اخبار فناوری

چه چیز هایی در رویداد WWDC اپل در ژوئن 2019 مورد انتظار است؟

چه چیز هایی در رویداد WWDC اپل در ژوئن 2019 مورد انتظار است؟چه چیز هایی در رویداد WWDC اپل در ژوئن 2019 مورد انتظار است؟

رویداد I/O گوگل چند روز پیش به پایان رسید، اما فکر نکنید که نشست های توسعه دهندگان اخبار بزرگ در این بهار به اتمام می رسد. رویداد خیلی مهم WWDC اپل در ماه آینده با اعلامیه های زیادی حول سیستم های عامل macOS و iOS خود اپل برگزار می گردد. انتظار می رود که در نسخه جدید هر دو این ها گنجینه هایی از چیز های جدید باشد و بیشتر از این نمی توانیم منتظر WWDC باشیم.

کنفرانس امسال با بخش اصلی سنتی در سوم ژوئن در مرکز همایش McEntry در سان خوزه کالیفرنیا آغاز می شود. اما چه چیز هایی را باید از تیم کوک و کارکنانش در رویداد WWDC 2019 انتظار داشته باشیم و چه چیز های جدیدی برای iOS و macOS امسال وجود دارند؟ خب، به نظر می رسد که ما یک قالب کلی از چیز های مورد انتظار امسال داریم، پس بیاید تا آن ها را با هم مرور کنیم.

iOS نسخه 13

به دعوتنامه رویداد که در شکل بالا قرار دارد نگاه کنید. اگر در این پوستر، حالت تاریک (dark mode) برای شما مشخص نیست، پس چیز دیگری را نمی توانید متوجه شوید.

تغییرات ظاهری

در واقع، حالت تاریک یکی از قابلیت های مورد انتظار جدید و بزرگ در نسخه iOS جدید می باشد. قابلیتی که سال ها تقاضای زیادی داشته و حالا اپل این قابلیت را عرضه می کند. با توجه به اخبار درز یافته ، شما می توانید با استفاده از یک دکمه در Control Center، این قابلیت سیاه و خاکستری پررنگ جدید را فعال نمایید. با این کار، چشمان شما هنگامی که شما در شب با استفاده از موبایل خود در حال مبارزه با بی خوابی خود هستید، با نور خیره کننده صفحه کاربری iOS اذیت نخواهد شد.

 

چه چیز هایی در رویداد WWDC اپل در ژوئن 2019 مورد انتظار است؟

چه چیز هایی در رویداد WWDC اپل در ژوئن 2019 مورد انتظار است؟

 

اپلیکیشن های iOS که در چپ ترین قسمت صفحه اصلی (home screen) شما قرار دارن، برای داشتن شکل بهتر، باز طراحی خواهند شد. بالاخره، شایعه شده است که iOS از تعداد زیادی انیمیشن برای داشتن ظاهری سرحال تر استفاده خواهد کرد. انیمیشن های جدید در هنگام بستن اپلیکیشن ها با در حالت اجرای چندیدن برنامه نمایش نشان داده خواهند شد، اما ممکن است در حالت های دیگر نیز مورد استفاده واقع شوند.

اپلیکیشن iMessage، صفحه کلید و نقشه اپل دارای تغییراتی خواهند بود

به نظر می رسد که اپل با iOS نسخه 13 به تعدادی از اپلیکیشن های اساسی iOS و کارایی آن ها نیرویی تازه می بخشد. اپلیکیشن iMessage که بنیاد اکوسیستم اپل است و توسط تعداد زیادی از کاربران iOS غیر قابل جایگزین شناخته شده است، در به روز رسانی بعدی iOS کمی شخصی سازی تر می شود. Apple به کاربران خود اجازه می دهد تا از عکس ها و نام های شخصی سازی شده برای پروفایل ها انتخاب شود و همچنین می توان انتخاب کرد که چه کسانی می توانند این اطلاعات را ببینند. این اتفاق احتمالا از اپلیکیشن های دیگر پیام رسانی الهام گرفته است و تجربه شخصی بیشتری را در کار با این اپلیکیشن القا می کند. البته ما این تغییرات را به عنوان یک نشانه که قرار است اسن اپلیکیشن برای اندروید نیز عرضه شود، برداشت نمی کنیم. این اتفاق هرگز روی نخواهد داد.

