ترفند آیفون

پیکربندی تنظیمات روی آیفون – قسمت اول

blank

برنامه تنظیمات (Setting App)

برنامه تنظیمات از صفحه اصلی یا همان هوم آیفون قابل دسترسی است و می توانید برای تنظیم و شخصی سازی بسیاری از تنظیمات درون سیستم عامل iPhone از این برنامه استفاده می کنید. برای مثال، برای انتخاب تصویر زمینه ای متفاوت از آن چه روی گوشی موبایل آیفون به صورت پیش فرض قرار دارد می توانید روی تنظیمات که با آیکونblank مشخص شده است،  تپ کنید و سپس روی تصویر زمینه (تنظیمات> تصاویر پس زمینه (Settings > Wallpaper)) ضربه بزنید و از این طریق والپیپر گوشی خود را تغییر دهید. شما از طریق برنامه تنظیمات قادر خواهید بود فرآیندهای زیر را به انجام برسانید.

  • مدیریت اپل ID تان
  • رمز عبور دستگاه خود را تغییر دهید.
  • صداهای مختلف را برای اطلاعیه های(نوتیفیکیشن) برنامه های مختلف انتخاب کنید.
  • کنترل های مرتبط با حریم خصوصی گوشی را پیکربندی کنید.
  • اطلاع از اینکه چقدر فضای ذخیره سازی رایگان بر روی آیفون شما باقی مانده است.
  • محدودیت های بیشتری  را روی گوشی و دسترسی ها فعال کنید.

در این پست و چند پست دیگر تمامی نکته های مرتبط با Setting آیفون را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. با کوک موبایل همراه باشید.

جستجوی یک تنظیم خاص

برای آن که بتوانید یک تنظیم خاص را باز کنید و از آن طریق تنظیمات را تغییر دهید تنها لازم است که با تپ کردن روی آیکون blank در صفحه خانه ی گوشی،  برنامه تنظیمات را باز کنید، حال با کشیدن صفحه به سمت پایین سعی کنید تا فیلد جست و جو را نمایان کنید و با تایپ کردن هر عبارتی که به دنبال آن هستید(برای مثال: Password)، بخش تنظیمات مرتبط با آن را باز و آماده پاسخگویی کنید.

اتصال به اینترنت

آیفون شما هر زمانی که لازم باشد با استفاده از Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه سیم کارت که آن را تحت عنوان دیتای موبایل می شناسیم،  به اینترنت متصل می شود. هنگامی که یکی از برنامه های روی گوشی برای اجرا شدن و یا ادامه فعالیتش نیاز به استفاده از اینترنت دارد، آیفون به ترتیب مراحل زیر را دنبال می کند:

  • اتصال به شبکه Wi-Fi موجودی که اخیرا  توسط همین گوشی مورد استفاده قرار گرفته است.
  • نمایش فهرستی از شبکه های Wi-Fi که در رنج آنتن گوشی شما واقع شده اند و می توانید نام آنها را ببینید.
  • اتصال به شبکه داده تلفن همراه (دیتای موبایل)

توجه: دقت کنید که اگر اتصال Wi-Fi به اینترنت در دسترس نباشد، برنامه ها و سرویس هایی که نیاز به اینترنت برای اجرا شدن دارند، ممکن است داده ها را از طریق شبکه تلفن همراه  یا همان دیتای موبایل دریافت کنند که به معنی هزینه های اضافی بر روی قبض تلفن همراه است. برای کسب اطلاعات در مورد نرخ و هزینه ی اینترنت داده تلفن همراه، سری به سایت اپراتور سیم کارت خود بزنید. همچنین می توانید برای مدیریت داده های تلفن همراه از طریق تنظیمات اینترنت سیم کارت آیفون پست “تنظیم اینترنت و داده های سیم کارت آیفون” را مشاهده کنید.

اتصال به Wi-Fi

اگرآیکون Wi-Fi  که به صورت blank است،  بالای صفحه نمایش گوشی ظاهر شود، به این معنی است که شما به یک شبکه Wi-Fi متصل شده اید. اگر وای فای مکانی شما را تراست کرده باشد (یک بار به آن متصل شده باشید و نام کاربری و رمز عبور آن را روی گوشی ذخیره کرده باشید) هرزمانی که بار دیگر در همان مکان قرار بگیرید، به آن شبکه وای فای متصل خواهید شد.

پیکربندی Wi-Fi

  • به Settings > Wi-Fi بروید و با کشیدن تانگل وای فای به سمت راست Wi-Fi را فعال کنید.
تنظیمات آیفون

تنظیمات آیفون

  • یک شبکه را برای اتصال آنتن گوشی به آن انتخاب کنید: برای این کار تنها لازم است بر روی یکی از شبکه هایی که در لیست شبکه های در رنج آنتن گوشی به شما نمایش داده می شود، تپ کنید و سپس در صورت لزوم رمز عبور را وارد کنید.
  • درخواست برای پیوستن به شبکه: قابلیت Ask to Join Networks را فعال کنید تا زمانی که یک شبکه Wi-Fi در دسترس آنتن وای فای گوشی قرار می گیرد با ارسال نوتیفیکیشن از آن مطلع شوید. در غیر این صورت، وقتی که یک شبکه وای فای قبلا استفاده شده در دسترس نیست، باید با استفاده از تنظیم دستی به شبکه ی وای فای دیگری وصل شوید.
  • به یک شبکه Wi-Fi که از نظر مکانی به شما نزدیک است، متصل شوید: برای این منظور می بایست روی نام آن شبکه وای فای تپ کنید و سپس نام شبکه وای فای را وارد کنید. برای اتصال به هر شبکه وای فای، شما می بایست نام شبکه، نوع پروتکل امنیتی شبکه و رمز عبور آن را بدانید.
  • تنظیمات پیشرفته ترِ شبکه Wi-Fi را تنظیم کنید: روی آیکون اطلاعات بیشتر blank که در کنار شبکه ی وای فای نمایش داده می شود، تپ کنید. در این بخش می توانید پروکسی HTTP و تنظیمات شبکه استاتیک را تنظیم کنید، BootP را روشن کنید یا تنظیمات ارائه شده توسط یک سرور DHCP را بازنویسی کنید.

توجه: بعضی از شبکه ها ممکن است برای صدور مجوز دسترسی، اطلاعاتی متفاوت از آنچه اینجا نوشته شده است، را از شما بخواهند.

  • حذف یک شبکه از لیست شبکه های موجود:  روی دکمه اطلاعات بیشتر blank  که در کنار شبکه ای که قبلا به آن پیوسته اید نمایش داده می شود، تپ کنید و سپس روی عبارت «Forget This Network» تپ کنید.

نکته: علاوه بر روش ذکر شده در این پست، می توانید از مرکز کنترل (Control Center)  هم برای ایجاد تغییرات در اتصال Wi-Fi  گوشی استفاده کنید.

شبکه Wi-Fi  مخصوص خود را تنظیم و راه اندازی کنید.

چانچه یک ایستگاه بیس AirPort را بدون ایجاد تغییرات در تنظیمات آن راه اندازی کرده و در محدوده آن قرار دارید، می توانید از iPhone برای تنظیم این ایستگاه استفاده کنید. برای این منظور می بایست با تپ کردن روی آیکون blank به بخش تنظیمات گوشی رفته و سپس به بخش Wi-Fi بروید. حال بایستی به دنبال “Set up an AirPort base station” بگردید و بر روی ایستگاه Base مورد نظرتان تپ کرده و  به این صورت Setup Assistant انجام می شود.

مدیریت یک شبکه AirPort

اگر آیفون شما به یک ایستگاه بِیس AirPort متصل است، به Setting رفته و روی WiFi تپ کنید، حال بر روی دکمه اطلاعات بیشتر blank در کنار نام شبکه تپ کرده و سپس روی عبارت «Manage This Network» تپ کنید. اگر هنوز نرم افزار AirPort را دانلود نکرده اید، برای باز شدن اپ استور و دانلود آن، روی OK تپ کرده و آن را دانلود کنید.

مطالب مرتبط