اخبار فناوری

به زودی لغو فروش انحصاری محصولات گوگل برای Verizon و آغاز کار Sprint

blank
باید گفت که برای سال های متمادی گوشی های پیکسل گوگل به طور مستقیم توسط یکی از بزرگترین عوامل واسطه ی آمریکا فروخته می شد. منظور ما کمپانی Verizon می باشد. اما به نظر می رسد که این استراتژی گوگل در دست تغییر می باشد. ماه گذشته شایعاتی پراکنده شد مبنی بر این که کمپانی T-Mobile می خواهد فروش گوشی های Pixel3 و Pixel3 XL را برعهده بگیرد. و همچنین Pixel 3a و Pixel 3a XL را زودتر از حد معمول به بازار عرضه کند وحتی مطرح شده بود که قبل از معرفی رسمی این مدل گوشی ها توسط گوگل این امر صورت خواهد گرفت.
و اما امروز بر اساس یک سند داخلی مشخص شد که فروشگاه های sprint تنها سهمشان در پخش و عرضه کردن گوشی Pixel 3 XL در یکی از فروشگاه های اصلی و چند تا از خرده فروشی هایش در برخی نقاط ایالات متحده خواهد بود. و اگر فرض کنیم‌ کنیم که این اطلاعات درست بوده باشد باید گفت که اگر کمپانی گوگل قصد فروش گوشی هایش را دارد پس چرا فقط می خواهد در چند خرده فروشی و نمایشگاه کوچک آن ها را در معرض فروش قرار دهد، شاید به این دلیل که گوگل منتظر است که مدل جدید و بزرگتر pixel 3 آماده شود و آن ها را هم زمان به بازار عرضه کند. و همچنین احتمال اینکه Sprint گوشی های Pixel 3a و Pixel 3a XL را در مقادیر متوسط به بازار عرضه کند نیز یک سوال بزرگ است که البته باید منتظر شد و دید.
در مجموع باید گفت که امسال فروش انحصاری محصولات گوگل برای Verizon لغو خواهد شد که البته ممکن در فروش محصولات گوگل تحولی ایجاد شود و این امر به نفع کمپانی گوگل باشد، باید گفت که باید انتظار کشید و دید که آیا گوشی های جدید گوگل در امر موفقیت در بازار مصرفی بهتر از نسل های قبل تر این مدل گوشی ها عمل خواهند کرد و یا خیر.
همچنین با توجه به زمان بندی رسانه ای شدن این شایعات و اطلاعات به بیرون درز کرده، از طرف کمپانی گوگل مبنی بر ملحق شدن Sprint به جمع عرضه کنندگان گوشی های پیکسل، باید گفت که احتمال دارد که گوگل سه شنبه ای هفته آینده در کنفرانسی خبر از توسعه یافتن شرکت های عرضه کننده محصولاتش بده و به صورت رسمی آن را در بیانه ای اعلام نماید. و همینطور باید اذعان داشت که AT&T همچنان یکی از پایه های اصلی چهار عرضه کننده قوی گوشی های گوگل باقی خواهد ماند.

مطالب مرتبط