اخبار فناوری

Samsung درآمد فصل پاییز خود را منتشر کرد!

blank

Samsung امروز صبح میزان درآمد فصل پاییز خود را منتشر کرد. سود گوشی ها حدود $۴۱٫۹ میلیارد دلارآمریکا شده  که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۷٫۶ درصد کاهش را نشان می دهد.

سود مشارکت که در فصل پاییز عاید شرکت Samsungشده بود حدود ۴٫۵ میلیارد دلار بوده است که باز به نسبت مدت مشابه در سال گذشته ۳۰ % کاهش و حدود ۱٫۸۹ میلیارد دلار کمتر است.

سود مالیاتی در این فصل نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۹ % کاهش را نشان می دهد  و سود شبکه هم از پاییز گذشته ۱۷ % کمتر شده است.

به نظر می رسد بیشتر این کاهش های چشم گیر در سود شرکت سامسونگ را باید مربوط به عودت گوشی های galaxy Note 7 دانست.

درآغاز و اواسط پاییز امسال Samsung گوشی نوت ۷ خود را معرفی کرد که از همان ابتدا مشکل انفجار این غول تازه معرفی شده سامسونگ گریبان کمپانی سود آور سامسونگ را گرفت. همانطور که به پایان پاییز نزدیک شدیم سامسونگ در حال جمع آوری و تعویض گوشی galaxy Note 7  از مراکز توزیع و فروش آن بود.

بعد از پایان پاییز و در آغاز زمستان درباره تعویض گوشی های نوت ۷ با دیگر محصولات سامسونگ شنیدیم .همه چیز از انفجار یک گوشی galaxy note 7  در هواپیمای خطوط هوایی Southwest  شروع شده بود.

سودی که از این اتفاق از جیب سامسونگ رفت حدود ۸۷٫۱ میلیون دلار آمریکا بود که ۹۶% از سود به دست آمده در همین موقع از سال در سال گذشته بوده است.

بخشی  از ضرری که به واسطه گلکسی نوت ۷ بر سامسونگ تحمیل گردید به واسطه فروش پنل های OLED بازگشت.اما باز هم به خاطر کاهش در قیمت DRAM ها اوضاع آن طور که باید خوب پیش نرفت.پیش بینی ها نسبت به بهبود شرایط فروش در زمستان امسال خوشبینانه است.این خوشبینی شاید به دلیل امیدواری به فروش فوق العاده

Samsung Galaxy S7 و  Samsung Galaxy S7 edge است.البته نمی بایست از قدرت فروش گوشی پیشرو Samsung Galaxy S8 نیز غافل ماند. نکته جالب توجه این است که با وجود انفجار گوشی های نوت ۷ و اج ۷ اما باز این سامسونگ است که مقام پر فروش ترین گوشی موبایل دنیا را در اختیار گرفته است.

Patrick Moorhead تحلیلگر ارشد استراتژی گفته عدم موفقیت در galaxy note 7 را نباید به معنی شکست شرکت سامسونگ قلمداد کرد ،چرا که این گوشی تنها یکی از صدها محصول شرکت سامسونگ بوده است.مهدی حسینی تحلیلگر مالی نیز گفته است که سامسونگ ضعف خود را در ارایه و عرضه گوشی های galaxy note 7  با استفاده از طراحی جالب و جذاب در صفحه نمایش galaxy S8 جبران خواهد کرد.

مطالب مرتبط