ترفند شبکه های اجتماعی

غیرفعال کردن نمایش عدد بر آیکون تلگرام

غیرفعال کردن نمایش عدد بر آیکون تلگرام

همانطور که می دانید، تلگرام این قابلیت را دارد که تعداد پیام های خوانده نشده شما را به صورت یک عدد در گوشه آیکون میانبر برنامه خود به نمایش در بیاورد. این ویژگی اصطلاحا Badge Counter نامیده می ‌شود. در این مقاله قرار است به آموزش چگونگی غیر فعال سازی نمایش عدد روی آیکون تلگرام بپردازیم. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

مقدمه‌ نمایش عدد روی آیکون تلگرام (Badge Counter)

اگر به منوی تنظیمات اپلیکیشن تلگرام بروید، گزینه‌ ای وجود دارد که توسط آن می‌توانید قابلیت نمایش عدد روی آیکون این برنامه را فعال یا غیر فعال کنید. حال سوال این است که این عدد دقیقا چیست؟ این عدد نشان دهنده ی تعداد پیام ها یا نوتیفیکیشن های خوانده نشده روی آیکون برنامه تلگرام است. پس  به قابلیت نمایش عدد روی آیکون برنامه های موبایلی قابلیت Badge Counter می گویند. البته در برنامه های بروز رسانی شده ی تلگرام چند گزینه به این بخش اضافه شده است که در پایین تر در مورد کارآیی هر کدام توضیح خواهیم داد.

چگونگی غیر فعال کردن حالت تایپ در تلگرام را مطالعه کنید.

چگونگی غیر فعال کردن نمایش عدد روی آیکون برنامه تلگرام (Badge Counter)

برای اینکه قابلیت Badge Counter یا نمایش عدد روی آیکون برنامه تلگرام را غیر فعال کنید، باید به صورت زیر عمل نمایید:

  • ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • بر روی آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه تپ کنید تا منوی اصلی تلگرام برای شما باز شود.
  • در منوی نمایان شده، گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در بخش تنظیمات، گزینه Notifications and Sounds را انتخاب نمایید.
  • در بخشی که با عنوان Badge Counter ارائه شده است، سه گزینه وجود دارد :
غیرفعال کردن نمایش عدد بر آیکون تلگرام

غیرفعال کردن نمایش عدد بر آیکون تلگرام

گزینه ی Enabled: با انتخاب این گزینه می توانید نمایش نوتیفیکیشن های عدد های پیام های خود را بر روی تلگرام، فعال یا غیر فعال نمایید.

گزینه ی Include Muted: اگر این گزینه را فعال کنید، نوتیفیکیشن چت هایی که شما به حالت سکوت در آورده اید، نشان داده می شود.

گزینه ی Count Unread Messages: این گزینه تعداد پیام های خوانده نشده جدید هر کاربر یا گروه یا کانال را نشان می دهد.

با انتخاب هر کدام از گزینه های بالا می توانید مورد مربوط آن را برای نوتیفیکیشن تلگرام خود فعال یا غیرفعال نمایید و اگر گزینه ی Enabled را انتخاب کنید، دیگر هیچ عددی بر روی آیکون برنامه تلگرام نمایش داده نمی‌ شود. بدیعی است که برای فعال کردن این قابلیت باید اسلایدر گزینه مذکور را مجددا لمس و فعال نمایید. قابلیت نمایش عدد روی آیکون برنامه های مختلف در برخی دستگاه ها پشتیبانی می‌شود و در برخی دیگر نمی ‌شود.

مطالب مرتبط