راهنمای خرید

۱۰ اپلیکیشن واقعیت مجازی جذاب برای IOS (قسمت اول)

(Sky Guide ($2.99

اپل می خواهد به ما تجربه استفاده از اپلیکشن های واقعیت مجازی را به صورتی بدهد که بدهد که انگار تمام چیزی که ما با آن رو به رو هستیم واقعی می باشد. همچنین ما می خواهیم باور کنیم که حس استفاده از این امکان واقعیت مجازی در فضای الکترونیکی حس آزاد تر و هیجان انگیز تر از واقعیت روزمره به ما بدهد و همچنین برای بعضی از کاربران استفاده از این تکنولوژی حکم این را دارد که انگار از واقعیت حقیقی فرار می کنند و پناه به یک جعبه ی کوچک می برند تا در آن خودنمایی کنند. در نهایت واقعیت مجازی می تواند هیجان بیشتری نسبت به زندگی روزمره به ما بدهد و می توان گفت که در بعضی موارد واقعیت مجازی حس خوشایند تری از واقعیت پیرامون مان به ما می دهد.

و همچنین باید اشاره کرد که کمپانی اپل سعی دارد که هر روز بهتر از روز قبل به واقعی تر شدن فضای واقعیت مجازی بیافزاید به صورتی که این تلاش در تمامی اپلیکیشن ها و برنامه های ساخت این کمپانی مشهود است.

Sky Guide 

کارشناسان واقعا اپلیکیشن اسکای گاید را برای سالیان طولانی تحسین می کنند به خاطر روشی که از جی پی اس گوشی  برای رد گیری موقعیت ستاره ها استفاده می کند و همچنین باید گفت اخیرا پیشرفت های بیشتری در این اپلیکیشن صورت گرفته که کار کردن با آن را برای ما جذاب تر کرده است

(Sky Guide ($2.99

(Sky Guide ($2.99

شما می توانید با استفاده دوربین گوشی، وقتی آن را به سمت آسمان بالای سر خود می گیرید نقشه ای از ستاره ها را ببینید که بسیار برای اهل ستاره شناسی و موقعیت یابی از روی مکان ستاره ها مفید و جذاب خواهد بود.

حتی باید گفت دقت این نرم‌افزار به حدی است که اگر شما از پشت شیشه ی محل کارتان از دوربینش به سمت آسمان نشانه بگیرید بازهم خوب کار خواهد کرد و نکته ی مهم این است که قسمت هایی از نقشه را در اختیارتان می گذارد که در حالت دید معمولی به وسیله ی ساختمان ها پوشیده شده اند. همچنین شما می توانید با استفاده از این اپلیکیشن به آسمان همان روز در ساعت های مختلف نگاه کنید و همچنین از آنجا که حالت اِی آر به شما این امکان را می دهد که ستاره های دیجیتال را با ستاره های حقیقی تراز کنید این یک روش بسیار مفید خواهد بود برای کمک به ستاره شناسی به ویژه برای مناطقی که آلودگی نوری دارند که شناسایی بعضی اجرام آسمانی به خاطر این شرایط در آن ها سخت می باشد.

Sun Seeker Sun Tracker Compass

این برنامه ویژگی های بسیار زیادی شبیه به برنامه ی قبلی که اسکای گاید نام داشت دارد اما ویژگی که باعث ایجاد تفاوت میان این دو برنامه شده است، ویژه خورشید و رد گیری خورشید در تمرکز این برنامه قرار گرفته است برنامه را در حالت نمایش ۳ بعدی قرار دهید و سپس مشاهده خواهید کرد که به شما محل فراز و فرود و محل قرار گیری خورشید را نشان خواهد داد(به عبارت دیگر شما با استفاده از این برنامه محل تقریبی طلوع و غروب خورشید در طول یک سال را به صورت تصویری مشاهده خواهید کرد.)

(Sun Seeker Sun Tracker Compass ($9.99

(Sun Seeker Sun Tracker Compass ($9.99

از ویژگی های مفید این برنامه می توان به این مورد اشاره کرد که مثلا وقتی شما در جستجوی یک خانه برای اقامت خود هستید می توانید با استفاده از این برنامه ببینید که در طول یک سال میزان نوردهی در منطقه ی محل سکونت شما چقدر خواهد بود  و همچنین ویژگی دیگرش این است که به عکاسان کمک می کند که موقعیت هایی که در آنجا سایه وجود دارند را شناسایی کند تا بتوانند با خیال راحت به عکاسی از غروب خورشید بپردازند.

