اخبار فناوری

آیا سرعت دانلود 5G نسبت به قیمت آن می ارزد؟

آیا سرعت دانلود 5G نسبت به قیمت آن می ارزد؟

سرعت دانلود 5G به قیمت بسیار زیاد آن ها نمی ارزد

هفته پیش گوشی OnePlus 7 Pro 5G در بریتانیا شروع به فروش کرد و سرعت دانلود عملی تست شده اولیه کاربران متناسب با حداکثر سرعت به دست آمده در شبکه های عادی 4G LTE بود. مزیت های دیگر شبکه های 5G همانند تاخیر و تراکم کمتر نیز برای کاربران معمولی قابل دیدن نبود و این دلیلی است که ما از شما پرسیدیم که آیا شما فکر می کنید سرعتی که گوشی OnePlus Pro 7 5G قادر به تولید آن بود، ارزش تفاوت قیمت در این گوشی را دارد.

متاسفانه، حدود دو سوم کاربران ما فکر می کنند که بر اساس نتایج تست های به دست آمده، آن ها دارند پول بیشتری برای 5g می پردازند و در حال حاضر ارزش آن را ندارد. در ایالات متحده، هفته پیش شرکت Sprint شبکه 5G خود را در مناطقی راه اندازی نمود، در حالی که از سرعت دانلود بالای 100 مگا بیت بر ثانیه، صحبت می نمود.

این سرعت همچنان بسیار بالاتر از سرعت 4G در ایالات متحده آمریکا می باشد، اما با این حال گوشی هایی که بتوانند از این شبکه 5G بهره ببرند کم هستند که شاید این قضیه بتواند جواب نظرسنجی ما را مشخص سازد.

آیا سرعت دانلود OnePlus 7 Pro 5G تفاوت قیمت آن را توجیه می نماید؟

بله      26.58%                                                                                                                                    

خیر     73.42%                                                                                                                                              

بر اساس711 رای به دست آمده

در حالی که شاید برای طرفداران OnePlus دو مدل متفاوت (7 و 7 Pro) به تازگی عرضه شده اند، جالب باشد اما برای دیگران که اخبار توسعه گوشی های پرچم دار و شبکه های 5G را دنبال می کنند، این طور نخواهد بود.

اپل در سال پیش سه مدل متفاوت را با هم عرضه نمود، سامسونگ 4 مدل مختلف را که یکی از این مدل ها 5G نیز بود را همزمان به بازار ارائه نمود، هواوی 3 مدل جدید از خانواده P30 دارد و این در حالی است که LG تنها دو مدل را با هم عرضه نمود.

این دقیقا استراتژی است که به نظر می رسد OnePlus نیز آن را دنبال می کند، گوشی 7 Pro نه تنها از مودم 5G استفاده می کند، بلکه از یک باتری بسیار بزرگ استفاده می نماید و یک نقطه تمایز بزرگ در قالب صفحه نمایش با رزولوشن بالا با نرخ به روز رسانی 90 هرتز دارد و این در حالی است که در بیشتر این گوشی ها این نرخ 60 هرتز می باشد.

گوشی OnePlus 7 Pro 5G به صورت انحصاری توسط EE در بریتانیا فروخته می شود و شبکه 5G آن دیروز به همراه خود گوشی به بازار ارائه شدند. قیمت گوشی OnePlus 7 Pro و نسخه های آن به صورت زیر می باشد:

  • 6 گیگا بایت رم به همراه 128 گیگا بایت حافظه ذخیره سازی: 670 دلار در ایالات متحده و 649 پوند در بریتانیا
  • 8 گیگا بایت رم به همراه 256 گیگا بایت حافظه ذخیره سازی: 700 دلار در ایالات متحده و 699 پوند در بریتانیا
  • 12 گیگا بایت رم به همراه 256 گیگا بایت حافظه ذخیره سازی: 750 دلار در ایالات متحده و 799 پوند در بریتانیا
  • گوشی OnePlus 7 Pro 5G: قیمت آن در ایالات متحده مشخص نیست، 999 پوند در بریتانیا، با پیش پرداخت 170 پوند و 59 پوند ماهانه به همراه طرح 10 گیگا بایت اینترنت 5G
  • طرح پیشنهادی OnePlus 7 Pro 5G: پیش پرداخت 50 پوندی و 69 پوند در هر ماه با طرح 30 گیگا بایت اینترنت 5G

در مقایسه با گوشی های دیگر 5G، همانند Samsung Galaxy S10 5G و یا LG V50، قیمت این گوشی 20 در صد ارزان تر می باشد و قیمت آن در مقایسه با گوشی های شرکت های 5G بزرگ چینی، برابر می باشد.

در حالی که شما می توانید گوشی 7 Pro 5G را با قیمت تقریبی 1250 دلار بخرید و آن را در شبکه EE وارد کنید، ارتباط پذیری آن همانند آن مدلی که خود اپراتور فراهم می نماید، بهینه نیست. پس انتخاب نمایید. برای این مقدار پول چقدر سرعت می خواهید؟

نقاط تحت پوشش 5G

خب، شبکه 5G EE از آن شبکه ای که Verizon در ایالات متحده ارائه می دهد وسیع تر است و نقاط داغی همچون لندن و شهر های بزرگ دیگر بریتانیا را پوشش می دهد و با این حال از پوشش سراسری فاصله زیادی دارد. علاوه بر لندن، شبکه 5G امسال در شهر های بلفاست، بیرمنگام، کاردیف، ادین بورگ، منچستر، بریستول، کوونتری، گلاسکو، هال، لیدز، لستر، لیورپول، نیوکاسل، ناتینگهام و شفیلد روشن خواهد شد. هدف EE این است که تا پایان امسال بیش از 1500 منطقه تحت پوشش 5G داشته باشد.

T-Mobile در مقایسه با Verizon و AT&T، در مورد 5G، مسئولیت پذیرتر هستند

سرعت اینترنت 5G گزارش شده توسط مردم

مردم در حال گزارش دادن از سرعت دانلود 5G توسط اولین گوشی 5G قابل خرید در بریتانیا هستند و بعضی از آن ها حداکثر سرعتی نزدیک به 1 گیگ را تجربه کرده اند. خیلی ها نصف این مقدار را گزارش داده اند و میانگین سرعت حدود 200 مگا بیت بر ثانیه بوده است.

این سرعت خیلی بیشتر از میانگین سرعت 4G LTE می باشد، اما نباید فراموش کنیم که گوشی OnePlus 7 Pro تنها گوشی 5G موجود در بازار می باشد و گوشی های دیگر 5G هنوز عرضه نشده اند. این گوشی ها بدون زحمت و سریع به شبکه های 5G متصل می شوند و هنگامی که این شبکه در دسترس نیست، سریعا به حالت 4G تبدیل می گردند.

همچنین کاربران استفاده خیلی زیاد از باتری را مشاهده نکرده اند که این خود نشانه خوبی می باشد، چرا که این گوشی های 5G یک تراشه طراحی شده به طور صحیح ندارند بلکه از مودم های گرسنه قدرت که به شبکه های نسل آینده وصل می شوند استفاده می نمایند.

مطالب مرتبط