اخبار فناوری

حل مشکل اکانت گوگل پس از ریست فکتوری

اکانت گوگل گوشی سامسونگ بعد از ریست فکتوری

حل مشکل اکانت گوگل پس از ریست فکتوری بسیار ساده و روان در این مقاله شرح داده می شود.

بسیاری از کاربران گوشی های سامسونگ بعد از مشکلات نرم افزاری که برای شان پیش می آیند مجبور می شوند، دستگاه خود فکتوری ریست کنند و اولین مشکلی که بعد از این کار با آن برخورد می کنند این است که باید مشخصات اکانت گوگل خود را وارد کنند، این اکانت همان اکانتی ست که قبلاً در دستگاه فعال بوده است. حالا اگر ما آن اکانت را فراموش کرده ایم چگونه باید این مشکل را برطرف کنیم؟ در این مقاله قرار است در مورد حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست سامسونگ صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

حل مشکل اکانت گوگل پس از ریست فکتوری

در گوشی با نسخه های جدیدتر و سیستم عامل اندروید (از اندروید 5.1 به بالا) گوگل، قابلیت امنیتی تحت عنوان Factory Reset Protection  یا FRP را ارائه کرده است. پیش از این در مقاله ای جداگانه در این مورد صحبت کردیم و به طور کامل در مورد آن توضیح دادیم و گفته شد که به موجب این قابلیت، هر وقت که گوشی فکتوری ریست گردد، باید مشخصات جیمیل آخر فعال در آن گوشی وارد شود، در غیر این صورت به نوعی امکان استفاده از گوشی وجود ندارد. این مسئله یکی از مشکلاتی است که هر روز تعداد زیادی از کاربران گوشی های اندرویدی با آن مواجه می شوند و بعضا به سادگی قابل حل نبوده و نیازمند مراجعه به مراکز تعمیرات موبایل می گردند.

ولی اگر این جیمیل را ندانیم، تکلیف چیست؟ آیا راهی برای دور زدن مشکل ورود به اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست (Factory Reset) وجود دارد؟ باید در پاسخ به این سوال، این نوید را به شما بدهیم که روش ها یا بهتر بگوییم ترفند هایی هستند که امکان حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست سامسونگ را حل می کند. در پایین تر قصد داریم به شرح روش های نام برده بپردازیم:

راه حل اول: حل مشکل اکانت گوگل پس از ریست فکتوری با استفاده از تنظیمات گوشی

در این روش از هیچ ابزار جانبی برای حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست استفاده نشده و از گزینه ها و منوهایی که در خود گوشی وجود دارد استفاده می شود. برای این کار باید مراحلی که شرح می‌ دهیم را به طور دقیق سپری کنید و این مراحل به صورت زیر هستند:

بعد از اینکه گوشی را با فکتوری ریست روشن کردید و زبان آن را انتخاب نموده و دستگاه را به یک شبکه وای فای متصل کنید.

در صفحه ای که جلوی شماست باید مشخصات اکانت گوگل خود را وارد کنید، روی فیلد وارد کردن مشخصات اکانت ضربه لمسی زده تا کیبورد گوشی نمایان گردد. انگشت خود را روی کلید @ قرار داده و چند ثانیه نگه دارید تا یک پنجره پاپ آپ باز شود.

حل مشکل اکانت گوگل پس از ریست فکتوری

گزینه Google Keyboard Settings را انتخاب نمایید. همانطور که می بینیدشما به منوی تنظیمات کیبورد هدایت خواهید شد. در این بخش بر روی آیکون سه نقطه گوشه سمت راست و بالای صفحه بزنید. حالا گزینه Use Google Keyboard را انتخاب کنید.

در اینجا انگشت خود را روی متنی قرار دهید که با عنوان Here are some tips to get familiar قرار داده و چند ثانیه نگه داشته تا در فیلد جستجو عبارت Settings را تایپ و جستجو کنید و این بخش را انتخاب کرده تا به منوی تنظیمات گوشی انتقال داده شوید.

گزینه OEM Unlocking را فعال کنید

سپس گزینه About Phone را از منوی تنظیمات گوشی انتخاب کرده و چند بار پیاپی روی گزینه Build Number  ضربه لمسی زده تا پیغامی نمایان گردد. حالا کلید “بازگشت به عقب” یا اصطلاحاً “بک” گوشی را فشار دهید تا به عقب باز گردید. این بار از منوی تنظیمات گوشی گزینه Developer Options را انتخاب نمایید. سپس گزینه OEM Unlocking را فعال کنید.

حالا نوبت آن است که دکمه پاور گوشی را نگه داشته و از منوی نمایان شده گزینه Reboot یا Restart را انتخاب نمایید. در این شرایط گوشی ریستارت شده و به جای وارد کردن مشخصات اکانت گوگل فیل فعال در دستگاه، امکان وارد کردن یک اکانت جدید در آن فراهم می شود. پس با انجام کارهای گفته شده می ‌توانید اکانت خود را وارد کرده و سایر مراحل راه اندازی گوشی را طبق روال عادی سپری کنید.

تفاوت میان سامسونگ اکانت و FRO CODE را مطالعه کنید.

