اخبار فناوری

مشکل شتاب سنج Xperia X Performance حل شد…

blank

سونی به تازگی به روزرسانی روی گوشی Xperia X Performance انجام داده که مشکلات موجود بر روی سنسور شتاب سنج گوشی را حل کرده است.

 برخی از کاربران گوشی Xperia X Performance از مشکلات ناشی از عدم کارکرد سنسور شتاب سنج شاکی بوده اند و سونی با به روز رسانی OTA این مشکل را حل کرده است.این مشکل زمانی خود را نشان میداد که کاربر گوشی را از حالت عمودی به حالت افقی تغییر حالت می داد و انتظار داشت صفحه بچرخد . این چرخش با کمی مکث و کندی صورت می گرفت.سنسور به راحتی از کار می افتد و زمانی که کاربر گوشی را می چرخاند سنسور نمی تواند محل و تغییر در مکتن کاربر را تشخیص دهد و همین مساله مشکلات زیادی را برای کاربران Xperia X Performance به وجود آورده بود.تا به امروز کاربران Xperia X Performance این مشکل را با صفر کردن گوشی و راه اندازی مجدد آن حل می کرند.این راه حل اگر چه موقتا  مشکل را حل میکرد ولی عاقلانه به نظر نمی رسید و باز هم مشکل پدیدار می شد. سونی اولین بار دو هفته ی قبل وجود این مشکل را اطلاع رسانی کرد و درصدد حل مشکل برآمد.

آپدیت OTA  برای هر دو مدل گوشی که از مشکل سنسور شتاب سنج رنج می بردند ،در دسترس است . این دو مدل گوشی شامل F8132 دو سیم کارتی و F8131 تک سیم کارتی می باشد.

این به روز رسانی ها در گوشی موبایل سونی شامل به روز رسانی سیستم عامل نیز می باشد . سیستم عامل اندروید ۷ نوقا نسخه ی بتا نیز برای هر دو مدل گوشی در دسترس قرار گرفته است.بسیاری از کاربران پس از اعمال به روز رسانی بر روی وشی های خود از رفع  مشکل به طور کامل گفته اند.اگر شما نیز صاحب یکی از این گوشی موبایل هستید و نیاز دارید موقع تغییر جهت گوشی تان به سرعت متوجه شده و واکنش نشان دهید از آپدیت OTA بر روی گوشی خود غافل نشوید.

مطالب مرتبط