راهنمای خرید

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای عکاسی با اندروید

blank

 10 ابزاری که کیفیت عکسبرداری شما را بالا می برد!

روز به روز، دوربین گوشی های هوشمند در حال پیشرفت هستند و یکی از نکات مهمی که هنگام جستجو و خرید گوشی موبایل در نظر می گیرد، دوربین آن است. دوربین های پیشرفته گوشی های جدیدف توانایی کاربر را برای گرفتن عکس­هایی خیره کننده بالا می برند، ولی برای استفاده هرچه بهتر از این دوربین ها، نیاز به مهارت و ابزار مناسب دارید.

اگر می­خواهید که بهترین خروجی را از دوربین گوشی اندرویدی خود بگیرید، مجبور به نصب یک اپلیکیشن مجزا برای عکاسی هستید و این جاست که این لیست از بهترین اپلیکیشن های اندرویدی دوربین به درد شما می­خورد. در ضمن، میتوانید برنامه Google Camera HDR+ را نیز امتحان کنید چرا که این برنامه مخصوص استفاده در دوربین گوشی های سری Pixel گوگل می­باشد!

برنامه اول: Google Camera

این برنامه دارای یک محیط بسیار روان و قابل کنترل است که طی چند وقت گذشته، هم عکاسی آماتور و هم پیشرفته را برای کاربران خود بسیار آسان کرده است. از ویژگی های این اپلیکیشن می­توان به عکاسی پانوراما (Panoramic) و عکاسی کروی (Photo Sphere) اشاره کرد که البته می­توانید این دو ویژگی را با یکدیگر ترکیب کرده و یک عکس خیلی خاص کروی ساخته و مثل یک غواص داخل عکس خود شنا کنید! این ویژگی فقط با استفاده همزمان از دو برنامه Google Photos و Google Camera امکان پذیر است.

blank

به یمن وجود سنسورهای حرکتی مخصوص روی گوشی های Pixel و Nexus، از این قابلیت نتیجه بسیار دقیقی به دست می­ آورید، ولی با این حال، سنسور360 درجه موجود بر روی گوشی برندهای دیگر هم نتایج قابل قبولی را ارائه می­کند. این امکان فوق العاده فقط یکی از توانایی های این اپلیکیشن عکاسی است. چیزی که شما را تعجب زده خواهد کرد، کیفیت خروجی عکس های شما خواهد بود.

برنامه دوم: Google Camera با HDR+ برای گوشی های غیر از Nexus و Pixel

حقیقت این است که ویژگی HDR+ مخصوص دوربین گوشی های سری Nexus و Pixel گوگل است و شما بهترین نتیجه را از این حالت، روی این گروه از گوشی ها به دست خواهید آورد. حالت HDR+ با افزودن کمترین نویز ممکن، عکاسی در تاریک ترین شرایط را هم برای شما فراهم می­کند. ولی در عمل، استفاده از این ویژگی با هر گوشی اندرویدی که مجهز به اسنپ دراگون 820، 821 یا 835 باشد امکان پذیر است.

برنامه سوم: Camera Zoom FX

این برنامه از قدیمی ترین و کلاسیک ترین اپلیکیشن های اندرویدی است که تقریبا قدمتی به اندازه خود اندروید دارد! از ویژگی های این اپلیکیشن می­توان به استفاده از فیلترهای پیش فرض در حین عکاسی اشاره کرد. همچنین وجود حالت چارچوب بندی در حین عکاسی (Grid Lines) نیز می­تواند به گرفتن عکس های صاف و دقیق کمک زیادی بکند. همچنین وجود سنسور حساس به لرزش با تعبیه یک دایره قرمز در وسط صفحه، در حین عکاسی به شما این هشدار را می­دهد که آیا دست شما بیش از اندازه می­لرزد یا خیر؟!

