ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ی فعال‌سازی دکمه های عمل در اینستاگرام

فعال‌سازی دکمه های عمل در اینستاگرام

شاید سوال بسیاری از کاربران این است که چگونه شبکه های مجازی بوجود آمده اند؟ چرا در عصر امروز کاربران زیادی جذب شبکه های اجتماعی می شوند؟ شبکه های اجتماعی در گذشته فقط به هدف برقراری ارتباط کاربران ایجاد می شدند ولی امروز اصلا این گونه نیست و علاوه بر ارتباط کاربران، هزاران کاربرد دیگر در کنار این کاربرد، وجود دارد. در حال حاضر به جرات می توان گفت، اینستاگرام بزرگترین شبکه ی اجتماعی مربوط به کسب وکار می باشد و بسیاری از کاربران با هدف فروش و ارائه خدمات و دیده شدن محصولشان، پا به عرصه اینستاگرام می گذارند. پس این شبکه ی مجازی قابلیت های زیادی برای ارتباط بین کاربران و صفحات کسب وکار قرار داده است، که در اینجا می خواهیم در مورد قابلیت دکمه ی تماس که مربوط به صفحات تجاری اینستاگرام است، صحبت کنیم. اگر به صفحات تجاری دیگران سری بزنید، مشاهده می کنید که در بخش پروفایل خود دکمه‌های مختلفی مانند تماس، SMS، خرید و… قرار داده‌اند. اگر شما نیز تمایل به استفاده و بکاربردن این دکمه ها، که به نام دکمه های عمل (Action Buttons) شناخته می شوند، دارید توضیحات ما را در این مورد مطالعه کنید.

دکمه تماس در اینستاگرام

از قابلیت های مهم در اینستاگرام در صفحات تجاری، دکمه های عمل می باشند، که دکمه ی تماس یکی از این دکمه ها می باشد. با استفاده از این دکمه، می توان قابلیت ارسال پیام، ایمیل، خرید از سایت و … را به کاربران داده و از این طریق با آنها در ارتباط بود. کاربری که دارای صفحه ی تجاری اینستاگرام مربوط به فروش محصولی است، مطمئناً، خریداران محصول او، سوالاتی در مورد خرید خود دارند، و شما از طریق دکمه های عمل می توانید راه های ارتباطی که تمایل به استفاده از آنها دارید را در اختیار کاربران قرار دهید تا آنها فقط با یک کلیک بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. هم اکنون در نسخه های جدید اینستاگرام، چندین دکمه ی عمل وجود دارد، که بعضی از آنها عبارتند از:

blank

دکمه تماس(Call) در اینستاگرام: در حالتی که مایلید در صفحه تان، شماره ای جهت برقراری تماس صوتی با مشتریان خود  قرار دهید تا در صورتی که مشتریان سوالی داشتند بتوانند از شما بپرسند، می توانید در قسمت تنظیمات دکمه ی تماس، شماره ی خود را وارد کنید تا کاربر بتواند با لمس دکمه ی تماس، فوراً شماره شما را در قسمت صفحه کلید بخش تماس موبایل خود ببیند و براحتی با شما تماس بگیرد.

دکمه پیامک (Text) : کاربر با لمس اینکه می تواند مستقیما به بخش پیامک رفته و برای شما پیامک ارسال نماید. فقط باید شما قبلا در قسمت دکمه SMS، شماره خود را وارد کرده باشید.

دکمه دایرکت (Directions): با لمس این دکمه در قسمت پروفایل، کاربر وارد بخش دایرکت شده و می تواند پیام خود را برای شما ارسال کند.

دکمه ارسال ایمیل (Email): اگر شما در بخش تنظیمات دکمه ی عمل از قبل ایمیل خود را وارد نمایید، کاربران اگر بخواهند برای شما ایمیلی ارسال نمایند، با زدن بر روی این دکمه، وارد برنامه ارسال ایمیل خواهند شد و فقط کافی ست ایمیل خود را تایپ و ارسال نماید.

دکمه های دیگر: مانند Book ،Buy Tickets ،Start Order ،Reserve که برای هدایت کاربر از اینستاگرام به سایت استفاده می‌شوند.

در قسمت پروفایل می توانید از سه دکمه ی عمل بهره ببرید، سعی کنید از راه های ارتباطی که با آن راحت هستید، استفاده نمایید. برای مثال برخی کاربران با دکمه تماس از همه راحت تر هستند و برخی دیگر با دایرکت و برخی دیگر بقیه ی راه ها. پس دو راه ارتباطی که بیشترین کاربرد را دارند، انتخاب نمایید و یکی از آنها حتما دکمه ی تماس باشد، زیرا با پاسخ صوتی امکان متقاعد کردن کاربر و پاسخ به بیشتر سوالات او وجود دارد.

چگونگی افزودن دکمه تماس در اینستاگرام به پروفایل

ابتدا به پروفایل اینستاگرام خود وارد شده و به بخش Edit Profile بروید، در اینجا هر کاری مربوط به ویرایش پروفایل باشد، می توان انجام داد. حال برای افزودن دکمه ی تماس، در صفحات تجاری، در قسمت پایینی صفحه، گزینه ی Contact Options وجود دارد، آن را لمس نمایید و این امکان یعنی دکمه ی تماس را فعال نمایید. در اینجا گزینه های مربوط به ایمیل، تماس و آدرس وجود دارند، که کار هر کدام از آنها به صورت زیر است:

blank

Email Address: این گزینه مربوط به آدرس ایمیل است و در صورت تمایل می توانید ایمیل خود را در اینجا تایپ کنید، و در این حالت ایمیل شما در بخش پروفایل در دسترس کاربران قرار می گیرد و در صورتی که آنها بخواهند، آنها می توانند با کلیک بر روی آن به صفحه ی ارسال ایمیل وارد شوند.

Phone Number: هر کاربری که دارای صفحه تجاری ست و تمایل به نمایش شماره تماس خود در قسمت پروفایل است، می تواند در اینجا شماره تماس خود را وارد نماید.

Address: اگر می خواهید کاربران شما جهت خرید حضوری یا موارد دیگر، آدرس شرکت یا فروشگاه و دفتر شما را داشته باشند در قسمت مربوطه، آدرس خود را تایپ کنید تا در دسترس کاربران در بخش پروفایل قرار بگیرد.

Add a action Button: از دکمه های عمل استفاده های زیادی می توان کرد، این دکمه ها قابلیتی، پر کاربرد و مهم در صفحات تجاری هستند و کارهای زیادی می توان با آن ها انجام داد، برای مثال می تواند لینک رزو بلیط را در آن قرار داد و کاربر با لمس دکمه عمل وارد سایت رزو بلیط شود یا لینک مربوط به استفاده از تخفیف را در آنجا قرار داده و کاربر مستقیما به سایت و صفحه ای که تخفیفات در آن می باشد، هدایت می شود. از این دکمه استفاده کنید و ببینید که کاربران تا چقدر می توانند از آن لذت برده و کسب و کار خود را متحول نمایید. البته قابل توجه است، که برای کاربردی تر شدن این دکمه باید ابتدا بازاریابی خوبی برای آن انجام دهید و میزان فروش تان و وارد شدن به هر سایت و صفحه از شما بستگی زیادی به محتوا و بهینه سازی پروفایل شما دارد. برای مثال در این بخش ما گزینه Acuity Scheduling را انتخاب نموده و بعد از آن بر روی Next زدیم.

blank

 

ترفند های جدیدبرای اینستاگرام را مطالعه کنید.

حالا صفحه ای جلوی شما نمایان می شود، که باید در آن جا آدرس صفحه ی خود را وارد نمایید در این حالت اگر شما آدرس را بگذارید اگر کاربری بر روی آن بزند، به سرعت به صفحه ی مربوط به لینک منتقل می شود.

چگونگی حذف دکمه تماس در اینستاگرام

گاهی اوقات کاربری صفحه خود را از خصوصی به تجاری تبدیل می کند و شماره تماس خود را وارد می کند و یا صفحه ای تجاری دارید و شماره تماس خود را از قبل وارد کرده اید یا صفحه ی کسب و کار شما فقط به صورت ایمیل یا دایرکت به فعالیت خود می پردازد و نیازی به گذاشتن شماره تماس ندارد، ولی در حال حاضر به هر دلیلی تمایل به حذف یا تغییر شماره ی خود دارید، کار اصلا سختی نیست همان طور که وقتی می خواهیم شماره ای را ثبت کنیم وارد بخش پروفایل و بعد وارد قسمت ویرایش پروفایل می شود و در بخش دکمه های عمل، در قسمت Phone Number، شماره را حذف یا تغییر می دهید. اگر مایل به حذف ایمیل هستید، قسمت مربوط به ایمیل را پاک کنید. و گاهی اوقات برخی کاربران لازم می بینند که از دکمه های عمل جدید استفاده کنند؛ در این صورت به بخش Add a action Button وارد شده و تغییر دلخواه خود را اعمال نمایید، برای مثال لینک جدید را بعد از پاک کردن لینک قبلی، در همان جا وارد کنید. فقط این را بدانید برای استفاده از دکمه های تماس، بهینه سازی پروفایل ضروری است و از کاربردهای بالای آن، می توان بهره برد و صفحه ی خود را به صفحه ای حرفه ای تبدیل نمود.

blank

در تصویر بالا نحوه ی غیر فعال کردن دکمه های عمل را گذاشته است و همان طور که می بینید کافی ست بر روی گزینه ی Remove action Button بزنید و سپس تنظیمات خود را save کنید، و حال تغییر ایجاد شده را با رفتن به صفحه خود و حذف موارد مورد نظر از پروفایل تان چک و بررسی نمایید.

تاثیر دکمه‌های عمل اینستاگرام بر روی کسب‌ و کار

شاید کاربری که دارای صفحه ای تجاری ست به هدف کمک به کاربرانش از دکمه های عمل استفاده کند و به سود کاربران این کار را انجام داده است که اگر در صورتی کاربری نتوانست از طریق دایرکت به شما پیام دهد یا با هر طریق دیگری نتوانست با شما ارتباط برقرار کند به راحتی می تواند بر روی دکمه ی تماس بزند و با شما تماس صوتی برقرار کند. درست است که کاربر بدون در نظر گرفتن ساعت کاری، هر وقت و هر شرایط به راحتی می تواند با شما تماس بگیرد ولی این فقط به سود کاربر نیست، و منفعت بالایی برای صفحه کسب و کار شما خواهد داشت. در اصل اگر این دکمه ها در پروفایل شما نبودند، کاربر به راحتی به شما اعتماد نخواهد کرد و وقتی می بیند تمام اطلاعات مربوط به فروشگاه یا شرکت و … شما در دسترس است، با خود فکر می کند این صفحه، مربوط به برند و فروشگاهی است که وجود خارجی دارد و با این حالت اعتماد سازی خوبی ایجاد می شود و مطمئنا می دانید اعتماد و برقراری ارتباط آسان با کاربر، صد در صد باعث افزایش رشد در کسب و کار و افزایش فروش خواهد شد. همین طور استفاده از این دکمه ها، ترافیک عالی را از طریق اینستاگرام به سایت شما انتقال می دهد و باعث جذب هر چه بیشتر کاربران خواهد شد. نکته قابل توجه در اینجا این است که برای کاربردی تر شدن این دکمه ها اول باید بازاریابی خوبی برای آن انجام داده و میزان فروش و وارد شدن به هر سایت و صفحه از شما، بستگی زیادی به پست ها و استوری های شما خواهد داشت. در بخش های پایین تر به برخی راه‌کارها که به افزایش نرخ تبدیل دکمه‌های عمل اینستاگرام کمک می‌کند، می پردازیم.

blank

بعضی از راه کارها جهت معرفی دکمه های عمل به شرح زیر می باشند:

1) معرفی دکمه‌ های عمل در پست ‌ها

برای اینکه کاربران از وجود دکمه های عمل خبر دار شوند، باید در پست های خود به صورت نامحسوس از آنها تبلیغ کنید و اطلاعاتی از وجود آنها به کاربر بدهید، برای مثال در پستی از تخفیف محصولی توضیحاتی گذاشته اید حال در قسمت پایین تر می نویسید در صورتی که تمایل به دریافت کد تخفیف هستید به بخش پروفایل صفحه تان بروند و بر روی دکمه ی تخفیف بزنند تا بتوانند از تخفیف بهره مند شوند.

2) معرفی دکمه‌های عمل در استوری

بسیاری از کاربران از تعامل زیاد کاربران با استوری مطلع هستند، و می دانند که در هر زمان چه استوری ایجاد کنند. اگر جزء این کاربران هستید، می توانید بعد از تبلیغ محصول خود، دکمه های تماس خود را در پروفایل به آنها اعلام کنید، یا مثلا از کاربرد دکمه های عمل توضیحاتی به کاربران بدهید و این دکمه ها را به آنها معرفی نموده و در انتها دکمه های تماس خود را هم اطلاع رسانی کنید و بگویید در صورت داشتن سوال، وارد پروفایل صفحه ی ما شوید و با کلیک بر روی Directions سوال خود را از طریق دایرکت مطرح کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

3) توضیح در مورد دکمه‌های عمل در بخش Bio

بعضی از کاربران دکمه های عمل را در پروفایل مشاهده می کنند ولی نحوه استفاده از آن را نمی دانند، در Bio خود اطلاعات کوتاهی بنویسید که اگر در استفاده از دکمه های عمل سوالی دارید دکمه ی Directions را لمس کنید و توضیحات کامل استفاده از این دکمه ها را دریافت نمایید.

4) ارائه کد های تخفیف اختصاصی به کاربران

مدیران بسیاری از فروشگاه های اینترنتی یا صفحات تجاری کسب و کار، معمولاً وقتی می خواهند، بلیط ‌های همایش، سفر، گردش و… خود را بفروشند، در صفجه ی اینستاگرام خود در قسمت دکمه های عمل، رزرو بلیط را قرار داده اند تا کاربران به سادگی با یک کلیک بر روی کلمه ی رزرو بلیط مستقیم به لینک مورد نظر خود هدایت شوند. صاحبان این فروشگاه ها، در این موارد در جاهای دیگر از فروش این بلیط ها در اینستاگرام ، تبلیغاتی انجام می دهند و توضیح می دهند که در بخش دکمه های عمل، بر روی رزرو بلیط بزنید و علاوه بر خرید آن از تخفیف مربوط به آن بهره ببرید و لینک را به صورتی قرار می دهند که اشخاصی که از طریق دکمه ی عمل مربوط به رزرو بلیط اقدام کرده اند، تخفیف برایشان اعمال گردد و اگر این امکان وجود نداشت در استوری، کد تخفیف را اعلام نموده و از کاربر می خواهند وقتی وارد لینک شدند از کد خود استفاده نمایند.

آنالیز نرخ تبدیل دکمه‌های عمل

همانطور که در بالاتر گفتیم، استفاده از دکمه های عمل به سود کاربران می باشد، چون آنها می توانند براحتی بدون هیچ هزینه ای سوالات خود را بپرسند و اطلاعاتی را که لازم دارند بدست آورند، البته تاثیر زیادی برای کار و برند شما به صورت غیر مستقیم دارد. ولی در اینجا می خواهیم از دکمه های عملی که برای یک مدیر با اهمیت و با ارزش هستند، سخن بگوییم و در آنالیز هر کلیکی که بر روی دکمه ی عملی خورده می شود، به شما کمک شایانی خواهد کرد. برای مثلا در بخش بالایی در مورد رزرو بلیط برای شما توضیحاتی دادیم حال همان را برای یک مدیر آنالیز می کنیم. در صورتی که بازخورد افراد را دیده اید این سوالات برای شما پیش خواهد آمد:

blank

  • بر روی دکمه ی عمل مورد نظر چند کلیک خورده است؟
  • دلیل این تعداد بالای کلیک چیست؟
  • چه اتفاقی افتاده است که دکمه ی عمل ما کلیک زیادی نخورده است؟
  • در آخر کار، چه تعداد از کاربرانی که بر روی دکمه عمل کلیک کرده‌اند، بلیط خریده اند؟

شاید سوالات دیگری در ذهن شما باشد، که در اینجا مطرح نشده بود ولی شما می توانید دکمه های عملی را که در هر مورد قرار می دهید، بعداً آنالیز کنید و دلیل پیشرفت و یا ضعف آن را چک و بررسی نمایید. فقط اگر می خواهید آنالیز دقیق تری انجام دهید باید لینک خود را کوتاه کنید در غیر این صورت متوجه نمی شوید کاربر تا کجا با شما پیش رفته و در کجا از بقیه کار انصراف داده است. اگر نیاز به آنالیز دقیق تری دارید، از ابزار گوگل آنالیتیکس در سایت و صفحه اینستاگرام خود استفاده نمایید و دلیل رها کردن کاربر را در هر مرحله بررسی کنید. وقتی متوجه مشکل شدید تمام سعی خود را در برطرف کردن آن انجام دهید. اگر دقیقا می خواهید از دکمه ی عمل برای فروش بلیط در ااینستاگرام استفاده نمایید، سایت Evand.com  جهت آنالیز این دکمه، کمک بسیار زیادی در این زمینه به شما می‌کند، زیرا در این سایت، تمام مراحل پیگیری می شود. اگر به دنبال آنالیز دکمه های عمل دیگر، نظیر دکمه ی تماس و ایمیل و … هستید از ابزار insights اینستاگرام، استفاده کنید و تعداد کلیک‌های آن را آنالیز نمایید.

حرف آخر

بکار بردن، هر کدام از دکمه های عمل، کمک زیادی به کاربران شما خواهد کرد، زیرا در صورتی که کاربر بخواهد، چند سایت را جستجو کند تا شماره ای از شما پیدا کند و یا ترجیح او خرید حضوری باشد و… . وقتی شماره تماس و آدرس شما در دسترس او باشد، او می تواند به راحتی با شما ارتباط برقرار کرده و تمام سوالات خود را بپرسد و به شما اعتماد کرده و خرید خود را انجام دهد و یا جزء دنبال کنندگان همیشگی شما گردد و این تعامل و ارتباط بیشتر باعث رشد سریع شما در کسب و کارتان خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *