ترفند شبکه های اجتماعی

قطع دسترسی مخاطبان به تلگرام

قطع دسترسی مخاطبان به تلگرام

در دنیای امروز که حریم خصوصی به یک موضوع مهم تبدیل شده است، مدیریت دسترسی برنامه‌ها به اطلاعات شخصی ما بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. قطع دسترسی مخاطبین به تلگرام یکی از همین ترفندهای جذاب است.

تلگرام، به عنوان یکی از پیام‌رسان‌های محبوب، از کاربران خود می‌خواهد تا به لیست مخاطبین‌شان دسترسی داشته باشد تا افرادی که از تلگرام استفاده می‌کنند را پیدا کند. این کار در نگاه اول ممکن است مفید به نظر برسد، اما باید توجه داشت که تلگرام تمام شماره‌های تلفن موجود در مخاطبین شما را ذخیره خواهد کرد. اگر در آینده هر یک از این افراد تلگرام را نصب کنند، شما اعلان دریافت خواهید کرد و آن شخص متوجه استفاده شما از تلگرام خواهد شد.

ما توصیه می‌کنیم که فقط در صورتی که به مخاطبین خود اعتماد دارید، اجازه دسترسی به مخاطبین را بدهید. اگر شما این درخواست را رد کنید، همچنان قادر خواهید بود با استفاده از نام کاربری یا شماره تلفن، با افراد تماس بگیرید. همچنین، گزینه‌ای برای حذف مخاطبین همگام‌سازی شده با سینک کانتکت تلگرام از برنامه وجود دارد. این اجازه می‌تواند در هر زمان از تنظیمات تلفن شما تغییر کند!

در پی تصمیم شما در بالا، برای قطع دسترسی تلگرام به مخاطبین یک راه ساده وجود دارد. اگر تمایلی به همگام‌سازی مخاطبین و مخاطبین مکرر خود ندارید، این تأثیر زیادی بر تجربه کاربری شما نخواهد گذاشت.

برای قطع دسترسی مخاطبین به تلگرام:

تلگرام را باز کنید و روی سه خط در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید.

روی Settings > Privacy and Security > Sync contacts ضربه بزنید.

همچنین بخوانید: سطل زباله مخاطبین شیائومی کجاست

چگونه تلگرام خود را از دسترس دیگران خارج کنیم

قطع دسترسی به تلگرام برای مخاطبین جدید چگونه است؟

بیایید این موضوع را بررسی کنیم.

اگر تمایل ندارید که اطلاعیه‌های مربوط به پیوستن دوستانتان به پیام‌رسان تلگرام را به طور منظم دریافت کنید و نمی‌خواهید افرادی که سال‌ها با آن‌ها ارتباط نداشته‌اید در لیست چت‌هایتان ظاهر شوند، می‌توانید عملکرد همگام‌سازی را غیرفعال کنید. در این صورت، برنامه افراد غیر ضروری را نمایش نخواهد داد و شما می‌توانید داده‌های مورد نیاز را به صورت دستی وارد کنید.

چگونه دیگران را از اکانت تلگرام خود بیرون کنیم؟

برای غیرفعال کردن این عملکرد در تلفن‌های اندرویدی:

  • برنامه را باز کنید و روی سه خط در بالای سمت چپ صفحه کلیک کنید.
  • به منوی “Settings” بروید و گزینه “Privacy” را انتخاب کنید.
  • به بخش “Contacts” بروید. در کنار عبارت “Sync contacts”، دکمه را به سمت چپ بکشید.
  • پس از این کار، اعلان‌ها ارسال نخواهند شد و فقط افرادی که شما نیاز دارید در لیست چت ظاهر می‌شوند.

یک نکته مهم: اگر شما سیم‌کارت خود را تغییر داده‌اید یا از برنامه روی دستگاه دیگری استفاده کرده‌اید، شماره‌های افراد ناآشنا ممکن است در لیست مخاطبین ظاهر شوند.

این به دلیل همگام‌سازی داده‌ها با تمام دستگاه‌هایی است که شماره‌های تلفن در آن‌ها وجود دارد.

  • برای حذف موارد غیرضروری، مراحل زیر را دنبال کنید:
  • پیام‌رسان را باز کنید، از طریق سه خط به منو بروید.
  • به خط آخر بروید. در انتها نسخه نصب شده را مشاهده خواهید کرد. باید آن را با انگشت خود نگه دارید، گاهی اوقات لازم است این عمل دو بار تکرار شود.
  • سپس یک زیرمنو ظاهر می‌شود. در آن، “Reload contacts” یا “Reset contacts” را انتخاب کنید.

پس از آن، لیست باید به حالت عادی بازگردد. شما می‌توانید فقط افرادی که برایتان جالب هستند را اضافه کنید.

برای آیفون، غیرفعال کردن همگام‌سازی تقریباً مشابه اندروید است:

  • پیام‌رسان را راه‌اندازی کنید، از طریق سه خط بالا به منو بروید.
  • “Settings” را باز کنید، “Privacy and Security” را انتخاب کنید.
  • به دنبال “Contacts” بگردید، تیک گزینه “Sync contacts” را بردارید.

برای بازگرداندن لیست چت به شکل قبلی و حذف مخاطبین از سرورها، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • در صفحه اصلی پیام‌رسان، روی آیکون تنظیمات (به شکل چرخ‌دنده) کلیک کنید.
  • در منوی کشویی، روی “Reset Server Contacts” کلیک کنید.

برای کامپیوتر، روش حذف اضافات به این سادگی نیست. در این نسخه از برنامه، حذف سریع شماره‌های همگام‌سازی شده وجود ندارد. تنها راه حل، حذف دستی تلفن‌ها است (چت را باز کنید، روی عکس پروفایل کلیک کنید، “Delete” را انتخاب کنید).

آموزش قطع دسترسی مخاطبین به تلگرام

تلگرام نرم‌افزار ارتباطی‌ای است که به کاربران دسترسی برقراری ارتباط متنی با دیگر کاربران این نرم‌افزار را می‌دهد. telegram با دسترسی به مخاطبین شما، لیستی از افرادی که در telegram عضو هستند را به شما نشان داده و اجازه برقراری ارتباط متنی و صوتی را برای کاربران فراهم می‌کند.

حتما برای شما نیز پیش آمده که از تلگرام نوتیفیکیشن دریافت کنید و با باز کردن برنامه متوجه شوید این نوتیفیکیشن مربوط به ورود فردی از مخاطبین شما در telegram است. telegram با سینک کردن مخاطبین شما، هر زمان که قرد جدیدی به کاربران telegram اضافه شود، شما را از ورود آن‌ها با خبر می‌کند.

با هر بار آپدیت شدن و ارائه نسخه جدیدی از این نرم‌افزار به کارآیی آن اضافه می‌شود. تلگرام در نسخه قبلی خود امکان غیر فعال نمودن این گزینه را ارائه نداده بود. اما نسخه جدید تلگرام با اضافه کردن این قابلیت به شما دسترسی می‌دهد تا سینک شدن مخاطبین تلفن با نرم‌افزار telegram را مدیریت کنید.

برای انجام این موضوع ابتدا نیاز دارید تا آخرین نسخه telegram را روی گوشی خود بریزید. از آپدیت بودن نرم‌افزار telegram روی تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنید و در ادامه برای قطع دسترسی تلگرام از مخاطبین گوشی‌تان مراحل زیر را دنبال کنید.

  • برای شروع نرم‌افزار تلگرام را باز کنید.
  • وارد بخش تنظیمات شوید. (بخش تنظیمات شمایلی شبیه به سه خط موازی روی هم را دارد)
برای قطع دسترسی مخاطبین به تلگرام، روی سه نقطه یا منو همبرگر در بالا سمت چپ تلگرام ضربه بزنید

روی سه نقطه یا منو همبرگر در بالا سمت چپ تلگرام ضربه بزنید

  • در بخش تنظیمات روی گزینه Privacy & Security مربوط به تنظیمات خصوصی و امنیت تلگرام ضربه بزنید.
گزینه حریم خصوصی و امنیت در تلگرام را انتخاب کنید

گزینه حریم خصوصی و امنیت در تلگرام را انتخاب کنید

  • گزینه Sync Contact را غیر فعال کنید. برای این کار، در قسمت تعیین شده به سمت حالت خاموش بکشید.
گزینه Sync Contact تلگرام را غیر فعال کنید.

گزینه Sync Contact تلگرام را غیر فعال کنید.

اگر از کاربران نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام نیستید و به تازگی قصد دارید تا در این نرم افزار عضو شوید، در ابتدای ورود خود می‌توانید اجازه سینک مخاطبین تلفن خود را به تلگرام ندهید. برای این کار تنها کافی است هنگام اولین ورود خود، پس از وارد کردن شماره تلفنی که برای ساختن اکانت تلگرام استفاده کرده‌اید، Sync Contact را غیرفعال کنید.

با انجام مراحل فوق می‌توانید دسترسی تلگرام به مخاطبین خود را حذف کنید. با این کار همچنان لیستی از مخاطبینی که کاربر telegram هستند در دسترس شما خواهد بود، اما دیگر پیامی مبنی بر ورود اعضای جدیدی که جزو مخاطبین شما هستند، دریافت نخواهید کرد.

در این مقاله قطع دسترسی تلگرام به مخاطبین را توضیح دادیم.  امیدواریم این مطلب مشکل شما را حل کند. لطفا نظرات و دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

منبع: telegguide.com

مطالب مرتبط