ترفند شبکه های اجتماعی

جلوگیری از دانلود خودکار در واتس اپ

جلوگیری از دانلود خودکار در واتس اپ

اپلیکیشن‌های پیام‌ رسان همگی قابلیت دانلود خودکار را دارا هستند و با اینکه این قابلیت کارآمد است و سرعت عمل چت و مکالمه را بالا می‌برد ممکن است گاهی اوقات آزار دهنده باشد.

این قابلیت در کل قابلیت خوبی است، اما گاهی اوقات ممکن است شما سرعت اینترنت پایینی داشته باشید و دانلود کردن تمام مدیاها سرعت شما را جذب خواهد کرد. همچنین اگر بسته اینترنت شما رو به اتمام باشد چنین قابلیتی به تمام شدن آن سرعت خواهد بخشید و آن را کمتر خواهد کرد.

برای غیر فعال کردن این قابلیت یک مسیر ساده پیش روی شما خواهد بود. این آموزش در تمامی نسخه‌های واتس اپ (whats app)در تمامی سیستم‌عامل‌ها یکی خواهد بود. ابتدا اپلیکیشن واتس اپ(whats app) خود را باز کنید و به قسمت تنظیمات اپلیکیشن مراجعه کنید.

در تنظیمات، گزینه «Chats and Calls» را انتخاب کنید.

هنگامی که وارد این بخش شدید به دنبال گزینه «Media Auto Download» باشید.

جلوگیری از دانلود خودکار در واتس اپ

جلوگیری از دانلود خودکار در واتس اپ

در این قسمت هر نوع مدیا و فایل تقسیم خواهد شد و می‌توانید تنظیم کنید که هر نوع مدیا را بر روی چه نوع ارتباطی و در چه حالتی دریافت کنید.

جلوگیری از دانلود خودکار در واتس اپ

جلوگیری از دانلود خودکار در واتس اپ

گزینه ابتدایی Never است که در صورت انتخاب هیچ‌گاه به صورت خودکار فایلی دریافت نخواهد شد. گزینه بعدی روی ارتباط Wi-Fi است و فایل‌ها فقط بر روی این ارتباط دانلود می‌شوند. پس از آن گزینه Cellular نیز اضافه می‌شود و بدین ترتیب با اینترنت سیم‌کارت نیز دانلود خودکار شروع خواهد شد. در پایان گزینه Roaming اضافه می‌شود که در حالت رومینگ نیز اپلیکیشن فایل را دانلود می‌کند.

می‌توانید بسته به نیاز خود این تنظیمات را مشخص کنید و هر کدام را بسته به میل خود تنظیم کنید.

شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اپلیکیشن به پست “رفع مشکل دانلودو ارسال نشدن عکس و فیلم در واتس اپ ” مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط