اخبار فناوری

دلایل غیر منطقی ترامپ برای تحریم شرکت AT&T

دلایل غیر منطقی ترامپ برای تحریم شرکت AT&T

دلایلی که ترامپ به وسیله آن ها خواستار تحریم شرکت AT&T می باشد، مسخره هستند

رئیس جمهور دونالد ترامپ امروز از پروفایل توئیتر خود استفاده کرد تا از دیگران بخواهد دومین شرکت بزرگ ارتباطی ملی یعنی AT&T را تحریم کنند. آیا این تهیه کننده اینترنت وایرلس از کاخ سفید برای اینترنت نامحدود بیش از حد پول گرفته بود؟ آیا پروفایل رئیس جمهور قطع شده بود و از ارسال خبر مهم جلوگیری می کرد؟ خیر، دلیل این تحریم به کارایی این شرکت ارتباطی ربطی نداشت. این درخواست به دلیل خرید Time Warner به وسیله AT&T بود که آن را قادر به کنترل CNN می ساخت.

در یک توئیت، رئیس جمهور نوشت که اگر تعداد کافی از مردم دیگر از AT&T استفاده نکنند یا مشترک آن نشوند، باعث خواهد شد تا این شرکت روشی که در شبکه خبری CNN به ترامپ می پردازد را تغییر دهد. این رفتار معمولی در شان یک رئیس جمهور آمریکا نیست که از مردم بخواهد تا یک شرکت بزرگ آمریکایی را تحریم کنند، آن هم تنها به این دلیل که از روشی که رسانه ها او را مطرح می کنند، خوشش نمی آید. بیشتر روسای جمهور آمریکا، چه دموکرات و چه جمهوری خواه، به سادگی با روشی که در رسانه ها مطرح می شدند، کنار می آمدند.

در اواخر ماه اکتبر سال 2016، تنها چند هفته قبل از انتخابات، AT&T اعلام کرد که Time Warner را به قیمت 85.4 میلیارد دلار خواهد خرید. ترامپ که در آن موقع کاندیدای ریاست جمهوری بود، اعلام کرد که اگر رئیس جمهور شود جلوی این معامله را خواهد گرفت زیرا با این کار تمرکز زیادی از قدرت در دستان تعدادی، محدود می شود. اما چیزی که او را عصبانی می کرد این واقعیت بود که CNN در این ماجرا دخیل است. همان طور که قبلا اشاره شد، با توجه به پوشش انتخاباتی به نفع کلینتون توسط CNN، این طور به نظر می رسید که تلاش ترامپ برای گرفتن انتقام از هر کسی بود که آن طور که از نظر ترامپ باید با او رفتار می شد، با وی رفتار نکرده است.

ترامپ خواستار تحریم AT&T است به این دلیل که از پوشش خبری CNN از ریاست جمهوری وی راضی نیست

در چهاردهم ژوئن سال پیش، Richard Leon قاضی ناحیه آمریکا حکمی که اجازه تلفیق را می داد صادر کرد. در اصل، وزارت دادگستری اعلام کرد که هیچ تجدید نظری برای این تصمیم، اخذ نخواهد شد. اما تقریبا بعد از یک ماه از گذشت از تلفیق، آژانس نظارتی تلاش کرد تا جلوی این اتفاق را بگیرد. همین موضوع به تنهایی بسیار نامعمول بود و علاوه بر آن گزارشی در اوایل امسال منتشر شد که نشان می داد رئیس جمهور به شخصه خواستار دخالت در بازبینی حکم وزارت دادگستری و جلوگیری از تلفیق بوده است. اگر چه، کارمندان خود ترامپ از افتادن این اتفاق جلوگیری کردند و باعث شدند تا این تلفیق باقی بماند.

ترامپ در توئیت خود نوشته است، “من فکر می کنم که اگر مردم از AT&T استفاده نکنند و یا اینکه مشترک آن نشوند، آن ها مجبور خواهند شد تا تغییرات بزرگی را در CNN به وجود بیاورند، که به هر حال در نظر سنجی ها رو به افول است. این اخبار دروغ، بد و بسیار ناعادلانه است. چرا آن ها کاری نمی کنند. وقتی که دنیا CNN را مشاهده می کند، تصویر اشتباهی از آمریکا می گیرد. بسیار غم انگیز است.” دموکرات هایی که در کاخ سفید هستند در حال تحقیق بر روی این موضوع هستند که آیا ترامپ دستوری به Gary Cohn مشاور اقتصادی قبلی خود مبنی بر لغو معامله AT&T – Time Warner داه است یا خیر. یک در خواست که در آپریل به کاخ سفید برای پرونده های مربوطه ارسال شده بود، انکار گردید.

چگونه از دسترسی google به اطلاعات شخصی جلوگیری کنیم؟

این اولین بار نیست که ترامپ از مصرف کنندگان می خواهد تا یک شرکت تکنولوژی آمریکایی را نحریم کنند. در فوریه 2016، کاندیدای ریاست جمهوری، دونالد ترامپ از مردم خواست تا اپل را به این دلیل که اجازه باز کردن گوشی iPhone 5c متعلق به Syed Farooq قاتل San Bernardino را نمی دهد، تحریم کنند. در آن زمان، ترامپ توئیت کرد، “تمام محصولات اپل را تحریم کنید تا زمانی که اپل اطلاعات مربوط به گوشی زوج افراطی اسلامی در کالیفرنیا را به مقامات تحویل دهد.” و در سال 2015 بعد از این که John Legere مدیر عامل T-Mobile یک دعوای توئیتری با رئیس جمهور آینده داشت، ترامپ به سرویس رسانی T-Mobile توهین کرد و گفت او نمی خواهد تا این تهیه کننده اینترنت در هیچ کدام از ساختمان هایش، اینترنت ارائه نکند. به نظر می رسد که این موضوع با توجه به این که Ajit Pai، رئیس FCC که توسط ترامپ انتخاب شده بود، پیشنهاد کرده بود که این معامله 26.5 میلیارد دلاری تایید شود، روشن است. Pai معمولا هر آن چه که از طرف رئیس جمهور به او گفته شود را انجام می دهد.

در این بین، نه AT&T و نه CNN نظری راجع به این توئیت رئیس جمهور ارائه نداده اند.

مطالب مرتبط