ترفند شبکه های اجتماعی

فعال کردن رمز دوم پروفایل اینستاگرام

blank

امنیت مسئله بسیار مهمی است. همه ما اهمیت زیادی به امنیت پروفایل‌ها و حساب‌هایمان در شبکه‌های اجتماعی می‌دهیم و به همین خاطر شرکت‌ها راه‌های مختلفی را برای افزایش امنیت معرفی می‌کنند.یکی از راه‌هایی که می‌توان امنیت پروفایل خود در اینستاگرام یا تلگرام را بالاتر برد، ورود دو مرحله‌ای و استفاده از رمز دوم است. چنین قابلیتی در پروفایل instagram شما وجود دارد و با سر زدن به تنظیمات خود که آیکون چرخ‌دنده شکل دارد می‌توانید به این تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

در تلگرام، هنگامی که شما ورود دو مرحله‌ای را انتخاب می‌کنید، ابتدا باید کدی که شرکت برای شما ارسال می‌کند را وارد کنید و سپس یک رمز از پیش مشخص را باید ثبت کنید. اما در instagram قضیه کمی متفاوت است. هنگامی که شما از یک دستگاه ناشناس به حساب خود وارد می‌شوید، پس از وارد کردن نام کاربری و رمز ابتدایی، باید یک رمز از پیش تعیین شده یا رمزی که برای شما ارسال می‌شود را وارد کنید.

حال به نحوه انتخاب رمز دوم بپردازیم. هنگامی که به تنظیماتinstagram خود مراجعه کردید گزینه Two-Factor Authenticaion را انتخاب کنید. پس از این وارد صفحه‌ای خواهید شد و در این صفحه گزینه‌ای به نام Require Security Code وجود دارد که باید تیک آن را فعال کنید. اگر شماره موبایل فعالی در اکانت خود داشته باشید، سیستم آن را انتخاب می‌کند و اگر شماره موبایل خود را وارد نکرده باشید باید از گزینه Add Number استفاده کنید.

فعال کردن رمز دوم پروفایل اینستاگرام

فعال کردن رمز دوم پروفایل اینستاگرام

پس از آن وارد صفحه‌ای می‌شوید که از شما یک شماره می‌خواهید. کد ایران را انتخاب کنید و سپس شماره موبایل خود را وارد کنید و دکمه Next را فشار دهید. پس از آن صبر کنید و کدی که به شما ارسال می‌شود را وارد کنید و دکمه Done را بزنید.

فعال کردن رمز دوم پروفایل اینستاگرام

فعال کردن رمز دوم پروفایل اینستاگرام

حالا رمز دوم برای شما فعال شده است. یک سری کد مشخص به شما نمایش داده می‌شود که Backup Codes نام دارد و خود instagram به صورت خودکار یک اسکرین‌شات از این کدها ثبت خواهد کرد. در ورودهای بعدی باید از این کدها استفاده کنید و حتما آن‌ها را به خاطر داشته باشید.

مطالب مرتبط