تغییر قابل توجه دیگری که به همراه iOS نسخه 13 عرضه می شود، صفحه کلید لغزنده است. اپل از سال 2014 و با سیستم عامل iOS نسخه 8، به کاربران خود اجازه می داد تا با نصب صفحه کلید های عرضه شده توسط اشخاص دیگر، از صفحه کلید لغزنده استفاده کنند، اما صفحه کلید اصلی اپل تقریبا بدون تغییر باقی ماند. بر طبق گزارش ها، اپل به همراه iOS نسخه 13، صفحه کلید های “swipe-to-type” (با کشیدن دست خود بر روی صفحه کلید می توانید تایپ کنید)، را به صفحه کلید های استاندارد “tap-to-type” (صفحه کلید های استاندارد که تایپ کردن با آن ها با فشردن دکمه های مربوط به حروف همراه است) ضمیمه خواهد کرد.

بر طبق گزارش ها، مرورگر Safari یک برگه دانلود اختصاصی خواهد داشت تا به تمام فایل های دانلود شده دسترسی داشته باشد و اپلیکیشن مدیریت برنامه ها (File) نیز با حمایت های بدون توقف اپلیکیشن های شخص ثالث کار خواهد نمود و از یک رابط “برگه اشتراک” (Share Sheet) که به اشتراک گذاری لینک صفحات وب و عکس ها را از طریق اپلیکیشن Safari آسان تر می سازد، بهره خواهد برد. اپلیکیشن نقشه اپل نیز در قالب قابلیت جدید موقعیت های متناوب حمایت می شود.

به روز رسانی برای اپلیکیشن های Apple Books، Screen Time، Health و بیشتر

اپلیکیشن Apple Health تغییراتی خواهد داشت که آن را کاربر پسند می کند و فعالیت روزانه رو در صفحه اصلی نشان خواهد داد. علاوه بر تغییرات تازه در ظاهر آن، این اپلیکیشن از چندین بهبود دیگر نیز بهره خواهد برد: قابلیت جدید Dose دارو های شما را در زمان های برنامه ریزی شما به شما یادآوری می کند، در حالی که قابلیت Cycles دوره قاعدگی را پیگیری می نماید.

ScreenTime نیز از چندین کنترل قدرتمند برای والدین برای گروه های Sharing Family بهره خواهد برد که به والدین اجازه می دهد تا مشخص کنند که کودکان آن ها در طول چه زمانی از روز می توانند با چه کسانی تماس بگیرند. این نیز یک قابلیت قدذتمند است که آسودگی خاطر را برای والدین به ارمغان می آورد.

شایعه شده است که Apple Books از یک سیستم جایزه بهره خواهد برد که با دادن امتیاز به کاربران iOS آن ها را تشویق به خواندن کتاب های بیشتر می نماید.

پیشرفت ها در iPad

به نظر می رسد که iOS نسخه 13 نیز یک به روز رسانی بزرگ برای iPad ها نیز باشد. یک تغییر بسیار بزرگ که برای زمان طولانی مورد انتظار کاربران بود، پشتیبانی برای اپلیکیشن هایی است که همزمان در چندین پنجره مشغول به کار هستندکه باعث سبک جدیدی از کارایی در تلبت ها خواهد شد به طوری که به کاربران اجازه می دهد تا از تبلت خود همانند لپتاپ استفاده نمایند. پیشرفت دیگر که ممکن است برای iPad ها ظاهر شود، قابلیت دسترسی خواهد بود که پشتیبانی خیلی خوبی از موس های بلوتوثی خواهد کرد. این قابلیته به کاربران اجازه می دهد تا تبلت خود را با وسایل جانبی مورد انتخابشان کنترل نمایند.