راه حل دوم: استفاده از اپلیکیشن Samsung Sidesync APK و فلش مموری

در صورتی که موفق به استفاده از روش بالا نبودید و یا مایل به استفاده از روش اول نبودید، می توانید از راه حل دومی که برای رفع مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست سامسونگ وجود دارد، استفاده کنید که در آن حالت باید از اپلیکیشن اختصاصی تحت عنوان Samsung Sidesync APK بهره ببرید. این اپلیکیشن کاملاً رایگان بوده و برای استفاده از این روش باید مراحل زیر طی کنید:

  • در ابتدا از طریق کامپیوتر خود جدیدترین نسخه اپلیکیشن Sidesync را دانلود نمایید.
  • در مرحله بعد فایل نصبی (با پسوند apk) این برنامه را به یک کارت حافظه یا فلش مموری انتقال دهید.
  • سپس گوشی را روشن کرده و در صفحه ی مربوط به اکانت گوگل مشخصات اکانت گوگل خود را وارد و لاگین شوید، فلش مموری را از طریق کابل یا در صورت امکان به شکل مستقیم به گوشی وصل کرده و همانطور که می بینید یک پنجره پاپ ‌آپ به شما نمایش داده خواهد شد. در این پنجره گزینه File Manager  را انتخاب نمایید تا محتوای حافظه SD یا فلش مموری متصل به گوشی توسط آن به نمایش در بیاید.
  • فایل نصبی (با پسوند apk) این برنامه Sidesync را انتخاب نمایید تا پروسه نصب آغاز شود. کمی منتظر باشید تا اپلیکیشن به طور کامل روی گوشی نصب شود. بعد از نصب برنامه شما به منوی تنظیمات گوشی دسترسی پیدا خواهید کرد.
  • در این بخش گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید.
  • حالا گزینه Factory Data Reset و سپس Reset Device را انتخاب نمایید.
  • گزینه Erase Everything را لمس کرده و به گوشی اجازه دهید تا کارهای لازم را انجام دهد.
  • بعد از اتمام کارهای لازم، گوشی به صورت خودکار ریستارت شده و خبری هم از مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست سامسونگ نیست.

پس همانطور که مشاهده می کنید با راه حل دوم نیز می توان به برطرف کردن مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست سامسونگ بپردازید. اگر دو روش بالا خوش تان نیامد و یا موفق نبودید، راه حل دیگری هم برای رفع این مشکل وجود دارد که در ادامه ی این مقاله با چگونگی استفاده از آشنا خواهید شد.

راه حل سوم: استفاده از اپلیکیشن Samsung Sidesync APK و کامپیوتر

در این راه حل نیز مانند روش دومی که شرح دادیم از برنامه Sidesync استفاده می شود اما دیگر به اتصال مستقیم فلش مموری یا کارت حافظه به گوشی نیاز نیست و دستورات لازم از طریق یک کامپیوتر واسط اعمال خواهد شد. مراحلی که برای پیاده سازی این راه حل و روش باید سپری شود به شرح زیر می باشد:

  • در ابتدا و قبل شروع هر کاری، نسخه ویندوزی نرم افزار SideSync را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.
  • حالا گوشی را روشن کرده تا صفحه مربوط به ارائه مشخصات اکانت گوگل نمایان گردد. در همین حالت نرم افزار SideSync را از طریق کامپیوتر اجرا نمایید و گوشی خود را با کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید. همانطور که خواهید دید، در این لحظه یک پنجره پاپ در گوشی نمایان می گردد.
  • سپس برنامه گوگل کروم (Google Chrome) را از لیست انتخاب نمایید و لینک زیر را وارد کنید تا برنامه SideSync توسط گوشی شما دانلود گردد.

https://www.progeeksblog.com/samsung-sidesync-apk-free

برنامه گوگل کروم را از لیست انتخاب نمایید

  • حالا بعد از دانلود اپلیکیشن باید گزینه Open را لمس کرده و گزینه Install را انتخاب کنید تا دستور نصب اپلیکیشن SideSync روی گوشی اندروید شما انجام شود. کمی منتظر بمانید تا برنامه نامبرده روی دستگاه اندرویدی شما نصب گردد. بعد از نصب برنامه آن را اجرا کنید.

فقط به این نکته توجه کنید، اگر برنامه به صورت خودکار نصب نشد، باید وارد فایل منیجر گوشی شده و به پوشه Downloads بروید و سپس فایل نصبی (با پسوند apk) این برنامه SideSync را انتخاب کرده تا نصب گردد.

  • در این بخش گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید.
  • حالا گزینه Factory Data Reset و سپس Reset Device را انتخاب نمایید.
  • گزینه Erase Everything را لمس کرده و به گوشی اجازه دهید تا کارهای لازم را انجام دهد.
  • بعد از اتمام کارهای لازم، گوشی به صورت خودکار ریستارت شده و خبری هم از مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست سامسونگ نیست.

مشاهده خواهید کرد که بعد از ریستارت گوشی مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست برطرف شده است و می ‌توانید بدون هیچ دردسری از گوشی خود استفاده نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *