اخبار فناوری

ويژگی آیفون های 2020

ويژگي آیفون هاي 2020

آیفون های 2020 صفحه نمایش OLED، اندازه ­های متفاوت، 5 گیگابایت پشتیبانی در دو مدل دارند

گزارش ­های منتشر شده در مورد ارتقای گوشی­ های آیفون در این سال بارها و بارها بر روی دوربین­ های این گوشی ­ها متمرکز شده­ اند، اما بنابر نظر تحلیلگری به نام مینگ-چی کو، اپل تغییرات زیاد و مهمی به لحاظ فیزیکی و داخلی در خط تولید سال 2020 خود به وجود خواهد آورد.

اندازه های جدید صفحه نمایش و OLED ها برای گوشی های آیفون 2020

همانطور که گزارش های پیشین نیز ذکر کرده­ اند، کو معتقد است که اپل از سال آینده شروع به استفاده از صفحه نمایش ­های LCD بر روی گوشی­ های هوشمند خود خواهد کرد. این تغییر مسیر به معنی این است که بخش اعظمی از بودجه و همسان با نوع iPhone XR صرف تجهیز گوشی با پنل OLED، مشابه با مدل­ های عالی آن خواهد شد. با وجودی که این مسأله مطرح نشده است، اما صفحه نمایش ارتقا داده شده، احتمالاً با یک جهش قابل توجه در رزولوشنی همراه خواهد شد که آن را در رده ­ی سری گوشی­ های iPhone XS و iPhone XS Max قرار خواهد داد. البته اپل قصدی برای تغییر اندازه­ ی صفحه نمایش ندارد.

برمبنای یادداشت کو، مدل سال 2020 iPhone XR همان اندازه ­ی قطر 1/6 اینچی خود را که بر روی مدل­ های جاری استفاده شده است، حفظ خواهد کرد. اما بنابر قاب­ های لاغرتری که به واسطه­ ی پنل ­های OLED مورد استفاده قرار خواهند گرفت، گوشی­ های هوشمند اندکی کوچکتر خواهند شد. در کنار این بودجه که در وهله­ ی اول برای این تغییرات مصرف خواهد شد، بودجه­ ای هم برای مدل های پیشین iPhone 11 و iPhone 11 Max در نظر گرفته شده است. آنچه تا اینجا مسلم است، این است که شرکت مستقر در کاپرتینو اندازه­ های قطری 8/5 و5/6 اینچی را برای این مدل­ ها حفظ کرده است؛ اما طبق گزارشات مکرری که آورده شده است، این دو اندازه به ترتیب به 4/5 و 7/6 اینچ تغییر خواهند کرد. در واقع یکی بزرگتر و دیگری کوچکتر خواهند شد.

ویژگی آیفون های 2020

صفحه نمایش های استاندارد OLED

بر طبق شایعات مدل­ های اصلی سال 2020 مجهز به قاب­ هایی باریک­تر و به صورت بدون حسگر خواهند بود. اگر چنین چیزی درست باشد، گوشی 7/6 اینچی احتمالاً همان اندازه­ی iPhone XS Max خواهد بود، با این تفاوت که صفحه نمایش اندکی بزرگتر خواهد داشت، در حالی که نسخه­ ی 4/5 اینچی، به مدل iPhone 8 به لحاظ اندازه نزدیک­تر خواهد بود تا به مدل ­های iPhone X و iPhone XS.

5 گیگا بایت اتصال، اما تنها برای مدل­ های اصلی

کو پس از پیش­بینی ­هایش در مورد تغییرات فیزیکی و قسمت داخلی این تغییرات، پیش­بینی­ هایش را در مورد 5 گیگابایت اتصال در مورد نسخه­ های سال بعد آیفون بازگو می­ کند.

او معتقد است که در سال بعد تکنولوژی آیفون محدود به همین گوشی­ های 4/5 و 7/6 اینچی خواهد بود، اما با وجود این که هر دوی این گوشی­ ها طیف 6 گیگاهرتزی و طول موج میلی­متری را پوشش می­ دهند، اما مدل دومی (7/6 اینچی) است که در سرتاسر ایالات متحده گسترش یافته و خواهد یافت. بنابر پیش­بینی کو از جدول زمانی 5 گیگابایتی در اپل، پشتیبانی شبکه ه­ای لازم برای این محصول اصلی شرکت تا سال 2021 که نسل جدید گوشی­ ها به بازار بیاید، فراهم نخواهد شد.

مینگ-چی کو انتظار دارد که در طول سال­ های آتی اپل به شدت متکی به تأمین مودم­ های کوآلکام شود. با این حال، تا سال 2022 یا 2023 مودم 5 گیگابایتی خانگی باید برای استفاده درون گوشی­ ها آماده شود، که در این مرحله فعالیت­ های مرتبط با شرکت ­های وابسته به حفره های سیلیکون (دره­ های سیلیکونی) کاهش چشمگیری نسبت به فعالیت جاری­شان پیدا خواهند کرد. همزمان با این فرآیند، مینگ-چی کو انتظار دارد که تا آن زمان اپل از طراحی­ های اختصاصی خود برای آنتن و تقویت ­کننده ­های انرژی خود استفاده کند.

چگونه بین گوشی های جدید iPhone XS, XS Max, XR انتخاب کنیم_تفاوت ها

تمرکز اصلی اپل در این سال بر روی دوربین­ های آیفون خواهد بود

همانطور که در پاراگراف ابتدایی ذکر شد، ارتقای سخت­ افزاری اپل در این سال، اساساً بر روی دوربین­ های جلو و عقب سری ­های آیفون 11 خواهد بود. انتظار می­ رود که هر سه مدل مجهز به سیستم تمرکز آفرینی(فوكوس) 12 مگاپیکسلی باشند که این امکان با قرار دادن یک دوربین اضافه در پشت دستگاه مهیا می­ شود.

ویژگی آیفون های 2020

ویژگی آیفون های 2020

اگر این گزارش ­ها را باور کنیم، تمام سری­ ها به یک سنسور اصلی 12مگاپیکسلی در پشت دستگاه مجهز می­ شوند که با یک دوربین زوم ­کننده­ ی تله­ فوتو تا میزان 2x همراهی می ­شوند که خود این دوربین­ های مخصوص زوم نیز وضوحی 12 مگاپیکسلی خواهند داشت. در هر دو مورد، تثبیت تصویر چشمی مورد انتظار می­ باشد. همچنین یک امکان اضافی دیگر بر روی گوشی ­های iPhone 11 و iPhone 11 Max قرار داده شده که همانا یک لنز جدید با زاویه فوق­العاده زیاد می ­باشد که میدان دید 120 درجه را فراهم می­ کند. این سنسور هم وضوحی 12 مگاپیکسلی دارد، اما همین هم برای ایجاد راهی به سمت تثبیت تصویر چشمی بهتر مناسب می­ باشد که در حال حاضر به خاطر محدودیت­ های سخت­ افزاری مهیا نمی­ باشد.

مطالب مرتبط