اخبار فناوری

 زمزمه هایی درباره زمان ارایه iPhone 8 به بازار

blank

اپل برنده جایزه  “سنسور صفحه نمایش یکپارچه”  گردیده که ساخت آیفون های بدون قاب را ممکن می سازد .به تازگی زمزمه هایی از زمان ارایه گوشی های  iPhone 8  به گوش می رسد .میخواهیم مشخصات گوشی آیفون ۸،قیمت و ویژگی های متمایز کننده آن را زودتر از اعلان رسمی شرکت اپل حدس بزنیم.

شرکت اپل  حین تحقیق و توسعه برای ساخت iPhone 8 صاحب امتیاز طراحی و ساخت صفحه نمایش بدون قاب گردیده است.

 زمان ارایه iPhone 8 به بازار

برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که آیفون هشت به دلیل ایجاد تغییرات جزیی در طراحی و عدم نوآوری چشم گیر ممکن است دستخوش بازار سردی شود اما همه چیز در سال ۲۰۱۷  و زمانی که آیفون شگفتی های طراحی خود را ارایه دهد، روشن خواهد شد.صاحب نظران حدس می زنند که شاید آیفون هشت از نظر ابعادی بزرگتر ازآیفون هفت شود .از نظر زمان ارایه نیز به قطعیت می توان گفت که آیفون هشت طی سال ۲۰۱۸ به بازار جهانی عرضه خواهد گردید. از جهت نوآوری نیز قطعا می توان طراحی و ارایه صفحه نمایش کاملا شیشه ای OLED ، فیچر های باز خورد  بهبود یافته لمسی ، شارژ از طریق وای فای و بسیاری ویژگی های دیگر که بهبود پردازنده و  دوربین از آن جمله است، را عنوان کرد.

یکی از تحلیلگران شرکتی به جرات اذعان می کند که در سال ارایه IPhone 8  به بازار حداقل ۲۵۰ میلیون نسخه از آن فروخته خواهد شد.شروع طراحی و ساخت آیفون هشت در سال ۲۰۱۷ اتفاق خواهد افتاد و در سال ۲۰۱۸ نمونه ساخته شده آن معرفی و برای فروش به بازار عرضه خواهد گردید.صحت این مطالب را می توان از روی زمانبندی ارایه شده توسط شرکت اپل دریافت .

  • شهریور ۱۳۹۵ : iPhone 7 and iPhone 7 Plus
  • فروردین ۱۳۹۶: iPhone SE 2
  • شهریور ۱۳۹۶: iPhone 7s and iPhone 7s Plus
  • فروردین ۱۳۹۷ : : iPhone SE 3
  • شهریور ۱۳۹۷ : iPhone 8 and iPhone 8 Plus

به نظر می رسد که در آینده کمپانی اپل تمایلی برای ادامه تولید سری S آیفون ها  نخواهد داشت. پس آنچه مسلم است این است که سال دیگر در همین فصل باید منتظر ورود iPhone 8  به بازار بود.

طراحی iPhone 8

در مورد طراحی آیفون هشت اصلی ترین سوال این است که آیا اپل می تواند دکمه home را در این مدل از گوشی موبایل آیفون خود حذف کرده و تمام ویژگی های آن را به صفحه نمایش خود منتقل سازد؟

اپل تلاش کرده است که سنسورهای تاچ آی دی که بر روی دکمه home مدل های گوشی آیفون تا به امروز قرار گرفته را به داخل صفحه نمایش منتقل سازد.اگر چه بسیاری از حدس و گمان ها در مورد آیفون ۷ تخقق نیافت اما راه برای آیفون هشت و تلاش برای ایجاد نوآوری های جدید باز است.

  • ابعاد بزرگتر گوشی
  • صفحه نمایش منحنی و کناره های انحنا دار
  • استفاده از یاقوت کبود در طراحی صفحه نمایش

اگر امروزه آیفون صفحات نمایش را از نوعی گلس خاص به نام Gorilla glass  می سازد که شفافیت بالایی دارد اما بارها دیدید که آیفون ها می افتند و گلس و ال سی دی آنها می شکند و یا ترک می خورد.در نسل های بعدی آیفون قرار است این مشکل به کلی مرتفع شود . صفحه نمایش یاقوت کبود راه حل اپل برای حل این مشکل است که اپل آن را در آی واچ های خود به کار می برد.

  • استفاده از ماده ویسکوالاستیک

ماده ای که توان جذب هر آنچه بر روی آن قرار بگیرد را دارد . تصور کنید که دیگر لازم نیست نگران قطرات آب و یا چربی و یا گرد و خاک مانده بر روی صفحه گوشی خود باشید.

  • iPhone  منعطف

تصور کنید که با خم کردن گوشی خود در جهتی خاص اپلیکیشن مد نظرتان شروع به فعالیت کند. هم اکنون شما ماموریت اپل در آیفون هشت را دانستید.

حال سوال اینجاست…ویژگی های جدید در آیفون هشت کدام اند؟

اتصال هوشمند

شارژ به وسیله WiFi  و بی سیم

تشخیص چهره و تشخیص بیومتریک از طریق عنبیه چشم

صفحه نمایش OLED

قابلیت LiFi

استانداردی جدید برای اتصال بی سیم، گونه ای از اتصال که به جای ساستفاده از امواج رادیویی از نور مریی VLC  بهره می گیرد و سرعت بیشتر و خطای کمتری خواهد داشت.

اگر در زمینه تعمیرات موبایل آیفون هر گونه سوالی ذهن تان را درگیر کرد، می توانید با شماره 02167319 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان کوک موبایل استفاده نمایید.

مطالب مرتبط