اخبار فناوری

نقشه ساز گوگل در Google Maps

blank

ابزار نقشه ساز گوگل برای همیشه از دور خارج شد.شاید این خبر کمی ناراحت کننده به نظر بیاید. اما گوگل بلافاصله از در دسترس بودن ابزار جایگزین دیگری برای انجام عملیات مشابه خبر داد.

در اصل گوگل ، نقشه ساز خود را از رده خارج نکرده است و فقط تمام وظایف آن را به عهده ی نرم افزار قدرتمندش با نام   Google Maps گذاشته است.این یعنی اینکه وقتی از نرم افزار  Google Maps استفاده می کنید دیگر نیازی به داشتن نقشه ساز ندارید و در واقع تمام کارها در همان نرم افزار  Google Mapsصورت می پذیرد.

نقشه ساز گوگل اولین با در پی ایجاد اختلال حین کار برخی از کاربران با نرم افزار ؛برای مدتی کنار گذاشته شد. اگر در مورد نقشه ساز گوگل نمیدانید، ابزاری برای ویرایش نقشه های گوگل از طرف هر کاربری این که با  Google Maps کار می کند. در اصل شما به عنوان کاربر  Google Maps می توانید نقشه ی محل زندگی خود را باز کنید و نام ساختمان ها را ویرایش نمایید. بعد از مدتی که امکان کار با ابزار نقشه ساز به صورت آفلاین و تنها در برخی  کشورها وجود داشت ، گوگل در ماه اوت ۲۰۱۵ برای همیشه این ابزار را از دسترس خارج کرد.

خوب این برای کاربران نقشه ساز گوگل خبر خوبی نبود. گوگل اعلام کرد که تمام آنچه در نقشه ساز گوگل اتفاق می فتاده را به Google Maps منتقل خواهد کرد. این کار از فروردین سال بعد شروع خواهد شد. پس کاربران گوگل دیگر به ابزار نقشه ساز گوگل نخواهند داشت. در اصل هدف گوگل از انجام این کار محدود کردن کاربران در میزان ویرایش نقشه ها بوده است.

یکی از مدیران مسیول یکپارچه سازی نرم افزار Google Maps با نقشه ساز گفته است:

گوگل از امروز به بعد اجازه ویرایش Google Maps به وسیله نقشه ساز را به کاربرانش نخواهد داد.برای اعمال ویرایشات دقیق تر از طرف کاربران ، گوگل کاربرانش را در جاهای مختلف و به واسطه ی  Local Guides Program نشانه گذاری خواهد کرد و آنگاه کاربران حاضر در هر مکانی اجازه ویرایش اطلاعات همان مکان را خواهند داشت.

این یعنی اینکه هنوز هم امکان ویرایش برای کاربران وجود دارد ؛اما ویرایش صحیح تر و دقیق تر از آنچه با ابزار نقشه ساز صورت می گرفته است. گوگل روز به روز در مورد ویژگی های جدیدی که باید به Google Maps اضافه شود می اندیشد. گوگل تاکید کرده است که الحاق نقشه ساز به  Google Maps اجازه تمرکز بیشتر بر روی ویرایش نقشه ها چه از طریق موبایل و چه از طریق دسکتاپ را فراهم می آورد.

همچنین شما می توانید برای آموزش تعمیرات موبایل به سایت کوک موبایل مراجعه کنید و در دوره های حرفه ای آموزش ما در زمینه تعمیرات موبایل بیشترین بهره را ببرید.

مطالب مرتبط