از ویژگی های جالب و خاص این برنامه، حالت عکاسی مخفیانه (Incognito Mood) است. تا به حال شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بدون جلب توجه دیگران بخواهید عکاسی کنید. این حالت به شما کمک می­کند تا با ظاهر کردن یک صفحه اینترنت معمولی و یک کادر عکاسی کوچک در بالای صفحه، به عکاسی مخفیانه خود بپردازید! هر لحظه که کادر کوچک بالای صفحه را لمس کنید، همان موقع عکس شما ثبت می­شود.

ویژگی های فراوان و منحصر به فرد این برنامه آنقدر زیاد هستند که تمام خواسته های شما را در مورد عکاسی برآورده می­کنند! البته این اپلیکیشن در دو نسخه Free و Paid در گوگل پلی قابل دانلود می­باشد.

برنامه چهارم: ProShot

با اینکه در نگاه اول شاید به محیط برنامه احساس خوشایندی نداشته باشید، ولی با انبوهی از امکانات برای عکاسی روبرو هستید! حالت Grid و چارچوب بندی برنامه برای عکاسی با یک دست بسیار کارامد عمل کرده و به کمک آن می­توانید صاف­ترین عکس ها را بگیرید.

blank

تنظیمات کنترلی رایج مثل میزان حساسیت به نور(iso)، فوکوس و میزان روشنایی کاملا در دسترس شما هستند. البته یک گالری داخلی هم برای این برنامه تعبیه شده است که که عدد مربوط به میزان iso و سرعت شاتر را زیر هر عکس مشخص می­کند! شاید از لحاظ ظاهری، جزو زیباترین گالری های عکس اندرویدی نباشد، ولی بسیار حرفه ای و قوی عمل کرده و بهترین گزینه برای اینچنین برنامه ای با این حجم از ویژگی های مختلف مانند حالت زوم یک انگشتی، حالت نقاشی با نور و … می­باشد. البته امکان ضبط ویدیوهای 4K نیز امکانپذیر است، در صورتی که دستگاه شما قادر به پشتیبانی از این فرمت باشد.در کنار نسخه رایگان این برنامه، یک نسخه کامل هم به قیمت 5 دلار موجود است که می­تواند هر دو را از گوگل پلی دریافت کنید.

برنامه پنجم:  5-Camera FV

Fv-5 هم مانند گزینه های دیگر، حالت Grid را در خود جای داده است، ولی دسترسی به آن از طریق منوی اصلی بوده و به راحتی محیط کاربری ProShot نیست. با این حال شما تسلط بسیار کاملی بر روی تنظیمات اصلی مثل iso، فاصله یابی از روی میزان نور، فوکوس، شدت روشنایی و … خواهید داشت. از ویژگی های منحصر به فرد این برنامه می­توان به حالت عکسبرداری متوالی اشاره کرد که شما می­توانید تعداد زیادی عکس از یک کادر را با شدت نورهای متفاوت گرفته و بعداً بهترین عکس را از بین آن­ها انتخاب کنید.

از لحاظ قیمت، این اپلیکیشن از ProShot ارزانتر است. البته یک نسخه Lite نیز از این نرم­افزار برای کسانی که علاقه به عکاسی با تنظیمات پیش فرض ندارند طراحی شده است، به طوریکه می­توانند با تنظیمات مورد علاقه­ ی خود به عکاسی بپردازند.

 برنامه ششم: Open Camera

اگر به دنبال یک برنامه بسیار سبک، کار راه انداز و مهم تر از همه، رایگان هستید، Open Camera بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این برنامه اکثر تنظیمات دستی را که برنامه های دیگر در ازای دریافت حداقل 5 دلار در اختیار شما قرار می­دهند، برای کاربران فراهم کرده است.

همه این ها در کنار یک ویجت بسیار کارامد که بر روی هوم اسکرین شما قرار می­گیرد و قابلیت عکاسی فقط با یک لمس را برای شما فراهم میکند. درست است که شاید این ویجت بهترین عکس ها را برای شما نگیرد، ولی وجودش خالی از لطف نیست. با این همه، تمامی تنظیماتی که برای گرفتن یک عکس خوب نیاز دارید داخل برنامه تعبیه شده است.

