اخبار فناوری

بالاخره اندروید Q اجازه به اشتراک گذاری رمز های Wi-Fi را با استفاده از کد QR را می دهد

بالاخره اندروید Q اجازه به اشتراک گذاری رمز های Wi-Fi را با استفاده از کد QR را می دهد

ما همه در این موقعیت بودیم که از میزبان مهمانی رمز وای فای آن ها را بپرسیم تا از اینترنت دیتا موبایل خود استفاده نکنیم. میزبان ها نیز مجبورند رمز وای فای را یا از حفظ به شما بگویند، یا از قبل آن را جایی نوشته اند و باید از روی آن بخوانند، و یا حتی با حالت برافروختگی مودم را به شما بدهند تا 20 رقم تصادفی رمز را از روی آن وارد کنید. اگر شما گوشی دارید که نسخه اندروید آن می تواند رمز را به صورت یک کد QR تفسیر کند، همانند بیشتر گوشی های چینی، و دوربین شما یا اپلیکیشن دوربین دیگری که بر روی گوشی شما نصب است، می تواند آن را اسکن نماید، باید بگوییم که به اشتراک گذاری رمز ها نیز ذاتا آسان تر شده است.

خب، این کد QR در اندروید Q حالا در سطح سیستم موجود است و در نسخه بتا آن که برای توسعه دهندگان عرضه شده است، موجود می باشد. گوگل در آخرین نسخه اندروید 10 Q بتا 3، که کلا بر روی کمتر از 23 مدل گوشی هوشمند موجود می باشد، گزینه ای را قرار داده است تا بتوان رمز وای فای را به عنوان یک نوشته ساده به اشتراک گذاشت.

کافیست تا شما بر روی یکی از شبکه های ذخیره شده وای فای خود در منوی تنظیمات بروید و بر روی گزینه به اشتراک گذاری کلیک کنید، سپس پین کد و یا اثر انگشت خود را در صورتی که از قبل مشخص نموده اید، وارد نمایید. سپس یک کد QR با یک رمز برای شخص دیگر تولید می شود، همانند آنچه در اولین نسخه بتا وجود داشت.

زیر این کد QR رمز وای فای به صورت یک نوشته نیز وجود دارد که شخص دیگر در صورتی که نمی داند گوشی او از قابلیت های خواندن کد های QR استفاده می کند یا خیر، می تواند آن را بخواند و به صورت دستی وارد کند. دیگه وقتش بود!

مطالب مرتبط