اخبار فناوری

آیا عمر باتری گوشی های هواوی بیشتر از دیگر گوشی ها است؟

عمر باتری گوشی های هواوی بیشتر از دیگر گوشی ها

عمر باتری این گوشی پرچم دار مایه ننگ دیگر گوشی ها خواهد بود

با قرار گرفتن گوشی های هواوی در تحریم تا اواسط ماه آگوست، زمانی که ما خواهیم فهمید که بالاخره کاخ سفید به این گوشی ها اجازه خواهد داد تا همچنان به روز رسانی های اندروید را دریافت کنند یا خیر، گزینه های زیادی برای پرچم داران اندرویدی با عمر باتری زیاد، موجود نمی باشد.

تمام گوشی های محبوب از جمله سری گوشی های S سامسونگ و یا سری گوشی های G تولید شرکت LG با صفحه های نمایش Quad HD عرضه می شوند. از آن جایی که این گوشی ها تعداد پیکسل تقریبا دو برابر برای روشن کردن صفحه نمایش دارند، کار بیشتری از باتری های خود می کشند. تنها گوشی های پرچم دار هواوی هستند که صفحه های نمایش 1080p دارند که به همراه یک باتری با ظرفیت زیاد عرضه می شوند که در نتیجه آن، در این دسته بندی خاص طول عمر باتری آن ها طولانی تر می شود.

هنگامی که به عمر باتری با یک بار شارژ می رسیم، متوجه شدیم که پرچم داران با صفحه نمایش 1440p در مقایسه با پرچم داران با صفحه های با رزولوشن کمتر و با بقیه تنظیمات دیگر یکسان، عملکرد بدتری دارند. صفحه های نمایش گوشی هایی همچون Galaxy S10 به صورت پیش فرض، Full HD+ می باشد، اما با این حال بیش از 4 میلیون پیکسل وجود دارند که باید روشن شوند. این موضوع بر خلاف صفحه های نمایش با دو میلیون پیکسل یا همان 1080p می باشد و در نتیجه آن در افزایش طول عمر باتری حتی یک ذره هم کمک نمی کنند. تعداد پیکسل های دو برابر احتمالا بزرگترین دلیل این است که گوشی های با صفحه نمایش QHD امتیازی حدود 20% کمتر از گوشی های با صفحه نمایش با رزولوشن پایین تر در طول عمر باتری دریافت می کنند.

کمپانی های کوالکوم و اینتل موظف شدند که بعد از اعلام‌ ممنوعیت از طرف کاخ سفید دیگر به تامین چیپست های مورد نیاز هوآوی نپردازند

بهترین طول عمر باتری در گوشی های سطح بالا تعلق می گیرد به …

خوشبختانه، هواوی تنها سازنده گوشی در جهان نیست که گوشی های با رزولوشن کافی، تراشه های با کیفیت بالا و باتری های بزرگ استفاده می کند. رئیس این گوشی ها Oppo Reno جدید می باشد که این هفته به طور جهانی برای خرید عرضه خواهند شد (خب، البته به استثنا ایالات متحده).

گوشی Oppo Reno 10x Zoom نه تنها زوم دوربین به اندازه گوشی Huawei P30 Pro دارد، بلکه از تراشه Snapdragon 855 به همراه صفحه نمایش 1080p و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می نماید. نیازی به گفتن نیست، این مشخصات این گوشی را از نظر طول عمر باتری به بالای جدول پرتاب می کند. هیچ گوشی پرچم دار دیگری نمی تواند حتی به نزدیکی این گوشی از این نظر نزدیک شود، به غیر از گوشی Huawei P30 Pro با مشخصات تقریبا یکسان که آینده آن به لطف بازی پوکر بین ایالات متحده و چین به خطر افتاده است.

چی؟ ما نمی توانیم این گوشی را به این دلیل که از رزولوشن QHD یا بالاتر استفاده نمی کند، پرچم دار بدانیم؟ خب، تنها به این نگاه کنید که این گوشی چگونه تک ستاره آزمایش طول عمر باتری ما می باشد و به یاد داشته باشید که این گوشی از همان تراشه ای استفاده می کند که S10 نیز از آن بهره می برد، با این حال دوربینی یکتا را به شما ارائه می دهد که پرچم داران سامسونگ نمی توانند. با این حال، اگر شما تنها گوشی های با صفحه نمایش با رزولوشن بالا را دوست دارید، منتظر تست عمر باتری آن نیز باشید. اگر همه مشخصات مساوی باشد، عمر باتری آن در یک شارژ از تمام گوشی های با رزولوشن کمتر از 1440p کمتر خواهد بود، همه این ها تنها به خاطر یک تغییر جزئی در تراکم پیکسلی مشاهده شده، حداقل برای چشم غیر مسلح. آیا همچنان می خواهید سرود “QHD یا بالاتر” را بخوانید؟

گوشی Reno 10x Zoom edition

در حقیقت، گوشی Reno 10x Zoom edition بهترین گوشی پرچم داری است که ما تا به حال از نظر طول عمر باتری تست کرده ایم، به طوری که می تواند صفحه گوشی را با تنظیمات روشنایی استاندارد و با اجرای برنامه های سنگین بر روی آن تا بیشتر از 12 ساعت روشن نگه دارد.

این به معنا می باشد که این گوشی می تواند با کارکرد معمولی برای شما به سادگی تا دو روز شارژ نگه دارد، و یک آخر هفته بدون شارژر به همراه گوشی های سطح بالا چیزی نیست که ما به آن عادت کرده باشیم. خیلی بد است که این گوشی خوب به صورت رسمی در ایالات متحده فروخته نمی شود، اما با این حال اگر این گوشی را از جای دیگری تهیه نمایید می توانید با استفاده از اپراتور های T-Mobile و AT&T از آن استفاده نمایید.

همچنین، سرعت زمان شارژ سریع!

شرایط باز قرار است از این بهتر شود؟ خب، پس قرار است که زمان شارژ گوشی در تست ما نیز سریع بوده باشد. در حالی که شارژ در کمتر از یک ساعت و نیم چیز به خصوصی در دنیای گوشی های سطح بالا نیست، بیاید فراموش نکنیم که این گوشی از باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت استفاده می نماید، و با این حال زمان شارژ آن از گوشی S10+ که از همین باتری استفاده می کند، سریع تر است. چه خوب!

مطالب مرتبط