اخبار فناوری

محصولات جدید سامسونگ در نمایشگاه CES 2021

محصولات جدید سامسونگ در نمایشگاه CES 2021

با پایان نمایشگاه CES 2021 جدید ترین محصولات سامسونگ و دیگر برندها معرفی شدند. همزمان با بزرگترین رویداد جهانی فناوری در دنیا، شرکت های تولید کننده محصولات الکترونیک و گجت ها، جدیدترین محصولات خود را به این نمایشگاه می رسانند. نمایشگاه CES 2021 امسال به دلیل شرایط خاصی که کرونا ایجاد کرده بود به صورت کاملا مجازی برگزار شد. شرکت هایی مثل سونی،TCL، ال جی، اچ پی، مدیاتک و سامسونگ محصولات تازه خود را برای معرفی عرضه کردند. در این مقاله قصد داریم تا محصولات جدید سامسونگ که در این رویداد آنلاین معرفی شدند را بررسی کنیم.

لپ تاپ گلکسی کروم بوک 2

از چند هفته پیش گزارشاتی در مورد لپ تاپ گلکسی کروم بوک 2 منتشر شده بود که در آن مدل جدید کروم بوک سامسونگ معرفی میشد. اما در نهایت و به طور رسمی لپ تاپ گلکسی کروم بوک 2  با قابلیت های خوبی که دارد در نمایشگاه CES 2021 معرفی شد. جذابیت ظاهری این لپ تاپ سامسونگ به خاطر رنگ نارنجی قرمز آن است ولی علاوه بر آن این لپ تاپ از سخت افزار خوبی هم برخوردار است. لپ تاپ گلکسی کروم بوک 2 سامسونگ وزنی در حدود 1.2 کیلوگرم دارد و از یک نمایشگر QLED با ابعاد 13.3 اینچی پشتیبانی می کند. همچنین این لپ تاپ قابلیت استفاده از قلم هوشمند را هم دارد. از لحاظ قدرت باتری این لپ تاپ قوی تر از مدل قبلی است.

لپ تاپ گلکسی کروم بوک 2 سامسونگ

لپ تاپ گلکسی کروم بوک 2 سامسونگ

سامسونگ گلکسی اسمارت تگ

بعد از معرفی یک اپلیکیشن سامسونگ در چند ماه اخیر که برای یافتن گجت های سامسونگ گمشده کاربرد داشت، سامسونگ این بار از یک وسیله کوچک با نام گلکسی اسمارت تگ رونمایی کرد. این وسیله که کاربردی مشابه با اسمارت تگز اپل داشت برای نصب به وسایلی مانند سوئیچ ماشین، کیف و یا حیوانات خانگی طراحی شده تا در صورتی که مکان قرار گیری آن ها را فراموش کردیم با استفاده از گلکسی اسمارت تگ بتوانیم آنها را بیابیم. این گجت کوچک سامسونگ با استفاده از فناوری ارتباطی بلوتوث کار می کند.

بعد از اتصال ارتباطی بین گوشی موبایل سامسونگ و یا تبلت سامسونگ با این گجت، اگر وسیله ای را که این گجت به آن متصل است گم کنید یا از آن فاصله بگیرید با ارسال آلارم و تولید صدای گجت می توانید وسیله را بیابیدو علاوه بر این اسمارت تگ سامسونگ می تواند گوشی موبایل شما را هم در صورت گم شدن پیدا کند. بر روی این وسیله یک دکمه قرار دارد که با دو بار فشار دادن آن، گوشی صدایی از خود تولید می کند که می توانید جای آن را پیدا کنید. این وسیله با قیمت 30 دلار عرضه خواهد شد ولی سامسونگ وعده داده بود که برای افرادی که گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 را پیش خرید کرده بودن یک گلکسی اسمارت تگ به صورت رایگان هدیه خواهد داد.

گلکسی اسمارت تگ سامسونگ

سامسونگ به تازگی از گلکسی اسمارت تگ به عنوان یک ابزار یابنده هوشمند رونمایی کرد.

هندزفری بی سیم گلکسی بادز پرو سامسونگ

سامسونگ در یکی دو سال اخیر اقدام به تولید چند مدل ایربادز با طراحی و ظاهر متنوع نموده است. گلکسی بادز پرو با اینکه از لحاظ ظاهری شباهت به گلکسی بادز پلاس است و در مواردی هم از گلکسی بادز لایو الهام گرفته است. برعکس ایربادزهای موجود در بازار که یک پایه برای قرارگیری میکروفون دارند، گلکسی بادز پرو سامسونگ بدون پایه است و کاملا درون گوش قرار می گیرد. این هندزفری بی سیم سامسونگ مجهز به سیستم حذف نویز است که در صورت فعال کردن، تاثیر صداهای محیط بر مکالمه به کمترین میزان خود می رسد. قدرت نگهداری شارژ با فعال کردن حذف نویز تا 13 ساعت گوش دادن به موزیک، و بدون حذف نویز تا 20 ساعت می باشد. همچنین این هندزفری بی سیم در برابر آب و رطوبت و عرق هم مقاوم است.

هندزفری گلکسی بادز پرو سامسونگ

هندزفری گلکسی بادز پرو سامسونگ رونمایی شد.

رنگ بندی این هندزفری بلوتوث شبیه به رنگ بندی گلکسی S21 است تا خریداران را تشویق کنند هندزفری هم رنگ با گوشی موبایل خود داشته باشند. گلکسی بادز پرو سامسونگ با قیمت 200 دلار و تا چند هفته دیگر به طور رسمی به فروش می رسد.

تراشه اگزینوس 2100 سامسونگ

تراشه اختصاصی سامسونگ با نام اگزینوس 2100 در نمایشگاه CES 2021 رونمایی شد. این تراشه از هسته پردازشی Cortex-X1 بهره می برد که سرعت 2.9 گیگاهرتز دارد. همچنین تراشه A78 سه هسته ای و A55 چهارهسته ای هم برای آن در نظر گرفته شده است. پیش بینی می شود این تراشه قدرتمند با تراشه های پرکاربرد بازار رقابت شدیدی داشته باشند. این تراشه عملکرد 30 درصد بیشتر از اگزینوس 990 دارد در صورتی که مصرف انرژی آن 20 درصد کمتر از مدل قبلی می باشد.

فناوری به کار رفته در این تراشه مانند اسنپدراگون 888 با پشتیبانی از فناوری 5 نانومتری EUV ساخته شده است.پردازنده گرافیکی به کار رفته در آن Mali-G78 است که از یک پزدازنده 14 هسته ای برخوردار است و عملکردی 40 درصد بهتر از مدل تراشه قبلی سامسونگ را ارائه می دهد. پردازنده عصبی سه هسته ای دیگری هم پردازش موارد مربوط به هوش مصنوعی را پردازش می کند و می تواند تا 26 تریلیون عملیات را در ثانیه انجام دهد. تراشه اگزینوس 2100 جدی ترین رقیب تراشه اسنپدراگون 888 است که برای اولین بار در گوشی های سری 21 گلکسی سامسونگ به کار رفتند.

تراشه اگزینوس 2100 سامسونگ

تراشه اگزینوس 2100 سامسونگ

گوشی های سامسونگ گلکسی S21

بالاخره بعد از ماه ها انتظار و اخبار و حواشی، گوشی های گلکسی اس 21 سامسونگ رسما و در نمایشگاه CES 2021 رونمایی شدند. شاید پرچنجال ترین و پرخبر ترین محصول دنیای فناوری در ماه های گذشته همین گوشی گلکسی اس 21 بود که حالا پرقدرت و جذاب در راس محصولات و پرچمداران سامسونگ قرار گرفته است. گوشی سامسونگ گلکسی S21، گوشی سامسونگ گلکسی S21 Plus و گوشی گلکسی S21 Ultra اعضای این خانواده هستند. پر سرو صدا ترین عضو این خانواده هم که گلکسی اس 21 اولترا بود و از آنجایی که امکان پشتیبانی از قلم اس پن سامسونگ را داشت، چیزی از یک گوشی نوت کم ندارد. منتقدان گلکسی اس 21 اولترا را بدون شک بهترین گوشی سامسونگ قلمداد می کنند.