 

چه چیز هایی در رویداد WWDC اپل در ژوئن 2019 مورد انتظار است؟

چه چیز هایی در رویداد WWDC اپل در ژوئن 2019 مورد انتظار است؟

 

این دو قابلیت ذکر شده، پیشرفت های جدید iPad هستند که بالاخره به تبلت ها اجازه می دهند تا جایگزین لپتاپ ها شوند. جایگزینی که خیلی وقت برای رسیدن به آن تلاش می شد.

watchOS نسخه 6

خبر بزرگ برای watchOS نسخه 6 این خواهد بود که احتمالا app store مخصوص به خود را خواهد داشت که از app store اصلی iOS جدا شده است. این قابلیت به کاربران Apple Watch های جدید این اجازه را می دهد تا ساعت ها خود را بدون جفت کردن با iPhone راه اندازه نمایند و پروسه راه اندازی بسیار سریع تر خواهد شد. همچنین شایعه شده است که Voice Memo های اختصاصی بر روی Apple Watch ها وجود خواهد داشت که به شما اجازه می دهد تا به سرعت و در حال انجام کار های دیگر، با صدای خود نوت برداری نمایید. در نسخه جدید حداقل چندین چهره ساعت جدید دیده می شود، در حالی که دیگر چهره های اصلی مانند Solar Analog وجود خواهند داشت.

macOS نسخه 10.15

سیستم عملی کاپیوتر های اپل نیز لایق این هستند تا کمی زمان برای آن ها صرف گردد. یکی از قابلیت های جدید و مهم macOS، قابلیت اجرای برنامه های iPad Pro بر روی کامپیوتر های Mac و MacBook است که سال هاست دربراه آن شایعه سازی می شود. علاوه بر این، انتظار می رود که macOS از Podcasts، Find My iPhone و Find My Friends از روی iOS بهره ببرد.

بزرگترین آن ها قابلیت اجرای برنامه های iPad بر روی Mac و MacBook خواهد بود که قابلیتی است که تا به الان در بسیاری از گزارش ها در مورد آن نوشته شده است. اپل ممکن است از WWDC استفاده کند تا از یک نرم افزار جدید موسیقی برای Apple Mac نیز رونمایی نماید و اپلیکیشن های Podcasts، Find My iPhone و Find My Friends را از iOS برای Mac عرضه کند.

اطلاعات بیشتر در مورد سرویس های جدید Apple

همین دو ماه پیش، اپل رویدادی را با محوریت تاخت و تاز یزرگش در مورد پا به عرصه گذاشتن در سرویس های بازی و رسانه ها برگزار کرد. هسته اصلی این ریداد به سرویس های Apple TV+ جدید با stream کردن ویدئو ها، مجله Apple News+ و سرویس با محوریت بازی Apple Arcade تقسیم می شد، که برای استفاده از این ها نیاز به حق اشتراک بود و محتوای انحصاری را برای متقاضیانش ارائه می دادند. اگرچه، تعدادی از اطلاعات مهم مربوط به این سرویس ها تا به این جای کار بر کسی واضح نیست، مخصوصا قیمت Apple Arcade و زمان دقیق ارائه Apple TV+. البته ما با توجه به این که WWDC یک کنفرانس وابسته به توسعه دهندگان است، روی این موارد حساب باز نمی کنیم، گرچه دادن اطلاعاتی اضافی در مورد این سرویس ها بد نیست.

 

چه چیز هایی در رویداد WWDC اپل در ژوئن 2019 مورد انتظار است؟

چه چیز هایی در رویداد WWDC اپل در ژوئن 2019 مورد انتظار است؟

 

سخت افزار جدید

هر رویدادی که اپل برگزار می کند، مردم انتظار دارند تا از یک دستگاه جدید رو نمایی شود و یا این که به دستگاهی که در آینده عرضه خواهد شد، اشاره ای بشود. در حالی که یک نفر می تواند آن ها را متقاعد کند که خب ببینید، اپل به طور حتم قرار است در آینده از دستگاه A یا دستگاه B رونمایی کند، واقعیت این است در WWDC سال 2019 از هیچ سخت افزار جدیدی رونمایی نخواهد شد.

گفته می شود که اپل در رویداد WWDC 2019 یک مدل تازه Mac Pro را معرفی خواهد کرد، اما ما هیجان زده نمی شویم. گفته می شود که این کامپیوتر با مشخصات بالا به طراحی ماژولار و عملکردی استثنایی می پردازد که کاملا کاربران حرفه ای را مورد هدف قرار داده است.

اگر چه ما انتظار نداریم که از iPhone جدید، ساعت جدید و یا حتی iPad جدید در رویداد WWDC سال 2019 رونمایی شود. همچنین iPhone SE2 نیز در این رویداد رونمایی نخواهد شد.

مطالب مرتبط