ترفند آیفون

بیرون آوردن آیفون از حالت Disabled

blank

 برای بیرون آوردن آیفون از حالت Disabled که به واسطه ی وارد کردن اشتباهی رمز عبور به تعداد زیاد است،  مقاله ی زیر را تا انتها با کوک موبایل همراه باشید.

اگر آیفون خود را با تنظیم کردن رمز عبور، قفل کرده باشید و حالا رمز عبور را فراموش کرده باشید، چاره چیست؟ آیا باید مداوما کدی که فکر می کنید رمز عبور شما بوده را وارد فیلد رمز عبور کنید؟ به نظر شما این راه عاقلانه ای است؟

خوب نظر ما چیز دیگری است. اگر گوشی شما قفل است و رمز عبور آن را به خاطر نمی آورید، با وارد کردن مکرر رمزهای اشتباه روی آیفون، تنها آن را به حالت Disabled می برید. اگر رمز را ۶ بار اشتباها وارد کنید، ایفون آیفون وارد حالت Disabled می شود تا از دسترسی غیر مجاز به دستگاه جلوگیری کند.

پس از گذشتن زمان یک دقیقه از رفتن آیفون به مد Disabled، آیفون از این حالت خارج شده و شما باز می توانید شانس خود را برای وارد کردن رمز عبور صحیح امتحان کنید.  اگر به روند وارد کردن رمزهای عبور اشتباه ادامه دهید، گوشی تا زمان همگام شدن با اکانت iTunes  شما Disabled می ماند.

بیرون آوردن آیفون از حالت Disabled

باید بدانید که همگام سازی آیفون (Synching)  با iTunes  منجر به ریست شدن آیفون و پس از آن retore  شدن آن می شود. حتما می دانید که تمامی اطلاعات روی آیفون اعم از اطلاعات مخاطبان، اطلاعات برنامه ها و … پس از ریست گوشی، پاک خواهند شد. اگر قبل از همگام سازی ایفون با iTunes  از اطلاعات روی گوشی، نسخه ی پشتیبان تهیه کرده اید، می توانید پس از ریست گوشی، نسبت به بازنشانی اطلاعات حذف شده اقدام نمایید.برای اطلاع از نحوه ی تهیه ی نسخه ی پشتیبان از اطلاعات روی دستگاه iOS  خود می توانید مقاله  “از آیفونتان پشتیبان بگیرید” را مطالعه بفرمایید. در ادامه دو حالت مختلف برای خروج از مد یا حالت Disabled را بررسی خواهیم کرد. حالتی که در آن تا به حال هیچ گاه آیفون را با iTunes  همگام (Sync)  نکرده اید و حالتی که در آن قبلا نسبت به همگام سازی iPhone , iTunes  اقدام کرده اید.

حالت اول : خروج از مد Disabled وقتی تا به حال هیچ گاه آیفون را با iTunes  همگام نکرده اید.

قدم اول : ابتدا کابل لایتنینگ را از سر USB آن به کامپیوتر خود متصل کنید.  توجه داشته باشید در این مرحله، تنها کابل باید به کامپیوتر وصل باشد و الان زمان اتصال کابل به آیفون نیست.

قدم دوم: دکمه ی Sleep/Wake روی ایفون را به پایین بفشارید و آن را نگه دارید. این کار را تا زمانی که اسلایدری به رنگ قرمز مشاهده کنید، ادامه دهید.  بعد از مشاهده اسلایدر، آن را اسلاید کنید تا گوشی خاموش شود.

قدم سوم: حال زمان آن رسیده است که آیفون خاموش  را به سر دیگر کابل متصل کنید. زمان اتصال کابل به ایفون می بایست دکمه ی Home  را به پایین فشار دهید تا در حین اتصال کابل به آیفون،  گوشی روشن شود.

قدم چهارم:  بعد از آن که پیغام “Connect to iTunes ” روی گوشی شما نمایش داده شد، زمان آن رسیده است که دکمه ی Home  را رها کنید .

قدم پنجم: هنگامی که پیغام Recovery Mode  روی گوشی نمایش داده شد، روی OK نمایش داده شده در iTunes کلیک کنید. حال روی Restore  کلیک کنید. با این کار ایفون شما ریستور خواهد شد و از حالت Disabled خارج می شود.

حالت دوم: خروج از مد Disabled زمانی که آیفون شما با iTunes  همگام (Sync ) شده است.

در این حالت، می توانید با طی مسیر زیر نسبت به خروج آیفون از حالت Disabled اقدام نمایید.

قدم اول: آیفون را به کامپیوتری که معمولا از آن در همگام سازی (Sync ) اطلاعات با آیتیونز استفاده می کنید، متصل کنید. حال برنامه ی iTunes روی کامپیوتر را اجرا نمایید. اگر از شما خواسته شد که رمز عبور خود را وارد سازید، بایستی آیفون را به کامپیوتر دیگری که با iTunes آن نیز همگام هستید،  متصل کنید.  اگر ابن روند را با کامپیوتر دیگری امتحان کردید و باز از شما رمز عبور خواست، می بایست از روش ارائه شده در حالت ۱ بهره بگیرید. در این حالت آیتیونز نمی تواند تشخیص دهد که شما قبلا اطلاعات آیفون را با آن سینک کرده اید در نتیجه لازم است که روش اول را پیاده کنید.

قدم دوم: روی آیکن آیفون نمایش داده شده در نوار سمت چپ آیتیونز، راست کلیک کنید و گزینه ی Backup را انتخاب کنید. تهیه ی بکاپ از اطلاعات آیفون ممکن است زمان بر باشد.

قدم سوم:  زمانی که بکاپ از آیفون گرفته شد، روی Restore  کلیک کنید.  با این کار آیفون از مد Disabled خارج می شود.

قدم چهارم:  پس از پایان فرآیند ریستور،  دوباره روی آیکن آیفون راست کلیک کنید. گرینه ی Restore From Backup را انتخاب کنید. با این کار نسخه ی بکاپ به جای اطلاعات پاک شده شما قرار می گیرد و در عین حال آیفون از حالت Disabled خارج می شود.

نکته : شما می توانید شانس خود برای ورود رمز عبور صحیح را افزایش دهید. با این کار پس از طی دفعات تعیین شده توسط شما برای پذیرش ورود رمز اشتباه،  گوشی به مد Disabled خواهد رفت. برای افزایش شانس خود در ورود رمز صحیح می بایست از طریق مسیر زیر اقدام نمایید:

قدم اول : روی آیکن Setting  در صفحه خانه ی ایفون تپ نمایید.

قدم دوم: روی General تپ کنید.

قدم سوم: روی Password Lock  تپ کنید.

قدم چهارم : تعداد شانس را روی ۱۰ تنظیم کنید. با این کار پس از ۱۰ مرتبه ورود رمز عبور ناصحیح گوشی برای ۱ دقیقه Disabled می شود و …

سوالات متداول- بیرون آوردن آیفون از حالت Disabled

1- چرا آیفون من به یکباره غیرفعال شد؟

اگر گوشی شما قفل است و رمز عبور آن را به خاطر نمی آورید، با وارد کردن مکرر رمزهای اشتباه روی آیفون، تنها آن را به حالت Disabled می برید. اگر رمز را ۶ بار اشتباهاً وارد کنید، آیفون وارد حالت Disabled می شود تا از دسترسی غیر مجاز به دستگاه جلوگیری کند.

2- چگونه می توانم آیفون غیرفعال را باز کنم؟

نحوه باز کردن قفل آیفون غیرفعال با استفاده از رایانه

  • در رایانه خود، iTunes را باز کنید و آیفون خود را با استفاده از کابل USB متصل کنید.
  • حالت بازیابی آیفون خود را راه اندازی کنید.
  • در رایانه خود ، روی “بازیابی” کلیک کنید.
  • پس از اتمام این روند ، آیفون شما به شرایط کارخانه خود بازنشانی می شود.

3- چگونه یک آیفون غیرفعال را بدون iTunes ریست کنید؟

ریست یا باز کردن قفل آیفون غیرفعال بدون iTunes از طریق iCloud

  • از دستگاه دیگری، به com/find بروید.
  • در صورت درخواست، با Apple ID خود وارد سیستم شوید.
  • روی همه دستگاه ها در بالای پنجره مرورگر خود کلیک کنید.
  • دستگاهی را که می خواهید رمز عبور آن را پاک کنید انتخاب کنید.
  • برای پاک کردن کد عبور و باز کردن قفل آیفون غیرفعال بدون iTunes ، روی پاک کردن [دستگاه] کلیک کنید.
  • حالا می توانید از نسخه پشتیبان، گوشی را ریستور کنید.

4- چگونه آیفون خود را از حالت Disabled خارج کنم؟

با همگام سازی با iTunes، از حالت غیرفعال خارج شوید

  • آیفون را به رایانه ای که معمولاً برای همگام سازی با iTunes استفاده می کنید ، وصل کنید ، سپس iTunes را راه اندازی کنید.
  • بر روی آیکون آیفون در قسمت سمت چپ راست کلیک کنید، سپس بر روی “Back Up” کلیک کنید.
  • پس از اتمام تهیه نسخه پشتیبان برای بازیابی آیفون و خروج از حالت غیرفعال ، “بازیابی” را انتخاب کنید.

5- چگونه یک آیفون غیرفعال را بدون iTunes یا icloud قفل کنید؟

مرحله 1: ارتباط بین آیفون غیرفعال و رایانه ویندوز را با کابل USB برقرار کنید. مرحله دوم: iCunshare iPhone Passcode Genius را در رایانه ویندوز خود دانلود ، نصب و راه اندازی کنید. لازم است با کد ثبت نام خود وارد نرم افزار شوید. سپس بر روی ماژول Unlock Lock Screen کلیک کنید.

6- آیا می توانید آیفون غیرفعال را هارد ریست کرد؟

اگر از iTunes برای ریست آن استفاده می کنید، می توانید آیفون غیرفعال را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. در حالی که iTunes روی آن کار می کند ، آن را به رایانه متصل کنید. دکمه هوم و پاور را همزمان فشار داده و نگه دارید. با این کار دستگاه در حالت ریکاوری قرار می گیرد و آیکون iTunes در صفحه گوشی ظاهر می شود.

7- آیفون برای چه مدت غیرفعال است؟

اگر رمز را ۶ بار اشتباهاً وارد کنید، ایفون به مدت 1 دقیقه وارد حالت Disabled می شود تا از دسترسی غیر مجاز به دستگاه جلوگیری کند. هفتمین تلاش رمز عبور نادرست شما را برای 5 دقیقه قفل می کند، هشتمین تلاش برای 15 و دهمین تلاش ناموفق برای یک ساعت.

8- آیا می توانید داده های یک آیفون غیرفعال را بازیابی کنید؟

مرحله 1: برنامه PhoneRescue را برای iOS روی رایانه Mac/PC خود راه اندازی کنید و آیفون و یا آیپد قفل شده یا غیرفعال خود را از طریق کابل USB خود به رایانه متصل کنید سپس گزینه Recover from iOS Device را انتخاب کنید و روی دکمه Scan در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید.

مرحله 2: دسته های مورد نظر برای بازیابی را بررسی کنید سپس برای ادامه روی دکمه OK کلیک کنید.

9- چگونه به آیفون غیر فعال شده اعتماد کنم؟

اگر دیگر نمی خواهید به رایانه یا دستگاه دیگری اعتماد کنید ، تنظیمات حریم خصوصی را در iPhone ، iPad یا iPod touch خود تغییر دهید. به تنظیمات> عمومی> تنظیم مجدد> تنظیم مجدد موقعیت مکانی و حفظ حریم خصوصی بروید. اکنون وقتی به رایانه های معتبری متصل می شوید ، هشدار Trust از شما سؤال می کند که آیا به آن رایانه اعتماد دارید یا خیر.

10- آیا در صورت غیرفعال بودن می توانم از iPhone خود نسخه پشتیبان تهیه کنم؟

نحوه تهیه نسخه پشتیبان از آیفون غیرفعال شده با iTunes (اگر iTunes بتواند آیفون قفل شده را تشخیص دهد)

  • آیفون غیرفعال را از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.
  • گزینه backup now در سمت راست صفحه نمایش داده می شود. بر روی Back Up Now کلیک کنید و پس از اتمام تهیه نسخه پشتیبان ، تلفن خود را ریستور کنید.

مطالب مرتبط