گوشی های سری گلکسی اس 21 سامسونگ

گوشی های سری گلکسی اس 21 سامسونگ

ویژگی های گوشی گلکسی S21 سامسونگ

مدل استاندارد و ارزان ترین مدل از سری گلکسی اس 21 گوشی Galaxy S21 است که مانند مدل پلاس این سری از صفحه نمایش با رزولوشن 1080 پیکسل بهره می برد. نمایشگر 6.2 اینچی این مدل از دو مدل دیگر کوچکتر است ولی همچنان علاقه سامسونگ و طرفدارانش به نمایشگر بزرگ را در نظر گرفته است. در کل این مدل تفاوت خاصی با مدل پلاس ندارد اما قیمت پایین تر آن، سبب افزایش فروش آن خواهد بود. تنها تفاوتی که این مدل با مدل اس 21 پلاس دارد در پنل پشتی پلاستیکی مدل استاندارد است. در مدل پلاس پنل پشتی هم مانند پنل جلویی از محافظ گوریلاگلاس برخوردار است. وزن این گوشی 202 گرم و با قیمت 799 دلار عرضه می شود.

گوشی گلکسی اس 21 سامسونگ

گوشی گلکسی اس 21 سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 پلاس

این گوشی موبایل فرزند میانی خانواده اس 21 است که از طرفی ابعادی کمی بزرگتر از مدل استاندارد، و قیمتی بالاتر از آن دارد و محاسن مدل اولترا را هم ندارد. نمایشگر گوشی Galaxy S21 Plus در اندازه 6.7 اینچی می باشد و از نرخ رفرش ریت 48 تا 120 هرتز برخوردار است. باتری در این مدل 4800 میلی آمپر بوده و به نسبت ابعاد و رزولوشن نمایشگر و سخت افزار، مدت زمان معقولی شارژ را نگه می دارد. هرچند تفاوت چندانی بین مدل استاندارد و پلاس اس 21 نیست اما مدل پلاس 200 دلار گران تر از مدل استاندار بوده و حدود 1000 دلار قیمت گذاری شده است.

گوشی گلکسی اس 21 پلاس سامسونگ

گوشی گلکسی اس 21 پلاس سامسونگ

پرچمدار سری اس 21 گوشی گلکسی S21 Ultra

در اینکه گوشی گلکسی اس 21 اولترا یک گوشی بی رقیب است هیچ شکی نیست. این سری با برخورداری از مزایایی که دو مدل قبلی نداشتند، خود را در راس اعضای این خانواده قرار داده است. چه از نظر سخت افزار و چه از نظر دوربین، گلکسی اس 21 هیچ جایی برای شک و شبهه برای خرید باقی نگذاشته است هر چند این گوشی لوکس به نظر می رسد، برای برخورداری از تمام قابلیت های آن مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود.

برای مثال اگر بخواهید از قلم اس پن در این مدل استفاده کنید باید 40 دلار بیشتر، و اگر بخواهید قلم اس پن ار با کیس محافظ آن خریداری کنید 70 دلار باید بپردازید. ضمن اینکه قلم اس پن معمولی هرچند قابل استفاده بر روی گوشی اس 21 اولترا است، اما برای برخورداری از تمام آپشن هایی که Galaxy S21 Ultra در اختیار شما قرار می دهد باید منتظر قلم اس پن پرو باشید. برای قلم S Pen Pro هنوز قیمت و تاریخ عرضه مشخصی اعلام نشده است. شایعه پایان تولید گوشی های سری نوت سامسونگ تا حد زیادی مربوط به این گوشی و استفاده از قلم اس پن در آن است.

گوشی گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ

گوشی گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ پرچمدار گوشی های سری اس 21

دوربین 108 مگاپیکسلی این گوشی قابلیت عکسبرداری 12 بیتی را دارد. دو دوربین تله فوتو و پریسکوپی با زوم 3 و 10 برابر در پنل دوبین این گوشی قرار دارند. از برتری های این مدل نسبت به مدل استاندارد  مدل پلاس در این گوشی می توان به حداکثر حافظه 512 مگابایتی و باتری 5000 میلی آمپری آن اشاره کرد. همچنین این گوشی می تواتند از اینترنت Wi-Fi 6E نیز پشتیبانی کند. ابعاد بزرگ این گوشی با وزن 228 گرمی و قیمت 1199 دلاری این گوشی شاید تنها نقطه عیب این گوشی از دید منتقدان باشد.

در نهایت مدت زمان طولانی باید بگذرد تا یک گوشی موبایل با ویژگی هایی در حد و اندازه سری اس 21 عرضه شود و تا آن زمان باید دید برندهای دیگر می توانند به رقابت با گلکسی اس 21 بپردازند یا نه.علاوه بر این محصولات سامسونگ از دو مدل تلویزیون 4K و 8K هم رونمایی کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *