اخبار فناوری

گوشی Galaxy S21 Ultra 5G سامسونگ با پشتیبانی از نمایشگر WQHD+ ‎

گوشی موبایل Galaxy S21 Ultra 5G سامسونگ با پشتیبانی از نمایشگر WQHD+ ‎

سری Samsung Galaxy S21 در هفته آینده به طور رسمی معرفی می‌شوند و باید بگوییم که گوشی‌های پرچمدار 2021 سامسونگ بیش از یک ماه زودتر از حد معمول در حال ورود به بازار هستند. گوشی سامسونگ در سری Galaxy S20 سال گذشته، نرخ تازه سازی 120 هرتز را در گوشی‌های هوشمند خود ارائه کرده است. با این حال، نرخ تازه سازی بالا به وضوح صفحه نمایش Full HD+ محدود بوده در حالی که WQHD+به 60 هرتز محدود بوده است. اما، اگر گزارش جدید منتشر شده از Ice Universe قابل اعتماد باشد، پس کاربران نیازی به انتخاب وضوح بالای صفحه نمایش یا نرخ تازه سازی بالا در گوشی‌های هوشمند پرچمدار سری Galaxy S21 ندارند.

گفته می‌شود که گوشی‌های موبایل هوشمند پرچمدار آینده سامسونگ از نرخ تازه‌سازی تطبیقی 120 هرتز با وضوح صفحه WQHD+ (3200 × 1440 پیکسل) پشتیبانی می‌کنند. اما این ویژگی احتمالا فقط به گوشی مدل Galaxy S21 Ultra محدود خواهد شد. نکته قابل توجه این است که گوشی هوشمند پرچمدار Xiaomi Mi 11 که به تازگی به بازار عرضه شده است، از نرخ تازه‌سازی بالای 120 هرتز با وضوح صفحه نمایش +QHD خود نیز پشتیبانی می‌کند. در نتیجه دو مدل دیگر این سری یعنی گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس ممکن است در این زمینه در رتبه پایین‌تر قرار بگیرند.

برخی از ویژگی های گوشی Galaxy S21 Ultra 5G

به نظر می‌رسد که این شرکت تصمیم گرفته است که به جای Quad HD+، هر دو مدل را به وضوح صفحه نمایش Full HD+ محدود کند. همچنین تأیید شده است که Samsung Galaxy S21 Ultra 5G برای اولین بار با پشتیبانی از قلم S-Pen، ارائه خواهد شد. Galaxy S21 5G و Galaxy S21 Plus 5G هر دو از دوربین‌های سلفی 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.2 بهره می‌برند و قطعا عملکرد بی‌نظیری خواهند داشت.

ویژگی های گوشی S21 Ultra 5G سامسونگ

ویژگی های گوشی S21 Ultra 5G سامسونگ

این گوشی سامسونگ به عنوان یک پیشنهاد عالی، بهترین قابلیت‌ها و امکانات را از نظر عملکرد دوربین در پیکربندی دوربین چهارگانه از سامسونگ ارائه می‌دهد. پیش بینی می‌شود که این دستگاه از یک سنسور دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، همراه با یک لنز با زاویه دید عریض 12 مگاپیکسلی، یک سنسور 10 مگاپیکسلی با پشتیبانی از بزرگنمایی نوری 3 برابر و یک سنسور دیگر 10 مگاپیکسلی با پشتیبانی از زوم اپتیکال 10 برابر برخوردار باشد. اساساً، سامسونگ تنظیمات دوربین سری S20 را تغییر داده است. بزرگترین پیشرفت هم در Galaxy S21 Ultra است که علاوه بر ماژول پریسکوپ، یک لنز تله فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی سنتی با دیافراگم f / 2.0 را نیز به دست می‌آورد. متأسفانه، فاصله کانونی ذکر نشده است اما بزرگنمایی آن باید 10 برابر باشد. برای مشاهده تصاویر خیره کننده، این شرکت صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED را در گلکسی S21 Ultra با حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت ارائه می‌دهد.

سامسونگ آماده است تا سری گوشی‌های هوشمند گلکسی S21 را در 14 ژانویه در رویداد Samsung Unpacked خود به بازار عرضه کند. در کنار این گوشی‌ها، این شرکت قرار است چند محصول دیگر از جمله هدفون‌های بی‌سیم Galaxy Buds Pro TWS را نیز در همان رویداد معرفی و روانه بازار کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *