ترفند شبکه های اجتماعی

غیر فعال کردن حالت تایپ در تلگرام

blank

غیر فعال کردن حالت تایپ در تلگرام به صورت تصویری و کامل در این مقاله شرح داده می شود.

اپلیکیشن تلگرام که مبتنی بر فضای ابری فعالیت می‌کند، تا قبل از اعمال فیلتر یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های خارجی در میان کاربران ایرانی بود.  در حال حاضر نیز این اپلیکیشن پیام‌رسان با وجود محدودیت‌های در نظر گرفته شده، هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد که کماکان به فعالیت خود در آن ادامه می‌دهند.

در ادامه این مطلب به توضیح دو ترفند جالب و کاربردی در این پیام‌رسان خواهیم پرداخت.

نحوه غیرفعال کردن حالت تایپ در تلگرام

اگر دقت کرده باشید، زمانی که شما در حال چت با دوستان خود هستید، در قسمت بالای صفحه متنی نمایش داده می‌شود که نشان می‌دهد فرد مقابل در حال تایپ کردن است. اگر قصد دارید این قابلیت را غیرفعال کنید تا طرف دوم متوجه تایپ کردن شما نشود، می‌توانید از ترفندی که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت، کمک بگیرید.

البته توجه داشته باشید که امکان انجام این کار در نسخه اصلی تلگرام امکان‌پذیر نیست و شما باید از نسخه‌های ویرایش شده که امکانات بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهند، استفاده کنید. در این‌جا نحوه فعال کردن این قابلیت در موبوگرام را توضیح داده‌یم که نسخه غیررسمی تلگرام است ‌و امکانات جالبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید به دو طریق وضعیت «در حال تایپ» را در موبوگرام غیرفعال کنید:

در شیوه اول این حالت برای تمام پنجره‌های گفتگو غیرفعال می‌شود در حالی که با استفاده از روش دوم شما قادر خواهید بود این حالت را در پنجره‌های گفتگوی مورد نظر خود، به راحتی غیر فعال کنید.

نحوه غیرفعال کردن حالت تایپ برای تمام گفتگوها

اگر قصد دارید این ویژگی را برای تمام گفتگوهای خود غیرفعال کنید، کافی است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

برناه موبوگرام را اجرا کرده و سپس از سمت چپ و قسمت بالای صفحه، آیکون سه نقطه را لمس کنید.

در منوی نمایش داده شده وارد بخش تنظیمات موبو شوید.

غیر فعال کردن حالت تایپ در تلگرام

غیر فعال کردن حالت تایپ در تلگرام

در این‌جا باید گزینه تنظیمات حالت روح را انتخاب کنید. حال کافی است گزینه مخفی کردن وضعیت در حال تایپ را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن حالت تایپ در تلگرام

غیر فعال کردن حالت تایپ در تلگرام

کار شما تمام شده است؛ از این به بعد زمانی که در گروه‌های مختلف و یا گفتگوهای خصوصی در حال تایپ کردن پیام خود هستید، عبارت در حال تایپ برای سایر کاربران نمایش داده نمی‌شود.

نحوه غیرفعال کردن حالت تایپ برای گفتگوهای خاص

برای این منظور ابتدا باید برنامه موبوگرام را اجرا کرده و سپس پنجره گفتگوی موردنظر خود را انتخاب کنید. در قسمت بالا و سمت راست صفحه، یک آیکون سه نقطه وجود دارد، آن را لمس کنید. حال باید در منوی نمایش داده شده گزینه تنظیمات گفتگو را انتخاب کرده و سپس گزینه مخفی کردن وضعیت «در حال تایپ» را لمس کنید.

با فعال کردن این قابلیت، زمانی که شما در حال تایپ متن در پنجره گفتگو هستید، طرف مقابل نمی‌تواند عبارت در حال تایپ را مشاهده کند.

نحوه غیرفعال کردن تیک دوم پیام‌ها در تلگرام

یکی دیگر از ترفندهای جالب تلگرام این است که شما می‌توانید تنظیمات خود را به شکلی انجام دهید که پس از خواندن پیام دوستان خود تیک دوم که تایید کننده مشاهده پیام از سوی شما است، برای آن‌ها نمایش داده نشود.

در حالت عادی وقتی پیام‌های دریافتی خود را باز می‌کنید، تیک دوم در کنار آن نمایش داده می‌شود که نشان دهنده خوانده شدن پیام از سوی شما است. برخلاف ترفند قبل، شما می‌توانید برای غیر فعال کردن این حالت از نسخه اصلی تلگرام استفاده کنید.

پس از اجرای برنامه وارد تنظیمات (Setting) شده و گزینه Notification and Sounds، را انتخاب کنید. در منوی نمایش داده شده گزینه Popup Notification، را لمس کنید.

در این‌جا شما باید یکی از گزینه‌های Only Screen On یا Always show popup، را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن حالت تایپ در تلگرام

غیر فعال کردن حالت تایپ در تلگرام

با انجام این کار پیام‌های ارسال شده برای شما در قالب یک پنجره پاپ‌آپ نمایش داده می‌شود که می‌توانید پیام را ببینید و در این حالت شما تا زمانی که شما پاسخی برای آن ارسال نکنید، تیک دوم برای طرف مقابل نمایش داده نمی‌شود و تنها در صورتی که وارد صفحه پیام شوید، تیک دوم نمایش داده می‌شود.

شما میتوانید جهت کسب اطلاع بیشتر در مورد ترفند های این اپلیکیشن به پست ” غیر فعال کردن تیک دوم در telegram اندروید ” مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط