اخبار فناوری

مرگ قریب الوقوع اپلیکیشن مستقل دایرکت اینستاگرام

instagram-direct

فیسبوک عادت به انجام تست تغییرات متناوب (چه بزرگ و چه کوچک) برای کتابخانه های بزرگ سرویس های شبکه های اجتماعی محبوب خود دارد، اما در حالی که بیشتر این قابلیت ها به اینستاگرام افزوده  می شوند تا کارایی این اپلیکیشن را غنی تر کنند و دسترسی به آن را وسیع تر سازند، قابلیت هایی نیز هستند که دیگر روشنی روز را نخواهند دید و در مرحله تست های عمومی رد می شوند. اپلیکیشن دایرکت اینستاگرام در دسته بندی دوم جا دارد و طبق گزارش ها در زمانی در ماه آینده بعد از این که در ماه دسامبر سال 2017 به صورت جهانی معرفی شده بود، ناپدید خواهد شد.

دایرکت ها در واقع یک اپلیکیشن جداگانه بودند تا چیزی که مستقیما در رابط اصلی اینستاگرام ساخته شوند، اما به طور فنی، این اپلیکیشن به طور مناسب و در مقیاس بزرگ عرضه نشد. اینستاگرام (یا بهتر است بگوییم فیسبوک) نیز کار زیادی برای ترویج این سرویس که در واقع یکی از قابلیت های اصلی رقیب اصلی آن ها یعنی Snapchat را کپی کرده بود، انجام نداد.

 

مرگ قریب الوقوع اپلیکیشن مستقل دایرکت اینستاگرام

مرگ قریب الوقوع اپلیکیشن مستقل دایرکت اینستاگرام

 

به طور دقیق تر، دایرکت اینستاگرام بر روی تبادل پیام بین کاربران، با دوستان اینستاگرامی که شخص می توانست با ساخت یک پروفایل به لیست دوستان خود بیفزاید و با پشتیبانی از فیلتر های بازه صورت که عکس ها و ویدئو های شما را جالب تر می کرد، تمرکز کرده بود. اگر از نظر شما، این اپلیکیشن جالب به نظر می رسید، نیازی نیست تا خشمگین شوید، چرا که دایرکت های اینستاگرام به صورت خودکار بر روی اپلیکیشن اصلی اینستاگرام منتقل خواهند شد، جایی که شما می توانید همچنان مانند قبل از قابلیت های پیام رسانی لذت ببرید. هر چه که باشد، اینستاگرام از سال 2013 از پیا رسانی پشتیبانی کرده است.

همان طور که این شرکت در بیانیه ای کوتاه که برای TechCrunch فراهم کرده بود بعد از مرگ قریب الوقوع اپلیکیشن مستقل دایرکت، خیلی سریع جلب توجه کرد، به طور تمسخر آمیزی در توئیتر بیان کرد که دایرکت اینستاگرام همچنان “بهترین جا برای گفتگو با دوستان” باقی خواهد ماند. تنها اینکه در اپلیکیشن جداگانه که در تست های خود، تنها با نصب یک میلیون کاربر اندرویدی از Google Play و دریافت نظر های متوسط از کاربران iOS مردود شده بود، نخواهد بود.

مطالب مرتبط