برنامه هفتم: VSCO Cam

از جمله برنامه های عکاسی که تفاوت های ظاهری زیادی با خیلی از برنامه های هم نوع خودش دارد! با این وجود، خیلی وقت است که جای خودش را در این عرصه محکم کرده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. در نگاه اول، شاید احساس عجیبی نسبت به ظاهر VSCO Cam داشته باشید، که مهمترین دلیل آن هم شاید شباهت زیاد آن با حالت عکاسی و ویرایش عکس در اینستاگرام است. این اپلیکیشن تعداد زیادی فیلتر های خاص و از پیش تعیین شده دارد که از کیفیت بسیار بالایی هم برخوردارند. شاید یکی از علل محبوبیت VSCO Cam همین موضوع باشد! اگر از حالت پیش فرض فیلتر ها هم راضی نبودید، می­توانید وارد تنظیمات عکس شده و همه چیز را با سلیقه خود تغییر دهید. در گذشته یک فضای اشتراک عکس داخل این برنامه وجود داشت که توسط سازندگان آن به دلایل نامعلوم حذف شد، با این حال، هنوز جزو محبوبترین ویرایشگر های عکس به حساب می آید!

برنامه هشتم: A Better Camera

شرح حال این اپلیکیشن کاملا از نامش پیداست، “یک دوربین بهتر”. از استانداردترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید که حتی بر روی گوشی های سری Vanilla به صورت پیش­فرض نصب شده است! این برنامه از ویژگی های جالبی مثل عکاسی پرتره دست جمعی، عکاسی بدون توقف و همچنین ابزار حذف کننده قسمت ها مخرب عکس برخوردار است. از ویژگی های بسیار کاربردی این برنامه می توان به قسمت “بهترین عکس” یا “Best Shot” اشاره کرد. در این حالت از عکاسی، شما چندین عکس پشت سر هم از یک کادر را گرفته و بعداً می­توانید بهترین مورد را از بین آن­ها انتخاب کنید. یک قابلیت خاص این برنامه نیز حالت ضبط سریع فیلم HDR است. البته اکثر قابلیت های این برنامه نیاز به خرید داشته و فقط به مدت محدودی می­توان بدون پرداخت هزینه از آن­ها استفاده کرد. خوشبختانه در حال حاضر تخفیف­های مناسبی برای خرید قسمت­های مختلف این برنامه در نظر گرفته شده که می­توان با هزینه ه­ای اندک، تمام قابلیت های اختصاصی را فعال نمود.

اگر واقعا از طرفداران عکاسی هستید و با پرداخت هزینه ای اندک مشکلی ندارید، A Better Camera گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. همچنین شما می­توانید با نصب اپلیکیشن تکمیل کننده این برنامه که A Better Editor نام دارد، عکس های خود را به شکل دلخواه ویرایش کنید.

برنامه نهم: Camera 360 Ultimate

با یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های گوگل پلی روبرو هستید! یک نرم افزار عکاسی جامع که قادر به انجام تمامی خواسته های شما برای یک عکاسی بدون نقص است. این نرم افزار از یک سیستم فیلترگذاری سریع بهره می برد، یعنی شما در لحظه می­توانید عکس خود را در انواع فیلترها ببینید و نیازی به گرفتن عکس و چک کردن فیلتر ها در زمانی دیگر نیست. فیلترها و تنظیمات این اپلیکیشن بسیار متنوع بوده و اکثر آن­ها واقعا کاربردی و مناسب هستند.

نکته بسیار جالب در مورد این نرم افزار، راحتی و کاربرپسند بودن محیط آن است و همچنین تمامی تنظیمات عکاسی مورد نیاز شما به راحتی در دسترس هستند. این مورد از ویژگی هایی است که در تمامی اپلیکیشن های عکاسی وجود ندارد و گاهاً بعضی از تنظیمات، لا به لای منوهای پیچیده، غیرقابل دسترس خواهند بود.

از دیگر ویژگی های این اپلیکیشن، قابلیت استفاده از استیکرهای کارتونی در هنگام عکس برداری است. این ویژگی معمولاً در نرم افزارهای پیام رسان مثل واتس اپ (WhatsApp) پیدا می­شوند که اینجا به راحتی در حین عکس برداری در اختیار شما قرار گرفته اند.

برنامه دهم: Manual Camera

اکثر اپلیکیشن های عکاسی، در راستای ساده سازی روند عکاسی برای کاربران تلاش می­کنند که نتیجه این نگرش، عکس هایی با قابلیت استفاده در فضاهای مجازی روزانه مثل فیسبوک خواهد بود، نه عکاسی حرفه ای؛ در نتیجه عکاس های حرفه ای و با تجربه، بیشتر ترجیح می­دهند از نرم­افزاری مثل Manual Camera استفاده کنند که گزینه­ ها و تنظیمات حرفه ای تری را در اختیار کاربر قرار می­دهد. در این اپلیکیشن، شما قادر به کنترل تمامی تنظیمات ریز و درشت عکاسی خود از نظیر سرعت شاتر، فوکوس، میزان روشنایی، حساسیت نور و … خواهید بود. از همه بهتر، در این نرم افزار شما می­توانید عکس های خود را با فرمت خام یا همان RAW ذخیره­ سازی کنید.

پس در نتیجه اگر یک عکاس حرفه ای هستید و ترجیح می­دهید این کار را با گوشی هوشمند خود انجام دهید، Manual Camera بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود. قیمت این اپلیکیشن در گوگل پلی استور 2.99$ است. البته قبل از خرید این نرم افزار، حتما از قابلیت اجرای آن توسط گوشی هوشمند خود مطمئن شوید.

برنامه یازدهم: Pixlr

از قدیمی ترین نرم افزارهای ویرایش عکس که راهی طولانی را برای رسیدن به جایگاه امروزه­اش طی کرده است. درست است که تمامی ویژگی های Manual Camera را شامل نمی­شود، ولی اگر خواهان استفاده همزمان از تنظیمات دستی و فیلترها و افکت های رنگی گوناگون برای عکاسی هستید یکی از بهترین گزینه های شما Pixlr خواهد بود. در کنار محیط اصلی نرم افزار، یک گالری هم تعبیه شده که حجم و مشخصات هر عکس را در کنار یک نمای کوچک از آن عکس برای شما آماده کرده است.

پیکسلر (Pixlr) در کنار قالبیت ویرایش خودکار عکس، قابلیت هایی مانند ترمیم عکس و فوکوس را دارد که حالتی ساده­شده از برنامه فتوشاپ را برای شما تداعی می­کند. همچنین شما می­توانید متن هایی با فونت مورد علاقه خود به عکستان اضافه کرده و یا قسمتی از عکس خود را مات یا محو کنید.

این اپلیکیشن یک نرم افزار جامع و کامل برای استفاده در مورد عکاسی و ویرایش آن است که به صورت رایگان از پلی استور گوگل قابل دریافت می باشد. البته بعضی از فیلتر ها و ویژگی های خاص این برنامه نیاز به پرداخت مبلغی جزیی دارد که بدون آن ها نیز دستتان برای ویرایش عکس بسیار باز خواهد بود.

خلاصه اینکه:

 در این پست سعی کردیم بهترین برنامه های نرم افزاری دوربین را برای سیستم عامل اندروید به شما عزیزان معرفی کنیم. شما این برنامه ها را برای گرفتن عکس هایی با کیفیت بهتر با استفاده از گوشی های اندروید خود نیاز خواهید داشت.

مطالب مرتبط