثر انگشت را به عنوان اثر انگشت معتبر تعریف نمایید. این به این معنی است که گوشی شما با هر کدام از این اثر انگشت ها باز خواهد شد.حال اگر مشکلی در کارکرد Touch ID آیفون و یا آی پد شما به وجود آمد تکلیف چیست؟چگونه مشکل را شناسایی و آن را حل کنیم؟

در ادامه می خواهیم مشکلات رایج Touch ID را معرفی و برای آنها راه حل ارایه دهیم.قبل از هر کاری می بایست اصول کار با Touch ID را بدانید.

از ثبت بودن اثر انشگت خود به عنوان اثر انگشت قابل اعتماد در آیفون و یا آی پد اطمینان حاصل کنید.

هنگام لمس Touch ID از خشک و  تمیز بودن و چرب نبودن انگشت خود اطمینان حاصل نمایید.

اسکنر را همواره تمیز و از محیط های مرطوب دور  نگه دارد. وجود لایه ای از مواد مزاحم می تواند در عملکرد Touch ID  اختلال ایجاد کند.

با انجام این اقدامات اولیه می توانید امیدوار باشد که Touch ID  آیفون یا آی پد شما طول عمر قابل قبولی خواهد داشت.حالا ممکن است کاربری بگوید، من تمام مراقبت ها را انجام دادم ولی Touch ID آیفونم مشکل دارد.برای رفع مشکلات Touch ID در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.

راه حل اول: باز تنظیم(ریست کردن) اثر انگشت ثبت شده در آیفون و یا آی پد

می بایست در قدم اول اثر انگشت ثبت شده را حذف و بار دیگر آن را اسکن و ذخیره نمایید. طیف گسترده ای از مشکلات مربوط به Touch ID  از این طریق قابل حل هستند.

  • قدم اول : وارد تنظیمات Setting گوشی شوید.
  • قدم دوم: گزینه ی Touch ID and Passcode  را لمس کنید تا سبز شود.

رفع مشکلات Touch ID آیفون و آی پد

  • قدم سوم: رمز عبور  اصلی دستگاه(Passcode) را وارد نمایید.
  • قدم چهارم:حالا می توانید لیستی از اثرات انگشت قابل اعتماد برای آیفون خود را مشاهده نمایید با رفتن روی هر کدام از این اثر انگشت ها می توانید نسبت به حذف  آن اقدام کنید.پس از حذف تمام این اثر انگشت ها  می توانید اثر انگشت جدیدی را برای ثبت در لیست قابل اعتماده ثبت نمایید.

رفع مشکلات Touch ID آیفون و آی پد

  • قدم پنجم: برای اضافه کردن اثر انشگت جدید روی Add a Finger print  کلیک نمایید.

رفع مشکلات Touch ID آیفون و آی پد

  • قدم ششم:حال انگشت خود را روی Touch ID   گوشی قرار دهید تا اثر انگشت شما اسکن شود و به لیست اثر انگشت های قابل اعتماد افزوده شود.

رفع مشکلات Touch ID آیفون و آی پد

  • قدم هفتم:حال با دیدن پیغام تکمیل اسکن که به شکل زید است می توانید از ثبت شدن اثر انگشت به عنوان اثر انگشت قابل اعتماد مطمین شوید.

رفع مشکلات Touch ID آیفون و آی پد

راه حل دوم :دستگاه آیفون را از طریق UFD mode ریستور نمایید.

برای ریستور کردن آیفون و یا آی پد از طریق UFD mode  می توانید مراحل زیر را اجرا کنید:

  • قدم اول :در کامپیوتر شخصی خود برنامه iTunes را اجرا کنید.
  • قدم دوم:با کابل لایتنینگ گوشی را به کامپیوتر وصل کنید.
  • قدم سوم:دستگاه آیفون و یا آی پد را خاموش کنید.
  • قدم چهارم:دکمه ی پاور و هوم را همزمان با هم بفشارید و برای ده ثانیه نگه دارید.
  • قدم پنجم:بعد از ۱۰ ثانیه  دکمه ی پاور را رها کنید ولی باز هوم را نگه دارید.
  • قدم ششم:تا زمانی که iTunes پیغام ورود به مد UFD را به شما نشان دهد به این کار ادامه دهید.

پس از ورود به UFD  mode  دستگاه را ریستور کنید تا مشکل Touch ID   آیفون و یا آی پد شما به کلی مرتفع شود. اگر پس از طی مراحل گفته شده باز هم مشکل پا بر جاست احتمالا می بایست مشکل سخت افزاری باشد و باید به متخصصان تعمیرات آیفون مراجعه کنید.

مطالب مرتبط