اخبار فناوری

لپتاپ با صفحه نمایش منعطف !

ThinkPad-X1

اخیرا بازار صفحه نمایش منعطف داغ شده است و سامسونگ با ارائه گلکسی فولد نام خود را به عنوان سازنده ی اولین تلفن همراه هوشمند تاشونده در تاریخ ثبت کرد در صورت تمایل می توانید مقالات زیر که راجع به انواع گوشی با صفحه نمایش تاشونده می باشد مطالعه کنید. حال لنوو می خواهد اولین شرکتی باشد که لپتاپ با صفحه نمایش منعطف به بازار عرضه می کند.

شرکت لنوو لپ تاپ ۱۳/۳ اینچی را با صفحه نمایش OLED تاشو معرفی کرد که در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می شود. این دستگاه صفحه نمایش ۱۳/۳ اینچی OLED تاشو دارد که مبتنی بر سیستم عامل اندروید می باشد. لنوو هیچ عجله ای برای عرضه این محصول ندارد، شرکت به میزان دو برابر حالت معمول ارزیابی و آزمایشهای فنی بر روی مفصل ( محل تاشدن ) صفحه نمایش انجام خواهد داد و آن را به عنوان دستگاه ThinkPad X1 در نیمه اول سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد.
این یک پنل نمایشی LG با وضوح 2K می باشد که برای محافظت صفحه به طرف داخل تا می شود. زمانی که تا نیمه تا می شود، مثل یک لپ تاپ عمل می کند به طوری که نیمه بالایی آن نقش صفحه نمایش و نیمه پایینی آن نقش کیبورد را ایفا می کند. زمانی که باز شده و به حالت اول بر می گردد تبدیل به صفحه نمایش با نسبت تصویر 4:3 می شود.
همچنین دارای یک قلم نوری وکام می باشد (که در کنار دستگاه وصل می شود) که می توانید از آن به همراه کیبورد بلوتوثی استفاده کنید. این مدل بسیار کوچکتر از لپ تاپ ۱۳/۳ اینچی معمولی می باشد و بر خلاف یوگا بوک با دو صفحه نمایش لنوو، می توانید از کل صفحه نمایش بهره ببرید.
اطلاعات بیشتری در مورد این دستگاه نداریم به جز اینکه از یک پردازنده اینتل بهره خواهد برد. هنوز در مورد قیمت و ارزش آن نمی توان نظری داد. مادامی که به تاریخ و زمان عرضه و توزیع دستگاه نزدیک می شویم باید از اینگونه اخبار و شایعات در مورد قیمت آن جلوگیری کنیم.

مطالب مرتبط