ترفند شبکه های اجتماعی

دیدن مخفیانه استاتوس whatsapp

blank

با به ‌روزرسانی whatsapp خود با ویژگی جدید آن یعنی status که الگوبرداری شده از استوری Instagram  و snapchat است مواجه خواهید شد. حتماً برای شما هم پیش‌آمده که استوری یا استاتوس یکی از  آشنایان و یا به‌طورکلی کاربرانتان را به‌طور مخفیانه و بدون مطلع شدن وی مشاهده کنید. در حالت عادی پس از مشاهده استاتوس واتس اپ هرکدام از مخاطبانتان، نام کاربری شما نیز به‌عنوان یکی از بازدیدکنندگان به وی نشان داده خواهد شد. با ما همراه باشد تا در این مقاله با دو ترفند مشاهده استاتوس بدون اطلاع شخص موردنظر آشنا شوید.

دیدن مخفیانه استاتوس whatsapp

دیدن مخفیانه استاتوس whatsapp

روش اول- استفاده از تنظیمات whatsapp

از تنظیمات حریم خصوصی (privacy setting) در واتس اپ استفاده کنید. وارد تنظیمات شوید، روی گزینه accounts کلیک کرده و سپس وارد privacy شوید. حال در انتهای صفحه گزینه Read receipts را غیرفعال کنید.

بدین ترتیب اگرچه شما قادرید استاتوس های دوستانتان را تماشا کنید، نام شما به‌عنوان یکی از بازدیدکننده‌ها به وی نشان داده نخواهد شد. از طرف دیگر شما قادر نخواهید بود لیست اسامی کسانی که استاتوس های شما رو بازدید کرده‌اند مشاهده کنید که کمی نامطلوب به نظر می‌رسد. در این حالت در قسمت تعداد بازدیدکننده‌ها همواره عدد صفر برای شما نشان داده خواهد شد.

به علاوه در حین تبادل پیام‌هایتان در whatsapp دیگر شاهد آبی شدن تیک‌های ارسال پیام نخواهید بود و همواره پیام‌هایتان با تیک خاکستری باقی می‌ماند که یعنی از دیده شدن پیامتان بی‌اطلاع خواهید ماند.

درصورتی‌که با این روش مشکل دارید یک راه جایگزین نیز وجود دارد.

روش دوم- استفاده از قابلیت ذخیره‌سازی گوشی خود

whatsapp به‌صورت مخفیانه در گوشی‌های با سیستم‌عامل اندروید ذخیره‌سازی می‌کند. هنگامی‌که به پوشه whatsapp در گوشی همراه خود می‌روید، وارد پوشه media شوید و پوشه‌ای با نام statuses می‌یابید. با باز کردن این پوشه می‌توانید استوری های دوستان خود را مشاهده کنید.

تنها عیب این روش این است که به شما نشان نمی‌دهد هر استاتوس متعلق به کدام‌ یک از مخاطبین‌تان است اما در عوض شما به‌تمامی عکس‌ها و فیلم‌های استاتوس شده دسترسی دارید.

درصورتی‌که پوشه مذکور را نیافتید، وارد مدیریت فایل خود شوید و گزینه show hidden files را فعال کنید. ما در ویدیویی اختصاصی، روش های مشاهده مخفیانه وضعیت در واتساپ را به شما آموزش داده ایم که در ادامه می توانید آن را تماشا کنید:

شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر از ترفند های این اپلیکیشن به پست ” آموزش مخفی کردن چت ها در واتس آپ ” مراجعه نمایید.

سوالات متداول- دیدن مخفیانه استاتوس در واتس اپ

1- چگونه می توانم وضعیت مخفی را در واتس اپ مشاهده کنم؟

  • برنامه واتس اپ را باز کنید و از قسمت استاتوس بازدید کنید.
  • یک برنامه مدیریت فایل مانند ES File Explorer را روی تلفن هوشمند اندروید خود نصب کنید.
  • گزینه نمایش فایل های مخفی را روشن کنید. …
  • به فضای داخلی ≫ واتس اپ ≫ رسانه بروید.

2- آیا می توانم تشخیص بدهم، کسی مرا از دیدن وضعیت خود در واتس اپ منع کرده است؟

بله، اگر توسط شخصی مسدود شده باشید، او همچنان می تواند وضعیت واتس اپ شما را ببیند. ولی شما نمیتوانید، وضعیت او را ببینید. در واقع شما نمی توانید کاری کنید که وضعیت تان برای فرد مقابل مخفی شود. همچنین می توانید زمانی که شخص وضعیت شما را دیده است را مشخص کنید.

3- چگونه می توان وضعیت واتساپ خود را مخفی کرد؟

به سادگی به زبانه وضعیت بروید و روی گزینه حریم خصوصی در قسمت بالا ضربه بزنید. در میان گزینه های چه کسانی می توانند به روزرسانی وضعیت من را مشاهده کنند، گزینه مخاطبین من بجز … را انتخاب کنید. اکنون مخاطب (هایی) را که می خواهید به روزرسانی های وضعیت خود را از آن مخفی کنید را انتخاب کنید. قبل از ارسال به روزرسانی بعدی خود، باید چند دقیقه صبر کنید در غیر این صورت ، آنها هنوز هم می توانند وضعیت شما را مشاهده کنند.

4- چگونه بدانم چه کسی وضعیت واتس اپ من را مخفیانه دیده است؟

اگر واتس اپ روی پنجره مکالمه باز می شود، ابتدا بر روی دکمه بازگشت در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید

  • در گوشه بالا و سمت راست روی علامت سه نقطه ضربه بزنید.
  • روی تنظیمات ضربه بزنید.
  • روی حساب کاربری ضربه بزنید.
  • روی حریم خصوصی ضربه بزنید.
  • گزینه «رسید خواندن» را بررسی کنید.

5- چگونه بدانم چه کسی پروفایل واتس اپ من را مخفیانه مشاهده کرده است؟

در واتساپ گزینه ای برای بررسی اینکه چه کسی پروفایل شما را دیده است وجود ندارد. می توانید نمایش تصویر و وضعیت خود را برای شخص ناشناس (مخاطبینی که در لیست تماس شما نیستند) مخفی کنید. در صورت تنظیم نکردن حریم شخصی، وضعیت شما قابل مشاهده است.

6- آیا کسی می تواند بدون اینکه مرا بشناسد وضعیت واتس اپ من را ببیند؟

اگر گزینه رسید خواندن واتس اپ شما خاموش باشد همه می توانند وضعیت شما را مشاهده کنند. برای این کار واتس اپ را باز کنید. به تنظیمات >> حساب کاربری >> حریم خصوصی بروید و گزینه رسیدن خواندن را خاموش کنید.

7- چگونه وضعیت واتس اپ خود را برای شخص دیگر قابل مشاهده کنم؟

با تغییر حریم خصوصی وضعیت می توانید مشخص کنید که وضعیت شما برای چه کسانی قابل مشاهده باشد. برای برای تغییر حریم خصوصی وضعیت، برامه واتس اپ در دستگاه اندروید خود را باز کنید، به قسمت وضعیت بروید. روی دکمه منو بروید و سپس روی حریم خصوصی وضعیت ضربه بزنید. در اینجا مشخص کنید چه کسی می تواند به روزرسانی های وضعیت شما را ببیند.

8- اگر کسی من را حذف کرده باشد، در WhatsApp چه خواهم دید؟

اگر شخصی شما را از لیست مخاطبین خود حذف کند، نمی توانید اطلاعات پروفایل آنها مانند عکس پروفایل، پیام وضعیت و آخرین بازدید را مشاهده کنید (اگر قابلیت مشاهده شدن آنها روی «مخاطبین من» تنظیم شده باشد).

9- چگونه بدانم کسی وضعیت من را در واتس اپ بررسی می کند؟

  • واتس اپ خود را باز کرده و به برگه وضعیت بروید.
  • روی سه نقطه در کنار وضعیت من ضربه بزنید.
  • اکنون همه شماره هایی را مشاهده خواهید کرد که به روزرسانی های وضعیت شما را مشاهده کرده اند. برای مشاهده افرادی که وضعیت شما را مشاهده کردند، روی علامتview eye ضربه بزنید.
  • اکنون می توانید تمام دوستانی که وضعیت شما را مشاهده کرده اند مشاهده کنید.

10- چگونه می توان وضعیت مخفی واتس اپ را در iPhone مشاهده کرد؟

وضعیت واتس اپ شخص را در آیفون مشاهده کنید بدون اینکه مشاهده شود.

  • واتس اپ را روی آیفون باز کنید.
  • به تنظیمات و سپس حریم خصوصی بروید و گزینه رسید خواندن را خاموش کنید.
  • حال به وضعیت مخاطب خاص و مورد نظر خود رفته و به روزرسانی های آنها را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط