راهنمای خرید

برنامه های ردیابی اعضای خانواده و دوستان

برنامه های ردیابی اعضای خانواده و دوستان

در صورتی که بخواهید در گوشی تان برنامه ای را نصب کنید که با استفاده از آن موقعیت مکانی دوستان یا اعضای خانواده خود را ردیابی کنید و از موقعیت مکانی آنها مطلع باشید، این مقاله را مطالعه کنید. ما قرار است در مقاله چند برنامه ی خوب و برتر جهت ردیابی اعضای خانواده و دوستان را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

در سال های اخیر، استفاده از اپلیکیشن هایی که قابلیت ردیابی موقعیت مکانی و نشان دادن مکان حضور افراد بر روی نقشه گوگل را دارند، بسیار زیاد شده است. فرض کنید به هر دلیلی بتوانید در طول روز موقعیت مکانی که دوست و یا یکی از نزدیکان شما در آن بخش حضور دارد را دائما روی گوشی خود ببینید. حتی بتوانید موقعیت مکانی فرزندتان را به شیوه مشابه روی موبایل خود مشاهده کنید و هر ساعت و دقیقه از روز بدانید که دقیقا او به کجا می رود؟ پیاده سازی این مورد در برخی شرایط بسیار کاربردی می باشد.

حالا می خواهیم بدانیم که چطور می توانید این کار را انجام دهید؟ برای انجام این کار باید از اپلیکیشن های موبایلی استفاده کنید که قابلیت ردیابی و نمایش موقعیت مکانی زنده شما و اعضای خانواده یا دوستانتان را ارائه کند. در حال حاضر اپلیکیشن های زیادی هم اکنون برای این کار ارائه شده‌اند، ولی در این بین چند اپلیکیشن نسبت به سایر موارد کیفیت بالاتر و قابلیت های مناسب تری را ایجاد می‌ کنند. در این مقاله می ‌خواهیم به معرفی چند برنامه برتر ردیابی اعضای خانواده و دوستان بپردازیم.

اپلیکیشن Life360 Family Locator

از برترین اپلیکیشن هایی که می ‌توان با استفاده از آن موقعیت مکانی دوستان مورد نظر خود را ردیابی کنید، اپلیکیشن Life360 Family Locator می باشد. این برنامه قابلیت های زیادی را برای کاربران ایجاد می کند و فقط یک برنامه نشان دهنده موقعیت مکانی افراد و اعضای خانواده نیست. برای مثال با استفاده از این برنامه می ‌توانید موقعیت های مکانی خاصی را نشانه گذاری کنید و از اپلیکیشن بخواهید تا در صورت مراجعه دوستان و اعضای خانواده شما به این مکان ها برایتان نوتیفیکیشن و هشدار ارسال نمایند. از قابلیت های دیگری که این اپلیکیشن دارد این است که می‌توانید برای ردیابی موقعیت مکانی گوشی در حالت دزدیده شدن یا گم شدن دستگاه هم استفاده کنید. رابط کاربری این برنامه مناسب بوده، و بسیار روان و کاربرپسند طراحی شده است و کار کردن با آن اصلاً سخت نیست. برای استفاده از خدمات اپلیکیشن Life360 Family Locator هیچ نیازی به پرداخت هزینه ندارید، زیرا این برنامه به صورت کاملاً رایگان عرضه شده است. پس اپلیکیشن Life360 Family Locator  را به عنوان یکی از برنامه های برتر ردیابی اعضای خانواده و دوستان می توان معرفی کرد.

اپلیکیشن Life360 Family Locator

اپلیکیشن Sygic Family Locator

این برنامه به دلیل کارایی بالا و کیفیت عملکرد خوب توانسته جوایزی را هم دریافت کند و خود را کاملا به عنوان یک برنامه کاربردی در حوزه ردیابی موقعیت مکانی افراد نشان دهد. از ویژگی های برتر این اپلیکیشن مربوط به کراس پلتفرم بودن (Cross-Platform) بودن آن است. یعنی هر یک از اعضای خانواده و دوستان شما از هر گوشی و سیستم عاملی که استفاده کرده و می ‌توانند به طور همزمان به هم متصل شده و از نظر سیستم عامل و سینک شدن اطلاعات هیچ محدودیتی در اپلیکیشن مذکور وجود ندارد.

در این اپلیکیشن می‌ توانید مکان ها و موقعیت های خطرناک را برای هر یک از اعضای خانواده مشخص کرده و از اپلیکیشن بخواهید که به محض ورود افراد به این مکان ها برایتان هشدار ارسال نمایند. بی شک این ویژگی برای کنترل نونهالان و نوجوانان بسیار مناسب است. نکته مهم این است که اپلیکیشن Sygic Family Locator  حتی قابلیت استفاده به عنوان نویگیتور یا همان راهنمای مسیر خودرو را هم در خود جای داده است و حتی در حالت آفلاین هم مسیریابی مطلوبی ارائه می کند. پس شک نکنید که Sygic Family Locator می تواند از برنامه برتر ردیابی اعضای خانواده و دوستان باشد.

اپلیکیشن Sygic Family Locator

اپلیکیشن Sprint FamilyWall

اگر بخواهیم در بین اپلیکیشن های ردیابی، یکی دیگر از برترین ها را معرفی کنیم، می توانیم به اپلیکیشن Sprint FamilyWall  اشاره کنیم. این اپلیکیشن امکان نامگذاری مکان های مختلف را فراهم می کند و از قابلیت ایجاد هشدار برای رسیدن افراد به مکان هایی که برای شما مهم و با اهمیت است، پشتیبانی می‌ کند. از دیگر ویژگی های متفاوت این برنامه مربوط به قابلیت ارائه یادآور است. بدین معنی که اگر یکی از اعضای خانواده در حال رفتن به منطقه ‌ای باشد که قبلاً توسط دیگر اعضا به عنوان منطقه ممنوعه انتخاب شده است، گوشی وی سریعاً یادآور و هشدار ارسال می‌ کند. با این کار، او دیگر نمی‌تواند مدعی شود که فراموش کرده بود نباید به منطقه مورد نظر برود.

در واقع اپلیکیشن Spirint FamilyWall مجموعه عظیمی از ویژگی و قابلیت های دیگر را هم فراهم کرده است که ما نمی خواهیم خیلی وارد جزئیات آن شویم. فقط مشکلی که این برنامه دارد، که می توان را بیان کرد، مربوط به غیر رایگان بودن آن است. ابتدا این برنامه 15 روز امکان استفاده موقت از آن را در اختیار کاربر قرار می ‌دهد و پس از آن باید برای استفاده از قابلیت های آن هر ماه هزینه ‌ای در حدود 3 دلار پرداخت نمایید. ولی غیر رایگان بودن آن هم نمی تواند آن را از لیست اپلیکیشن های برتر ردیابی اعضای خانواده و دوستان خارج کند.

اپلیکیشن Sprint FamilyWall

همه چیز درباره ی باتری موبایل را مطالعه کنید.

اپلیکیشن Find My Friends

حالا می خواهیم اپلیکیشن دیگری را که می ‌توانید از آن برای ردیابی موقعیت مکانی اعضای خانواده خودتان استفاده کنید، با عنوان اپلیکیشن Find My Friends به شما معرفی کنیم. این اپلیکیشن توسط سازندگان اپلیکیشن Life360 Family Locator طراحی گردیده است و کیفیت عملکرد بالا و مطلوبی دارد. رابط کاربری اپلیکیشن خوب و کاربرپسند طراحی شده و استفاده از آن بسیار راحت است. از نقاط قوت این برنامه مربوط به امکان ثبت و تعریف موقعیت های مکانی غیرمجاز برای اعضای خانواده و ارائه هشدار در صورت ورود آن ها به این موقعیت ها است. این اپلیکیشن Find My Friends نیز به صورت کاملاً رایگان نیست و در ابتدا فقط 30 روز اجازه استفاده رایگان از قابلیت هایش را به شما داده و پس از آن شما باید برای استفاده هزینه ماهیانه 5 دلاری را برای استفاده از قابلیت های آن بپردازید.

اپلیکیشن Find My Friends

اپلیکیشن GPSWOX Family Locator

در صورتی که می خواهید یکی از بهترین اپلیکیشن های رایگان ردیابی موقعیت مکانی افراد و اعضای خانواده خود را داشته باشید، برنامه GPSWOX Family Locator را انتخاب کنید زیرا یکی از بهترین گزینه های برای شما می باشد. این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان عرضه می شود و مجموعه مطلوبی از ویژگی ها و قابلیت های کاربردی را در اختیار شما قرار می ‌دهد. از قابلیت های آن می توان به امکان مشخص کردن مناطق خطرناک و ممنوعه، امکان ارائه هشدار در صورت ورود افراد به این مناطق، قابلیت تشخصی میانگین سرعت حرکت افراد و غیره اشاره کرد. پس اگر می‌خواهید بدون درد سر و صرف هزینه موقعیت مکانی اعضای خانواده و دوستانتان را روی نقشه ردیابی کنید، برنامه GPSWOX Family Locator را انتخاب نمایید.

اپلیکیشن GPSWOX Family Locator

روش های کاربردی دیگر برای ردیابی افراد و اعضای خانواده

این را بدانید که روش های دیگری هم برای ردیابی موقعیت مکانی اعضای خانواده وجود دارد که در ادامه می‌خواهیم به چند مورد از کاربردی ترین این روش ها اشاره داشته باشیم. ممکن است، استفاده از این روش ها برای شما نسبت به نصب پنج اپلیکیشنی که قبلا به آن ها اشاره داشته ایم ساده تر و راحت تر باشد.پس به روش های زیر توجه کنید:

استفاده از برنامه گوگل مپ (Google Maps)

همانطور که می دانید، برنامه گوگل مپ (Google Maps) که به صورت پیش فرض روی تمام گوشی های اندرویدی نصب می باشد و قابلیت اشتراک گذاری موقعیت مکانی را فراهم کرده است. پس استفاده از این برنامه هم می‌ تواند یکی دیگر از روش های خوب موجود برای ردیابی موقعیت مکانی افراد و اعضای خانواده باشد. فقط توجه کنید که قابلیت برنامه گوگل مپ اشتراک گذاری موقعیت مکانی است، یعنی کاربر باید وارد این برنامه شده و موقعیت مکانی خود را به صورت داوطلبانه با شما اشتراک گذاری نماید. برای این کار باید وی پس از ورود به اپلیکیشن انگشت خود را روی موقعیت مکانی خودش قرار دهد تا انتخاب گردد. بعد گزینه Share را لمس و یکی از روش های ارسال موقعیت مکانی را از لیست انتخاب کند و موقعیت مکانی خود را برای شما ارسال ‌نماید. پس با استفاده از برنامه گوگل مپ هم می ‌توانید برای ردیابی موقعیت مکانی اعضای خانواده استفاده کنید.

استفاده از برنامه گوگل مپ

استفاده از برنامه تلگرام

یکی دیگر روش ها، استفاده از برنامه پرطرفدار تلگرام است که از قابلیت اشتراک گذاری موقعیت مکانی با دیگر کاربران پشتیبانی می ‌کند. برای استفاده از این ویژگی در تلگرام باید آیکون ارسال فایل (گیره) را در پنجره گفتگوی فرد مورد نظرتان لمس کرده و گزینه Location را انتخاب کنید. بعد از اینکه موقعیت مکانی شما مشخص شد، آن را برای مخاطب خود ارسال نمایید. بنابراین وی می‌تواند موقعیت مکانی شما را روی نقشه ببیند. دقت کنید که در این روش هم مخاطب شما باید داوطلبانه نسبت به اشتراک گذاری و ارسال موقعیت مکانی خودش وارد عمل شده و به نوعی امکان ردیابی اعضای خانواده بدون اینکه آن ها از این مسئله مطلع باشند امکانپذیر نخواهد بود.

استفاده از سرویس Android Device Manager/Find My iPhone

دو قابلیت Android Device Manager در گوشی های اندرویدی و Find My iPhone در گوشی های آی او اسی اپل هم می ‌توانند به منظور ردیابی اعضای خانواده و دوستان استفاده شود.

استفاده از سرویس Android Device Manager/Find My iPhone

برای استفاده از این دو ویژگی باید آن ها را در موبایل مخاطب یا فرد مورد نظرتان فعال نمایید. بعد از طریق کامپیوتر یا گوشی خود وارد اکانت گوگل یا اپل آیدی او ‌شوید و خیلی آسان بدون نیاز به مطلع شدن او موقعیت مکانی وی را دائما و به صورت زنده بر روی نقشه ببینید. پس استفاده از دو قابلیت Android Device Manager  و Find My iPhone هم می‌ تواند به جای نصب برنامه برای ردیابی اعضای خانواده و دوستان بکار رود. فقط نقطه ضعف این روش مربوط به الزام اشتراک گذاری رمز عبور اکانت گوگل یا اپل آیدی با فردی می‌شود که قصد دارد موقعیت مکانی شما را ردیابی نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *