ترفند آیفون

تشخیص آیفون Refurbished از آیفون اورجینال

blank

شاید تا کنون بسیار پیش آمده باشد که کلمه ی  refurbished را شنیده باشید. در بسیاری موارد اپل پس از فروختن آیفون هایش به دلایل بسیاری از جمله مشکلات رخ داده در کارخانه و هنگام مونتاژ آیفون ها، مشکلات رخ داده حین بسته بندی، عدم پشتیبانی نرم افزار و یا سیستم عامل نصب شده بر روی گوشی از نسخه های به روز رسانی و بسیاری موارد دیگر خریداران آیفون های خود را مرجوع می سازند. این گوشی های مرجوع شده پس از رفع ایراد تحت عنوان  refurbished بار دیگر به بازار عرضه می شوند. پر واضخ است که ایفون های  refurbished شده اورجینال نیستند و از حالت آکبند خارج شده اند. برخی از فروشندگان سعی در پلمپ دوباره این آیفون ها وفروش آن به عنوان آیفون آکبند دارند. در ادامه روش هایی را آموزش می دهیم که با دانستن آنها می توانید آِیفون  refurbished (مرجوعی) را از آیفون آکبند تشخیص دهید:

مراحل تشخیص اصل بودن آیفون

با انجام مراحلی که در ادامه به آنها می پردازیم، می توانید از اصل بودن گوشی آیفون خود اطمینان کافی کسب نمایید:

قدم  ۱:نشان  Apple Certified  را بر روی جعبه ی گوشی آیفون پیدا کنید.

این علامت؛ نشان می دهد که آیفون مورد نظر مورد آزمایش قرار گرفته و مراحل حل مشکلات آن تحت نظر متخصصین اپل انجام شده و در نهایت اینکه شرکت اپل دستگاه را پس از تعمیرات تائید می کند.

قدم  ۲: بسته بندی و جعبه گوشی را به دقت وارسی نمایید.

معمولا آیفون های refurbished دارای جعبه یا بسته بندی های کاملا سفید رنگ هستند. اگر آیفونی که به دنبال خرید آن هستید جعبه سفید رنگ دارد، یا حتی اصلا جعبه ندارد ممکن است با یک دستگاه refurbished طرف باشید .

قدم  ۳: شماره سریال آیفون را بخوانید.

شماره سریال حاوی اطلاعاتی است که نشان می دهد دستگاهی که با آن روبرو هستید refurbished است یا خیر. اگر آیفون مورد نظر روشن است به Home Screen رفته و روی Settings تپ کنید. در این قسمت ابتدا General و بعد About را انتخاب کنید. در این بخش با تپ کردن روی گزینه Serial Number می توانید شماره سریال دستگاه را مشاهده کنید. اگر آیفون روشن نیست، محفظه قرار گیری سیم کارت را پیدا کنید؛ شماره سریال دستگاه مستقیما بر روی سینی سیم کارت چاپ شده است. اگر آیفونی که در حال خرید آن هستید اورجینال باشد همین شماره سریال پشت جعبه دستگاه نیز چاپ شده است.

قدم 4: شماره سریال را به دقت بررسی نمایید.

اعداد موجود در شماره سریال نشان می دهند دستگاه در چه زمانی تولید و ساخته شده است. اگر اولین رقم شماره سریال ۵ باشد به این معنی است که آیفون مورد نظر refurbished بوده و توسط اپل تائید شده است. همچنین باید به سومین رقم شماره سریال نیز توجه کنید. رقم سوم نشان دهنده رقم آخر سالی است که آیفون در آن تولید شده است. برای مثال اگر رقم سوم شماره سریال ۹ باشد یعنی آیفون در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است. رقم های چهارم و پنجم هم دارای اهمیت می باشند. این عددها نشان دهنده هفته ای از سال هستند که آیفون در آن تولید شده است. برای مثال اگر اعداد چهارم و پنجم ۵۱ باشد یعنی آن دستگاه در اواخر سپتامبر سالی که در آن تولید شده در خط تولید بوده است. نباید قدیمی بودن زمان ساخت را به منزله ی مرجوعی بودن آیفون دانست.بلکه بررسی تمام موارد فوق برای تشخیص مرجوعی بودن لازم است. همچنین شما می توانید برای تهیه قطعات گوشی موبایل آیفون اصل به سایت کوک موبایل مراجعه کرده و قطعات مورد نظر خود را با اطمینان تهیه نمایید.

مطالب مرتبط