اخبار فناوری

اپلیکیشن Messages اندروید از ماه آینده عصر جديدي را آغاز مي كند

اپلیکیشن Messages اندروید از ماه آینده عصر جديد را آغاز مي كند

عصر جدید برای کاربران اپلیکیشن Messages اندروید از ماه آینده آغاز می شود

به جای به انتظار نشستن به پای اپراتور ها برای جمع شدن دور یکدیگر و حمایت از ارائه جهانی سرویس ارتباطی غنی (RCS)، گوگل پیام رسانی اندروید را خود به نسل آینده منتقل می کند. بر اساس The Verge، از ماه آینده کاربران اندروید در بریتانیا و فرانسه می توانند در سرویس پیام رسانی RCS خود گوگل شرکت کنند. در نهایت، این سرویس در کشور های بیشتری در انتهای این سال ارائه خواهد شد و گوگل مستقیما در مورد آن رسیدگی می کند. در نهایت، می توانیم ببینیم که RCS برای تمام گوشی های اندرویدی موجود خواهد شد.

پلتفرم توسعه یافته برای جایگزینی سرویس پیام کوتاه (SMS) دیگر محدودیت 160 کاراکتری برای نوشته ها ندارد و پیام رسانی گروهی را نیز پشتیبانی می کند. علاوه بر این کاربر می تواند ببیند که پیامی که ارسال کرده است خوانده شده است یا خیر (به اصطلاح “رسید خواندن”) و همچنین این اپلیکیشن می تواند کاربر عضو گروهی که در حال تایپ کردن است را نشان دهد. پلتفرم RCS همچنین به کاربران اجازه می دهد که بدون نصب اپلیکیشن های شخص ثالث، همانند Duo، به چت تصویری بپردازد و به اشتراک گذاری فایل های بزرگ را نیز پشتیبانی می کند.

چیزی که RCS ندارد و بقیه اپلیکیشن های پیام رسانی دارند رمزنگاری در تمامی مراحل است. این قابلیت کلیدی امنیت و حریم خصوصی است که اپلیکیشن های دیگر پیام رسانی اندروید همانند WhatsApp یا Telegram از آن پشتیبانی می کنند. اما گوگل در حال حاضر در حال کار بر روی این مورد است و ساناز آهاری، یکی از افراد گوگل که اداره و توسعه اپلیکیشن Messages اندروید را بر عهده دارد می گوید “ما عمیقا معتقدیم که ارتباطات، مخصوصا پیام رسانی، کاملا شخصی است و کاربران حق دارند تا برای ارتباطات خود حریم شخصی داشته باشند. ما کاملا خود را وقف پیدا کردن راه حلی برای کاربران کرده ایم.” آهاری اضافه کرد که هدف ” یک تجربه عالی و ساده کاربری که برای تمام کاربران اندروید مناسب است” می باشد.

آموزش برنامه ی Messages آیفون – بخش دوم

گوگل در حال کار بر روی اضافه کردن رمزنگاری تمام مراحل برای RCS می باشد

گوگل، حداقل در ابتدا، RCS را برای کاربران اپلیکیشن Messages ارائه می کند که می خواهند به دلخواه از این سرویس، هنگامی که در کشور آن ها موجود شد، استفاده کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، کاربران اپلیکیشن Messages اندروید را باز می کنند و پنجره ای که در این اپلیکیشن باز می شود ار آن ها می پرسد که آیا می خواهند که برای پیام رسانی RCS، نامی که گوگل برای جایگزینی SMS انتخاب کرده است، ثبت نام کنند. در گوشی های جدید اندرویدی، Messages اپلیکیشن پیش فرض برای پیام رسانی باقی می ماند و هنگامی که این اپلیکیشن باز می شود، از کاربر پرسیده می شود که آیا دوست دارند در پیام رسانی RCS شرکت کنند. این با راه اپل که به صورت خودکار کاربران iOS را در Messages شرکت می دهد، متفاوت است. در حالی که گوگل در واقع پیام رسانی RCS را به همه کاربران اندروید پیشنهاد می دهد، اما کاربران هستند که در نهایت انتخاب می کنند که می خواهند بخشی از این برنامه باشند یا خیر.

اپلیکیشن Messages اندروید از ماه آینده عصر جديد را آغاز مي كند

گوگل از كاربران اندرويد مي پرسد كه آيا مي خواهيد از RCS استفاده كنيد؟

در Messages اپل، اگر کاربر iMessage را در زمینه متن مشاهده کند، می فهمد که در حال مکالمه با یک کاربر iOS دیگر است. اگر وی Text Message را در همان زمینه ببیند، مکالمه ای که او دارد به احتمال خیلی زیاد با یک کاربر اندروید است. گوگل نیز کاری مشابه می کند. اگر شما در اپلیکیشن Chat را ببینید، به این معناست که کاربر دیگر در سمت دیگر، نیز از RCS استفاده می کند. و همان طور که اشاره کردیم، RCS دارای رمزنگاری در تمام مراحل نیست، پیام ها در حال رفتن از فرستنده به گیرنده رمزنگاری می شوند، اما اگر فراهم کننده RCS شما توسط قانون مجبور به تحویل مکالمات شما شود، می تواند یک کپی از آن را تحویل دهد. اگر چه، هنگامی که یک پیام به گیرنده ارسال می شود، آن پیام از سرور گوگل پاک می شود. Drew Rowny، سرپرست محصول اپلیکیشن Messages اندروید می گوید، “از نظر نگه داری داده، ما پیام را همان لحظه ای که پیام به کاربر مخاطب می رسد، از سرویس بک اند RCS خودمان پاک می کنیم. اگر آن را نگه داریم، تنها به این دلیل است که آن را تا زمانی که کاربر می خواهد آنلاین شود، به وی برسانیم.”

کاربران اندروید باید در مورد جدول زمانی دریافت RCS حالا که گوگل اداره آن را خود بر عهده گرفته است، احساس بهتری داشته باشند. این موضوع به این معناست که موافقت اپراتور ها مورد نیاز نیست. و هر چه سریع تر RCS عرضه شود، کاربران اندروید سریع تر از آن لذت خواهند برد.

مطالب مرتبط