اخبار فناوری

گوشی های سری نوت سامسونگ در انتهای راه

گوشی های سری نوت سامسونگ در انتهای راه

خبر توقف تولید گوشی های سری نوت سامسونگ هر روز قوت بیشتری می گیرد. در اخبار حوزه فناوری و در چند هفته قبل خبر های پر تکرار در مورد گوشی های سری نوت سامسونگ بودند. سری گلکسی نوت سامسونگ از پر طرفدارترین سری گوشی های موبایل سامسونگ هستند و کاربران زیادی دارند.

 اما از ماه پیش شایعه ای مبنی بر توقف تولید این سری از گوشی سامسونگ منتشر شد و در نهایت این خبر توسط یک رسانه کره ای اعلام شد. با اعلام این خبر گوشی گلکسی نوت 21 آخرین سری از گوشی های سری نوت سامسونگ هستند که در سال 2021 تولید می شوند و پس از آن ما مدل جدید دیگری از گوشی نوت سامسونگ نخواهیم دید.

با این وجود این خبر هنوز توسط خود کمپانی سامسونگ تایید نشده است اما با توجه به گستردگی خبر و دلایلی که وجود دارد احتمال می رود این خبر به زودی از طرف سامسونگ تایید گردد. از طرفی سوالی که وجود دارد و ذهن طرفداران گوشی های سری نوت سامسونگ و منتقدان را پر کرده این است که چرا سامسونگ باید این تصمیم را در مورد یک محصول پر طرفدار بگیرد؟

گوشی های سری نوت سامسونگ دیگر تولید نخواهند شد

محبوبیت گوشی های سری نوت سامسونگ از کجا آغاز شد؟

وقتی اولین گوشی نوت در سال 2011 تولید شد، گام بزرگی در تولید گوشی هوشمند محسوب می شد. خصوصا در زمانی که رقیب سامسونگ یعنی اپل آیفون را با نمایشگر 3.5 اینچی تولید می کرد گوشی نوت سامسونگ با نمایشگر 5.3 اینچی به بازار عرضه شد. در کل با روی کار آمدن این گوشی انتظارات کاربران گوشی موبایل ناگهان تغییر کرد و بالاتر رفت.

چرا که ابعاد این گوشی نمای متفاوتی از یک گوشی موبایل هوشمند را ارائه می داد. به جرئت می توان گفت که اولین گام های بلند به سمت استفاده از نمایشگر های بزرگ از همانجا برداشته شد. هرچند در ابتدای رونمایی گلکسی نوت، گوشی با این ابعاد غیرکاربردی به نظر می رسید اما کمی پس از آن هم استیو جابز اعلام کرد برای نسل جدید گوشی آیفون قصد استفاده از نمایشگرهای بزرگتری را دارد. حالا بعد از حدود 9 سال کمتر کسی است که گوشی موبایلی با اندازه کوچک انتخاب کند. دیگر همه ما به گوشی های بزرگ عادت کرده ایم.

محبوبیت گوشی های سری نوت سامسونگ از کجا آغاز شد

تولید گوشی های سری نوت سامسونگ دیگر معنایی ندارد

سال ها بعد و با به روی کار آمدن گوشی گلکسی اس سامسونگ دیگر استفاده از نمایشگر بزرگ برای گوشی موبایل جا افتاده بود. گوشی های فولد و انعطاف پذیر سامسونگ هم که دیگر رسیدن به کمال را برای گوشی سامسونگ در نظر گرفته بودند. اما ضربه نهایی بر پیکره گوشی های سری نوت سامسونگ، خبر پشتیبانی سری اس 21 از قلم اس پن بود. سری نوت و سری اس در واقع تفاوت های ظاهری و سخت افزاری زیادی با هم نداشتند.

در سری Galaxy S21 اگر از قلم S Pen استفاده شود واقعا دلیل منطقی دیگری برای تولید یک سری مجزا تحت عنوان نوت برای سامسونگ وجود نخواهد داشت. اینجاست که خیلی از منتقدان می گویند تصمیمی که سامسونگ برای توقف تولید سری نوت گرفته است منطقی ترین تصمیمی است که گرفته. با این هدف تمرکز بیشتری بر روی سری اس خود و ارتقاء این گوشی گلکسی اس خواهد داشت. اما باز هم این تصمیم، هرچند درست، طرفداران گوشی سری نوت را ناراحت کرد.

تولید گوشی های سری نوت سامسونگ منطقی به نظر نمی رسد

قلم اس پن جزء جانبی گوشی های جدید سامسونگ

گوشی های سری نوت سامسونگ در واقع به لطف استفاده از قلم S Pen بود که توانستند محبوبیت زیادی به دست آورند. علاوه بر کاربران عادی، افراد متخصص مثل معماران، نقاشان و مهندسان هم از این ابزار کاربردی استفاده می کردند. حالا برای اولین بار این قلم از بدنه گوشی های سری نوت سامسونگ جدا خواهد شد.

در واقع گوشی گلکسی اس 21 سامسونگ اولین گوشی موبایل، غیر از گوشی های سری نوت سامسونگ خواهد بود که از این قلم بهره خواهد برد. هرچند اس پن دیگر قرار نیست مانند سری نوت جایی در گوشی اس 21 داشته باشد بلکه به عنوان یک ابزار جانبی گوشی موبایل عرضه خواهد شد و این کاربر است که با توجه به نیاز و علاقه خود تصمیم می گیرد این ابزار را تهیه کند یا فقط از امکانات زیادی که گوشی گلکسی اس 21 در اختیارش قرار می دهد استفاده کند.

اس پن جزء جانبی گوشی های سری نوت سامسونگ

هرچند با انتشار عکس هایی از گوشی های سری اس 21 سامسونگ مشخص شده که قلم اس پن در بدنه گوشی جایی ندارد ولی اعلام شده برای این گوشی ها قاب اختصاصی در نظر گرفته شده است. با این تفسیر کاربرانی که قلم اس پن را برای گوشی اس 21 خود خریداری می کنند این قاب را هم تهیه می کنند تا قلم در آن جای بگیرد.

نکته آخر اینکه بعد از گوشی سری اس 21 سامسونگ، سری بعدی که از قلم اس پن پشتیبانی خواهند کرد گوشی های سری Z سامسونگ خواهند بود. شاید مناسب ترین گزینه برای کار بر روی آن با یک قلم دیجیتال همان گوشی های بزرگ سری زد باشند. در نهایت باید دید سال 2021 سال آغاز کار اس پن بر روی مدل های دیگر گوشی موبایل سامسونگ، پایان راه گوشی های سری نوت سامسونگ خواهد بود یا خیر!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *