ترفند شبکه های اجتماعی

حذف یک باره همه ی مخاطبین تلگرام

حذف یک باره همه ی مخاطبین تلگرام

بعضی از کاربران، به هر دلیلی یکدفعه تصمیم به حذف کل مخاطبین تلگرام خود می گیرند، ولی نمی دانند چگونه این کار را می توانند انجام دهند. اگر شما هم به این دلیل به مطالعه این مقاله پرداخته اید با ما همراه باشید تا یاد بگیرید که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

مقدمه‌ای در رابطه با حذف تمام مخاطبین تلگرام

اگر بخواهید همه ی مخاطبین تان را از اپلیکیشن تلگرام حذف کنید، نمی توانید زیرا تا به اکنون قابلیت حذف تمام مخاطبین در تلگرام فعال نشده است که بتوانید مستقیماً از این طریق همه ی مخاطبین خود را پاک کنید.

اگر شما هم به دلایل متفاوت مانند وقتی اکانت تلگرام تان را در فضای دسکتاپ یا گوشی دوستتان فعال می کنید و به خاطر همگام سازی، تمام مخاطبین شما آنجا بالا می آیند. در این حالت فرد مقابل تان به مخاطبین شما دسترسی پیدا می کند. در این حالت شما می خواهید تمام مخاطبین خود را حذف کنید.

در اینجا باید به شما بگوییم چند راه برای این کار وجود دارد تا بتوانید مخاطبین خود را به طور کامل حذف نمایید. ما در مطالب زیر برای شما این چند راه را توضیح خواهیم داد. در ابتدا، راه اول که مهم ترین و کاربردی ترین راه برای حذف مخاطبین می باشد خواهیم گفت:

راه اول:

حذف همه ی مخاطبین تلگرام با نسخه وب تلگرام

اگر می خواهید از این راه استفاده کنید باید به کامپیوتر یا لپ تاپ دسترسی داشته باشید و برای حذف مخاطبین خود باید ابتدا با مرورگر کروم وارد شوید و مراحل زیر را انجام دهید:

blank

ابتدا نسخه ی وب تلگرام خود را در مرورگر Log in کنید و سپس به اکانت تگرام تان وارد شوید. حال بر روی آیکون سه خطی که در گوشه سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد، بزنید و سپس روی گزینه Contacts کلیک کنید. حالا روی گزینه Edit کلیک نمایید.

blank

حالا باید در قسمت فضای خالی مرورگرتان کلیک راست نمایید و گزینه Inspect element یا Inspect را انتخاب کرده تا صفحه ای شناور جلوی شما باز شود. در قسمت جدیدی که برای شما نمایان می شود به تب Console  مراجعه نمایید. حالا دستوری که در تصویر زیر می بینید، را تایپ نمایید و کلید enter را از روی کیبورد فشار دهید. در حال حاضر کل مخاطبین تلگرام شما انتخاب می‌ شوند.

blank

روی گزینه Delete در پنجره‌ای که مخاطبین تلگرام نمایش داده شده، بزنید. با حذف تمام مخاطبین تلگرام موافقت کنید.

همانطور که می بینید مخاطبان شما در یک لحظه، همگی حذف شده و شما آنها را دیگر ندارید. این راه، راهی ساده و بسیار راحت می باشد. پس اگر مایل به حذف کامل مخاطبان خود بودید فقط باید کد دستوری داده شده را در قسمت مربوطه تایپ و بعد اینتر کنید، بعد بر روی مخاطبین بزنید.

اگر با وارد کردن کد دستوری در تب Console بخش Inspect مرورگر به مشکل برخوردید، می‌توانید به صورت دستی تمام مخاطبین خود را از لیست انتخاب و سپس گزینه Delete را انتخاب کنید.

برای این کار باید، به ترتیب زیر عمل کنید:

برای این کار بر روی سه خطی که در گوشه سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد، کلیک نمایید و سپس روی گزینه Contacts بزنید. بعد از آن بر روی گزینه Edit کلیک نمایید. همه ی مخاطبین اکانت خود را با کلیک بر روی آن ها انتخاب نمایید. اکنون بر روی گزینه Delete در پنجره‌ای که مخاطبین تلگرام نمایش داده می شود، کلیک کنید. با زدن بر روی تایید با حذف تمام مخاطبین موافقت کنید. بدین صورت هم تمام مخاطبین اکانت تلگرام شما حذف می‌شوند. اگر می خواهید بعضی از مخاطبان خود را نگه دارید، باید نام آنها را از لیست مخاطبین اکانت، انتخاب نکنید.

راه دوم:

دیلیت اکانت کردن تلگرام

اگر بخواهید کل مخاطبین خود را حذف کنید می توانید از راه حذف حساب کاربری یا همان دیلیت اکانت استفاده کنید. فقط نکته ی قابل توجه در اینجا، این است که با حذف اکانت تان، تمام اطلاعات، چت ها، حتی گروه ها و کانال های شما حذف خواهد شد.

وقتی اکانت خود را حذف کردید، با همان خط، مجدداً اکانت جدید خود را فعال کنید و وقتی مجددا فعال نمودید گزینه همگام سازی مخاطبین تلگرام را تیک نزنید تا در اکانت جدید مخاطبین آورده نشود. اگر با روش دیلیت اکانت کردن آشنایی ندارید، می توانید به مقالات ما در این مورد در سایت کوک موبایل مراجعه نمایید.

blank

فقط نکته ای که مجدداً به شما گوشزد می کنیم این است که با دیلیت اکانت تمام اطلاعات، چت ها، حتی گروه ها و کانال های شما حذف خواهد شد. حتی با چند بار دیلیت اکانت در مدت زمان کوتاه، برای مدتی اکانت آن خط شما غیرفعال می شود.

راه سوم:

حذف مخاطبین در تلگرام با اپلیکیشن تلگرام

اگر مایل به استفاده از دو روش بالا نیستید و به کامپیوتر دسترسی ندارید و نمی خواهید هرگز حساب کاربری خود را، دیلیت اکانت کنید، آخرین راهی که به منظور حذف تمام مخاطبین تلگرام توضیح خواهیم داد، با اپلیکیشن تلگرام است ولی این روش در زمانی کاربردی ست که مخاطبین شما خیلی زیاد نبوده و شما بتوانید آنها را به صورتی دستی و تک تک حذف کنید. برای حذف مخاطبان تان مراحل زیر را پیاده کنید:

به اپلیکیشن تلگرام خود وارد شوید و حالا آیکون سه خطی گوشه سمت چپ و بالای صفحه را انتخاب کنید.

گزینه Contacts را انتخاب نمایید و یا مخاطبی را می خواهید در قسمت جستجو پیدا کنید و بر روی آن مخاطب بزنید.

blank

وقتی صفحه ی شخصی مخاطب بالا آمد، حالا بر روی سه نقطه گوشه سمت راست بزنید.

آموزش حذف مخاطبین از تلگرام را مطالعه کنید.

 

blank

از بین گزینه هایی که در پنجره ی کوچک آمده، گزینه Delete را انتخاب کنید.

blank

حالا برای شما این پیغام نمایان می شود که می خواهید این مخاطب را حذف کنید و با زدن بر روی Delete  ، حذف کردن مخاطب را تایید می کنید.

blank

با این کار مخاطب از لیست مخاطبان شما حذف خواهد شد، و اگر تصمیم داشته باشید، کل مخاطبانتان رو حذف کنید، باید این کار را برای هر کدام از مخاطبان انجام داد. ولی مجدداً بیان می کنیم که برای تعداد زیاد مخاطب، کار زمان بری می باشد ولی اگر تعداد مخاطبان کم باشد، می توان از همین راه برای حذف مخاطبان استفاده کرد.

حرف آخر:

در مقاله بالا به سه راه برای حذف کل مخاطبان در تلگرام پرداختیم و شما با هر کدام که تمایل داشته باشید می توانید از آن برای پاک کردن تمام مخاطبانتان استفاده کنید.

مطالب مرتبط