اخبار فناوری

سيستم عامل جديد هوآوی جايگزين اندوريد

سيستم عامل جديد هوآوی جايگزين اندوريد

اسکرین شات هایی که از یک فایل حق اختراع گرفته شده است ممکن است جایگزین اندروید هوآوی را نشان دهند.

از آن جایی که شما تا الان احتمالا می دانید، هوآوی قرار است تا سیستم عامل اندروید را با سیستم عاملی كه خودش در گوشی هایی که در آینده تولید می کند، جایگزین نماید. این موضوع به این دلیل است که این شرکت به خاطر دلایل امنیتی در لیست تحریم اداره تجارت آمریکا قرار گرفته است و طبق این ليست این شرکت بدون اجازه دولت حق استفاده از قطعات و نرم افزار های آمریکا را ندارد. گوگل نیز تا به حال اعلام کرده است که ارتباطش را با هوآوی قطع خواهد کرد، البته گوشی های آخر عرضه شده توسط هوآوی تا نوزدهم ماه آگوست، به روز رسانی های اندروید را دریافت خواهند کرد.

هوآوی تا به الان اختراعاتی با نام های Ark OS ،Huawei Ark OS ،Ark و Huawei Ark (Ark به معنای کشتی می باشد) را در اروپا به ثبت رسانده است. البته ما حدس می زنیم که نوح در دریافت این اختراعات توسط هوآوی نقشی نداشته است. WinFuture گزارش می دهد که هوآوی در ماه مارس یک رابط کاربری گوشی های هوشمند را در دفتر تجارت و اختراع آلمان (DPMA) به ثبت رسانده است. این تقاضای اختراع شامل تعدادی اسکرین شات است که نشان می دهد که این رابط کاربری استفاده شده، رابط کاربری اندروید نیست که توسط هوآوی مورد استفاده قرار می گرفته است. در این اسکرین شات ها اپلیکیشن های اندروید نشان داده شده است و این مشخص نیست که آیا این عکس ها از سیستم عامل جدید هواوی با پشتیبانی اندروید می باشند یا این که این یک رابط کاربری بر اساس اندروید است که هوآوی در حال کار بر روی آن می باشد. در حالی که گوشی هایی که سیستم عامل Ark OS بر روی آن ها اجرا می شود ممکن است که از اپلیکیشن های اندرویدی پشتیبانی کنند، اما اگر اجازه Google Play Services را نگیرند، آن ها با فروشگاه Google Play یا اپلیکیشن های خود گوگل بر روی اندروید عرضه نخواهند شد.

شرکت هوآوی دارای 80 میلیون دستگاه با سیستم عامل اندروید pie 9

اتحاد سبز اندرويد

شما شاید متوجه شوید که در یکی از این اسکرین شات ها نام “اتحاد سبز اندروید” ذکر شده باشد. این یک گروه تشکیل شده از هواوی و دیگر شرکت های چینی همانند Tencent و Alibaba می باشد که برای توسعه استاندارد ها برای کیفیت و طراحی اپلیکیشن های تولید شده برای اندروید درست شده بود.

در حالي که شما مشغول نگاه کردن به اسکرین شات ها هستید، در نظر داشته باشید که این عکس ها می توانند نشان گر سیستم عامل Ark OS باشند، نگذارید این حقیقت که این تقاضا دو ماه قبل از تحریم شرکت ثبت شده بود، شما را به اشتباه بیندازد. هوآوی قطعا می دانسته که اتفاق هایی خواهد افتاد به خاطر این که قادر بوده به اندازه ارزش یک سال تراشه و قطعه انبار کند. علاوه بر این، مدیر عامل هوآوی، Richard Yu در ماه مارس گفته بود که این شرکت جایگزین اندروید خود را آماده کرده است. دوباره تاکید می کنم، این ها همه دو ماه قبل از این بود که هوآوی در لیست تحریم ها قرار بگیرد. طبق گزارش ها، این تولید کننده از سال 2012 در حال کار بر روی جانشین اندروید بوده است.

 

 

مطالب مرتبط