از نظر قیمت، شاید قیمت ۱۰ دلار برای این اپلیکیشن زیاد بنظر برسد ولی  این مبلغ به خاطر استفاده از ماهواره است تا بتواند به شما میزان تابش خورشید را در محل سکونتتان و یا حتی میزان تابش در یک بازه ی زمانی خاص در سال را به شما بگوید.

JigSpace

این اپلیکیشن رایگان می باشد و  یک نرم افزار آموزشی است که مدل های ۳ بعدی از تمامی چیزها در اختیار شما قرار می دهد و به شما این امکان را می دهد که با چرخاندن مدل در تصویر با تمامی زوایای آن به صورت ۳ بعدی آشنا شوید و از تک تک جزییات آن اطلاع پیدا کنید، و امکان این را دارید که بر روی مدل ها برای بررسی جزییات بیشتر زوم کنید.

(JigSpace (Free

(JigSpace (Free

 این روش مدل سازی یک روش بسیار عالی برای توضیح همه چیز می باشد که باید گفت در این برنامه بیش از ۶۰ مدل از انواع اقسام اشیاع و…  وجود دارد که کودکان و بزرگسالان قادر خواهند بود این مکان ها و اشیا را به صورت ۳ بعدی مورد مشاهده و مطالعه قرار دهند.

Smash Tanks

بسیاری از بازی های واقعیت مجازی به خاطر قدرت در ارائه خلاقیت طراحی و بازی سازی قابل تحسین هستند اما این بازی به صورت ویژه و بهتری از سایرین خلاقیت به خرج داده است، شما در این بازی باید برای پیش روی به سمت جلو از موانع ۳ بعدی که گاهی وقت ها در لبه ها قرار دارند عبور کنید و همینطور از دید ۳ بعدی به بازی و روند آن نگاه کنید تا بتوانید در آن به موفقیت برسید. این بازی به تنهایی سرگرم کننده و جالب است، با استفاده از اینترنت می توانید در یک نقشه با ۷ نفر از دوستانتان به چالش گذراندن مراحل و موانع این بازی بپردازید.

(Smash Tanks! ($1.99

(Smash Tanks! ($1.99

AR Runner

 یکی از بهترین برنامه ها در فضای واقعیت مجازی دونده ی واقعیت مجازی می باشد به خاطر اینکه بسیار شبیه به واقعیت پیرامونی ما ساخته شده و این امکان را فراهم ‌اورده که در طول مسیر دویدن، موانع دلخواه و چالش های مورد پسند خودتان قرار دهید و در فضای اینترنت به صورت موازی با دیگر شرکت کنندگان در این فضا رو در رو شوید به صورتی که شما با دیگر کاربران در پیاده رو های لندن روبه رو خواهید شد در حالی که خودتان در سانفرانسیسکو در حال قدم زدن هستید.

(AR Runner ($0.99

(AR Runner ($0.99

می توان گفت این یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه هست و  بهتر می شد اگر که می توانستیم با عینک مخصوص واقعیت مجازی از این برنامه بهره ببریم ولی در حال حاضر شما باید با در دست نگه داشتن گوشیتان به چک پوینت ها و لوکیشن های مورد نظر برنامه برسید.

AR Dragon

این نرم افزار رایگان است اگرچه این طور به نظر برسد که برای کودکان طراحی شده است که در آپارتمان های کوچک به سر می برند و از داشتن حیوان خانگی مثل سگ و گربه محروم می باشند ولی  این یک برنامه ی جذاب برای بزرگسالان نیز به شمار می آید به صورتی که شما یک حیوان خانگی به صورت مجازی دارید و در آن وظیفه دارید که از ان مراقبت کنید و به ان غذا بدهید و در ابتدای مواجه با این اپلیکیشن متوجه خواهید شد که شما صاحب یک بچه اژدها شده اید و مسولیت بزرگ کردن آن از ابتدا با شما می باشد و به مرور زمان او بزرگ و بزرگتر خواهد شد.

(AR Dragon (Free

(AR Dragon (Free

و همچنین شما امکان توپ بازی با اژدهایتان را خوهید داشت و آنقدر این فضای بازی واقعی به نطر می رسد که شما فکر می کنید واقعا اژدها کوچولوی شما روی میز خانه تان قرار گرفته است ولی با این حال باید گفت که خیلی بازی ها و نرم افزار های مشابه با این در بازار موجود می باشند که البته هیچکدام رایگان نیستند و  پولی که به ازای آن ها می پردازید متقاعد کننده نخواهند بود.

مطالب مرتبط