اخبار فناوری

اندروید Q، دیگر از برنامه اندروید بیم پشتیبانی نمی‌کند

blank

اندروید Q ویژگی‌های جدید بسیاری اضافه خواهد کرد. اما باید گفت که موارد قدیمی، نظیر اندروید بیم Android beam را حذف خواهد کرد. هیچ جایگزین بومی برای آن وجود ندارد. اما قابلیت‌های مشابه آنرا می‌توان از طریق برنامه‌هایی (از جمله برنامه Google Files) بدست آورد.

در حال حاضر برای بسیاری افراد این سوال پیش می آید که چرا پشتبانی از خدمتی حتی کم طرفدار ولی کاربردی باید پایان پذیرد دلایل متعددی برای این کار وجود دارد که یکی از اصلی ترین دلایل آن تغییر سبک نیاز و تفکر کاربر و کاهش هزینه های جاری و آینده اشاره کرد ولی نکته ی مهمی که از آن نباید غفلت کرد پیچیدگی و رابط کاربری ضعیف بعضی اپلیکیشن ها در زمان ظهور است که باعث ایجاد شکاف بین اپلکیشن یا خدمت و کاربر می شود

برای آن دسته از افرادی که خاطرشان نیست – البته حدس می‌زنیم که اغلب افراد به یاد نمی‌آورند – اندروید بیم Android beam ، یک تکنولوژی انتقال فایل نظیر به نظیر است. اندروید بیم Android beam ، از NFC برای پروتکل handshaking  و بلوتوث جهت ارسال داده‌ها استفاده می کند.

برنامه Google Files ، از طریق Wi-Fi توانایی به اشتراک گذاری فایل‌های محلی را دارد. سرعت این اشتراک گذاری، تا 480 مگابیت در ثانیه قابل افزایش است. این قابلیت بسیار فراتر از کاری است که بلوتوث می‌تواند انجام دهد. مشابهAirDrop  اپل، اتصال اولیه توسط بلوتوث تنظیم شده و انتقال با WPA2 رمزگذاری شده است.

اندروید بیم Android beam، اولین بار در سال 2011، با برنامه Ice Cream Sandwich سیستم عامل اندروید 4 ارائه شد. اپل، برنامه مدیریت اندروید AirDop را همزمان با iOS 7 منتشر کرد و آنطور که به نظر می‌رسد، تکنولوژی اندروید موفق‌تر بوده است.

بیم قابلیتی است که از طریق ان اف سی و دستگاه های اندرویدی می توانید موسیقی، ویدئو و هر آنچه را که می خواهید به اشتراک بگذارید.همچنین قابلیت های جدیدتری همانند سیستم   Paringامن برای اتصال به بلوتوث و به اشتراک گذاری ویدیو های یوتیوب راداشت.

مطالب مرتبط