اخبار فناوری

شرکت هوآوی دارای 80 میلیون دستگاه با سیستم عامل اندروید pie 9

شرکت هوآوی دارای 80 میلیون دستگاه با سیستم عامل اندروید pie 9

شرکت هوآوی همین الان 80 میلیون دستگاه دارد که سیستم عامل اندروید پای(pie 9) را اجرا می­ کند.

برخلاف تحریم های تبادلاتی آمریکا، شرکت هوآوی هنوز هم می تواند آزادانه تلفن­ های هوشمند قدیمی را به سیستم عامل آندروید pie 9 به روز رسانی کند بدون اینکه دسترسی خود را به پلی استور و دیگر خدمات گوگل از دست بدهد. برندهای چینی دارند از این موقعیت استفاده می کنند چرا که به راه ­اندازی نرم ­افزار EMUI 9.0 در بسیاری از دستگاه­­ ها ادامه می ­دهند.

همانطور که همه چیز به این صورت هست، صاحبان مدل­ های هوآوی Mate 10 ،Mate 10 pro، و Mate 10 Porsche Design می­ توانند از این نرم ­افزار بهره ­مند شوند به اضافه آنهایی که دارای مدل ­های هوآویMate 9 ، Mate 9 pro، و Mate 9 Porsche Design هستند. همچنین دیگر مدل­ هایی که توسط این راه ­اندازی پوشش داده شدند شامل هوآوی P20 ،P20 pro ،P10، و P10 pro در کنار جدیدترین مدل هوآوی Mate 20 Lite هستند. اخیرا، هوآوی در حال راه­ اندازی EMUI 9.0 بر روی مزایای Mate RS می­ باشد و بر روی مدل Nova سرمایه گذاری می کند.

شرکت هوآوی از ابتدا شروع به بیرون دادن به روزرسانی اندرویدهای 9 Pie خود به برخی از این دستگاه­ ها در اواخر سال 2018 کرد، اما الان مشخص شده که بیشتر از 80 میلیون دستگاه سیستم EMUI 9.0 را بارگیری کردند.  حتی انتظار می­ رود تا این تعداد فقط تا آخر همین ماه به حدود 100 میلیون هم برسد.

اندروید 9 Pie برای Moto G6 در Verizon شروع به فعالیت می کند

اگرچه شرکت هوآوی از پیشرفت­ هایی که تاکنون بخاطر انتشار این نسخه داشته بسیار خرسند هست، ولی این شرکت از به روزرسانی­ های آینده زیاد مطمئن نیست. همانطور که به تازگی خبرش پخش شده، شرایطی که بخاطر تحریم تبادلاتی آمریکا به وجود آمده به این معنی هست که دیگر نمی ­تواند دریافت سیستم عامل اندروید 10 Q را برای تلفن ­های هوشمند تضمین کند. بالاخره، اگر بخواهد نرم افزار را راه اندازی کند بسیاری از کاربران دسترسی به برنامه های مهم گوگل و بسیاری دیگر از چیز هارا از دست خواهند داد.

مطالب مرتبط