اخبار فناوری

جلوگیری از تماس های کلاهبرداری یا هرز بوسیله ی قانون جدید تصویب شده

جلوگیری از تماس های کلاهبرداری یا هرز بوسیله ی قانونی جدید تصویب شده

حکم کمیسیون ارتباطات فدرال(FCC) خبر های خوبی را برای کاربران گوشی های هوشمند در آمریکا به ارمغان می آورد.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که نیمی از تماس های دریافتی شما از طریق گوشی های همراه در سال جاری تماس های کلاهبرداری یا هرز می باشد. می توان گفت که این آمار در ایالات متحده قطعاً به همین میزان است. حتی اگر شما یک شماره را مسدود کنید از طریق یک شماره دیگر برای مختل کردن روز شما استفاده می کنند. چه این تماس یک تماس کلاهبرداری باشد که ادعا کند که از شرکت برق جهت درخواست از شما برای پرداخت قبض برق و یا اخطار قطع برق باشد چه یک تماس هرز برای فروش یک نوع گارانتی برای خودرو شما باشد، احتمالاً شما به اندازه کافی از این دست تماس ها دریافت کرده اید.

بنابراین امروز کمیسیون ارتباطات فدرال از طریق(CNET) اعلام کرد که قانونی تأیید شد که به مشترکین این اجازه را می دهد تا پیش از اینکه این دست از تماس های ناخواسته اتفاق بیفتد بتوانند آنها را مسدود کنند. تأمین کننده های ارتباطات بیسیم این اجازه را دارند تا مقرراتی تنظیم کنند که پیش از اینکه مشترک تصمیم به برقراری تماس را بدهد تشخیص دهد آیا این تماس یک تماس کلاهبرداری است یا یک تماس بیهوده که به این عمل “تحلیل منطقی” اطلاق شده است. همچنین کمیسیون ارتباطات فدرال قانون دیگری را برای متولیان شبکه های ارتباطات بیسیم وضع کرده است که به مشترکین این پیشنهاد را بدهد تا برای فعال و یا غیر فعال کردن مسدود کردن این چنین شماره ها از ابزار های مسدود کننده آنها استفاده کنند. این پیشنهاد یک ویژگی مقرون به صرفه برای مشترکین است و تعداد کاربرانی که از این نوع تماس ها در امان هستند را افزایش می دهد. تنها نکته منفی قانون امروز این است که ممکن است مشترکی به صورت تصادفی تمامی تماس های خودکار داروخانه ها و مطب پزشکان منطقه محل اقامت خود را مسدود کند.

T-Mobile و تلاش برای ادغام با شرکت Sprint

نحوه ی جلوگیری از این تماس ها

کمیسیون ارتباطات فدرال به اپراتور های بیسیم این اجازه را می دهد تا این پیشنهاد به مشترکین داده شود تا تمامی شماره هایی که در لیست مخاطبین آنها نیستند یا در لیست سفید ثبت نشدند را به طور خودکار مسدود کند. مشترکین میبایست برای استفاده از این ویژگی آن را انتخاب کنند.

فعالیت امروز این موضوع را نیز مطرح می کند که اگر نتوانند تا پایان امسال نسخه متعلق به خودشان را منتشر کنند بنابراین نیازمند تأمین کننده های عمده برای پیروی از مسئله احراز هویت مشخصات تماس های از طریق تکان دادن و لرزاندن گوشی خواهند بود. این فناوری این اطمینان را می دهد که تماسی که به گوشی شما ارسال می شود از شماره ای است که در گوشی شما موجود می باشد. برخی از کلاهبرداران و مزاحمان شماره هایی را در محدوده شما به تصرف درمی آورند تا احتمال پاسخگویی شما را افزایش دهند. شرکت T-Mobile ویژگی “تأیید تماس گیرنده” خود را در ماه ژانویه گذشته منتشر کرد. بر اساس چهارچوب برای تماس از طریق تکان دادن و لرزاندن گوشی کمیسیون ارتباطات فدرال، مشترکین T-Mobile که از گوشی های مطمئن استفاده می کنند وقتی یک تماس از یک شماره تأیید شده را دریافت می کنند “تأیید تماس گیرنده” را در گوشی خود مشاهده می کنند.

مطالب مرتبط