ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ی جلوگیری از هک تلگرام

نحوه ی جلوگیری از هک تلگرام

باید بدانید مقصر اصلی هک شدن در تلگرام خودتان هستید حالا چه چیزی باعث هک تلگرام می شود و برای جلوگیری از آن چه باید کرد؟برنامه تلگرام تمام سعی خود را برای ایمن شدن برنامه اش نموده است و دلیل هک شدن کاربران در تلگرام به دلیل بعضی از سهل انگاری و بی دقتی خودشان می باشد. اولین و ساده ترین راه هک و دسترسی پیدا کردن به اکانت شما، دسترسی به سیم کارت و گوشی شماست، زیرا در این حالت فرد به راحتی می تواند کد ارسالی تلگرام شما را بدست آورد و اکانت شما را هک کرده و با گوشی دیگر یا کامپیوتر به راحتی وارد اکانت شما گردد. سود جویان و افرادی که با تبلیغ هک تلگرام افکار کاربران را بر هم ریخته اند در اصل با استفاده از سادگی این دسته از افراد نمی‌توانند تلگرام را هک کنند.

دلیل بعدی هک شدن در تلگرام این است که خیلی از برنامه ها در کانال ها تبلیغ می شوند و کاربر بدون اطلاع از مخرب بودن برنامه آن را نصب می نماید و فرد هکر به راحتی وارد حساب کاربری او می شود. توصیه ی ما به شما این است که برنامه ای که در مورد آن اطلاعاتی ندارید و برای شما شناخته شده نیست براحتی نصب نکنید تا بتوانید از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

دلیل استفاده از تلگرام رسمی

به آسانی هک نشدن در تلگرام

اولین پیشنهاد ما برای هک نشدن، این است که تایید دو مرحله ای را در تلگرام تان فعال کنید. اول از همه برنامه ی تلگرام را نصب کنید به منوی تلگرام وارد شوید. به بخش تنظیمات رفته و سپس Privacy and security  را انتخاب کنید. در بخش Security گزینه ی Two-Step Verification را انتخاب کنید فقط بخش قابل مشاهده در این قسمت، گزینه ی Set Additional Password می باشد که می توانید روی آن کلیک کنید.

جهت چگونگی بازگشت اکانت هک شده تلگرام اینجا کلیک کنید.

حال وقت آن است که رمز مورد دلخواه خود را وارد کنید و بعد از زدن تایید، در بخش بعدی درخواست تایپ مجدد رمز انتخابی شما را دارد. مرحله ی بعد نوبت وارد کردن ایمیلی معتبر و در دسترس است که در صورت فراموش کردن رمز دوم از این ایمیل کمک بگیرید و بتوانید آن را بازگردانید. حتما ایمیل را درست تایپ کنید، زیرا پیامی به ایمیل فرستاده می شود که باید توسط شما آن پیام تایید شود. بعد از ثبت ایمیل، پیامی برای شما ارسال می شود که این نشان دهنده ی به پایان رسیدن کار فعال سازی شماست آن را تایید کنید و حالا وقت آن است که ایمیل خود را چک کنید و پیام فرستاده شده برای شما را باز کرده و بر روی لینک ارسالی بزنید.

بعد از زدن بر روی لینک، فعال سازی تایید دو مرحله ای شما با موفقیت به پایان رسیده است.

چگونه متوجه هک شدمان در تلگرام شویم و راه خروج از آن چیست؟

از راه هایی که این برنامه برای ایمن شدن از هک انجام داده است این است که امکان تغییر یا حذف نشست های اکانت خود را دارید. شما با وارد شدن به بخش تنظیمات و بعد به قسمت Active Sessions می توانید از نشست هایی که بر روی حساب کاربری شما انجام گرفته و دستگاه هایی که به اکانت شما وصل شده اند، مطلع شوید و با حذف و تغییرشان، حساب کاربری تان را مدیریت کنید و از اکانت خود محافظت کنید. اگر غیر از گوشی خودتان، نام دستگاه یا کامپیوتر دیگری در لیست پیش روی شما آمده بود، بر روی گزینه ی قرمز رنگ (Terminate All Other Sessions) بزنید. اگر کاربری از تلگرام شما در حال سوء استفاده باشد شما متوجه خواهید شد و او را حذف خواهید کرد . توصیه می کنیم بعد از هر مدتی این کار را انجام دهید تا دسترسی اشخاص دیگر را به حساب کاربری تان به صفر برسانید.

blank

نکات قابل توجه برای جلوگیری از هک شدن در تلگرام

  • از ورود به لینک هایی که در گروه ها و کانال ها تبلیغ می شوند و از محتوای آن ها اطلاعی ندارید جلوگیری کنید.
  • از عضو شدن زیادی در کانال ها، ربات‌ها و گروه های غیر معتبر جلوگیری کنید.
  • اگر بخواهیم وارد گروه تلگرامی شویم لینک آن با پیوند https://telegram.me و https://t.me شروع می شود، پس بر روی لینک هایی که ناشناخته هستند، کلیک نکنید.
  • توصیه می کنیم تلگرام رسمی را نصب کنید و از برنامه های غیر رسمی استفاده نکنید.
  • اگر هک شدید به قسمت چگونگی پس گرفتن اکانت هک شده در سایت ما بروید تا بتوانید مشکل تان را حل کنید.
  • تلگرام تان را آپدیت و بروز رسانی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *