اخبار فناوری

احتمال عدم دریافت آپدیت iOS13 برای گوشی آیفون SE و آیفون های سری 6

احتمال این که ios 13 برای گوشی های iPhone SE ،iPhone 6 و iPhone 6 Plus نیاید، وجود دارد

باید گفت در حالی که رسانه های مربوط به بخش تکنولوژی و فناوری درگیر تحلیل آخرین ورژن از سیستم عامل اندروید در رویداد های گوناگون هستند، کمتر از یک ماه فاصله داریم تا رونمایی از جدید ترین ورژن ios 13 که قرار است همه ی توجهات را به خود جلب کند. و همچنین باید اضافه کرد که اطلاعات زیادی تا به حال راجع به ویژگی های مختلف این ورژن جدید سیستم عامل شرکت اپل در رسانه ها منتشر شده و همین طور باید گفت کاربران و رسانه های مرتبط باید تا تاریخ ۳ ژوئن منتظر بمانند تا از لیست دقیق آیفون ها و آیپد هایی که ios 13 از آن ها پشتیبانی می کند اطلاع یابند.

تا سال گذشته پیش بینی این امر که اپل خواهان کنار گذاشتن نسلی از تولیدات خود از آیپدیت ها و به روز رسانی های جدید خود می باشد کاری ساده بود که البته کمپانی اپل در نهایت این کار را کرد. البته طیف وسیعی از آیفون ها و آیپد ها در این سال با دریافت نسخه ی ios12 به شدت خوشحال و هیجان زده شدند که البته این آخرین به روز رسانی برای آن ها بود. باید گفت که جای بسیار خوشحالی برای دارندگان گوشی های iPohon 6  و iPhone 6 Plus است که بعد از دریافت ios 8 در سال ۲۰۱۴ امسال برای پنجمین بار سیستم عاملشان به روز رسانی شده است. بر طبق یک سری شایعات که از طرف یک خبرنگار فرانسوی که ظاهرا ارتباطات پهانی با یک منبع موثق بی نام در درون کمپانی اپل دارد منتشر شد به نظر می رسد که بر خلاف تولیدات قدیمی تر این کمپانی که شاهد پنج به روز رسانی در طول کل مدت استفاده از زمان تولید خود بودند. از این به بعد هر محصول کمپانی اپل تنها شامل ۳ به روز رسانی بعد از روانه شدن به بازار خواهد بود.

واقعا ios13 از گوشی های iPohone 6 , iPhone 6 plus و iPhone SE پشتیبانی نمی کند؟

باید گفت که این شایعات که در بین کاربران و سایت ها در این رابطه در جریان بحث و تحلیل است بسیار بد می باشند، اگر حقیقت داشته باشند. و اگر حقیقت نداشته باشند بدتر است زیرا که تنها اخبار دروغینی هستند که از طرف چند خبرنگار غیر رسمی که ادعای در رابطه بودن با منابع موثق بی نام در داخل کمپانی را دارند منتشر می شوند مانند چند شایعه ای که در چند ماه گذشته دروغین بودنشان مشخص شد و باید گفت تاسف انگیز است که چند نفر که تنها از پخش کردن چنین اخبار دروغی انگیزه های مالی دارند باعث مشوش شدن اذهان عمومی می شوند و کاربران را نگران می کنند.

با توجه به این که تولید گوشی های با صفحه نمایش ۴ اینچی توسط اپل هرگز سرمایه گذاری اقتصادی کلانی را از طرف این کمپانی در این زمینه در پی نداشته است اما بر طبق اخبار باید گفت که کارخانه های گوشی های SE هنوز هم از دایره ی توجهات کمپانی اپل خارج نشده اند و با توجه به به گزارشاتی که مستقیما توسط یک خبرگذاری که به طور تخصصی اخبار کمپانی اپل را منتشر می کند، سیستم عامل ios13 برای گوشی های و دستگاه های iPhone 6s/6s Plus ،iPhone7/7 Plus ،iPhone 8 ،iPhone 8 Plus ،iPhone XR ،iPhone XS/XS Max در دسترس خواهد بود و همچنین برای آیپد های iPad mini 3 ،iPad mini 4 ،iPad 5 ،iPad 6 ،iPad Air 2 ،iPad Air 3 ،iPad pro. که معنی این اظهارات این می باشد که ios12 آخرین ورژن سیستم عامل برای گوشی های iPhone 5s ،iPhone SE ،iPhone 6/6 plus و همچنین iPad Air و iPad mini 2 است.

احتمال این که ios 13 برای گوشی های iPhone SE ،iPhone 6 و iPhone 6 Plus نیاید، وجود دارد

احتمال این که ios 13 برای گوشی های iPhone SE ،iPhone 6 و iPhone 6 Plus نیاید، وجود دارد

آیا ios13 به روز رسانی بزرگی در پی دارد؟

اگر به طور مختصر بخواهیم به این سوال جواب دهیم جواب ما قطعا مثبت خواهد بود که این به روز رسانی بزرگ مورد انتظار طیف وسیعی از گوشی ها و دستگاه های تولید اپل بوده است همچنین باید اشاره کرد که در این ورژن جدید، تمرکز این سیستم عامل برای مقابله با بدافزارهای تروجان است و همین طور بر روی هماهنگی و انطباق بیشتر دستورات نرم افزاری بر روی بخش سخت افزاری تلاش شده است.

از نکات قابل توجه در ios 13 باید به سیستم و مُد dark mood اشاره کرد که خیلی در رسانه ها سر و صدا کرده که این mood به منظور استفاده ی آسان تر در نور کم و یا شب برای کاربران تدارک دیده  شده است به این منظور که نور صفحه ی نمایشگر چشمان آن ها را اذیت نکند.

احتمال این که ios 13 برای گوشی های iPhone SE ،iPhone 6 و iPhone 6 Plus نیاید، وجود دارد

احتمال این که ios 13 برای گوشی های iPhone SE ،iPhone 6 و iPhone 6 Plus نیاید، وجود دارد

و همچنین از دیگر ویژگی های این ورژن جدید ios می شود به کیبورد جدید به روز رسانی شده ای  SwiftKey-rivaling swipe-based نام برد و همینطور به روز رسانی هایی برای اپلیکیشن های map و iMessage در این نسخه انجام شده است و همچنین کارهایی برای بهبود عملکرد صفحه نمایش ۴ اینجی iPhone SE انجام شده که بتواند بهتر با A9 هماهنگی بر قرار کند.

البته هنوز هیچ چیز تا زمانی که خود کمپانی اپل در این روابط صراحتا بیان کند معلوم نیست و باید منتظر باشیم و ببینیم که این شایعات حقیقت دارند یا خیر.

مطالب مرتبط