ترفند, ترفند اندروید

بازگردانی پیامک های پاک شده گوشی های اندروید

blank

شاید برای همه شما اتفاق افتاده باشد که به صورت کاملا اتفاقی تمام پیامک های گوشی خود را پاک کنید! در برخی موارد هم پیش می آید که افراد به دلایلی پیامک های روی گوشی خود را پاک می کنند؛ اما پس از مدتی پشیمان شده و دوست دارند اس ام اس های قدیمی را بازگردانند. اگر به هر دلیلی دوست دارید بازگردانی پیامک های پاک شده را آموزش ببینید، کوک موبایل با ارائه راهکاری های تعمیرات موبایل و ترفندهای کاربردی انواع موبایل و گجت های دیگر، در کنار شما است. فرقی ندارد که سیستم عامل اندرویدی گوشی شما اریو است یا نوقا و یا حتی سیستم عامل های قدیمی تر، در هر صورت می توانید با استفاده از ترفندی که در این پست ارائه می شود پیامک های قدیمی و پا پاک شده را به گوشی خود بازگردانید. اس ام اس های روی گوشی شما توسط به روز رسانی های برنامه ها و با دانلود فایل ها و یا هر تراکنش صورت گرفته روی گوشی شما تحت تاثیر قرار نمی گیرند. پس برای بازگردانی اس ام اس های پاک شده از روی گوشی اندرویدی خود تنها لازم است گوشی را در دست داشته باشید و پست ما را بخوانید و ترفند ارائه شده را به کار ببندید

توصیه ما برای شما آن است که از برنامه ی Doctor  MobiKin برای ریکاوری و بازیابی تمامی پیامک های پاک شده روی گوشی خود استفاده کنید.

برای آن که بتوانید اس ام اس های پاک شده از روی گوشی را  بازگردانید، برنامه های بسیاری وجود دارد. در این پست قصد داریم یکی از بهترین این برنامه ها را معرفی کنیم. این برنامه با نام Doctor  MobiKin شناخته می شود. با استفاده از این برنامه می توانید تمام داده های پاک شده از روی گوشی خود را به سرعت و با بیش ترین صحت بازگردانی کنید. وقتی می گوییم تمام داده های روی گوشی، یعنی تمامی اس ام اس های پاک شده از روی گوشی شامل داده های قابل بازیابی می شود. در ادامه روش بازگردانی اس ام اس های پاک شده از روی گوشی با استفاده از این برنامه را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

برای استفاده از ابن برنامه جهت بازگردانی اس ام اس های پاک شده از روی گوشی، ابتدا لازم است این برنامه را دانلود کرده و آن را روی لپ تاپ ویندوز و یا مک بوک خود نصب کنید.

از این برنامه برای بازگردانی پیامک های پاک شده ی کدام مدل از گوشی ها می توان استفاده کرد؟

 این برنامه از حدود 2000 مدل گوشی با سیستم عامل اندروید برای عملیات بازگردانی پیامک های پاک شده پشتیبانی می کند. این برنامه ی شگفت انگیز می تواند برای بازگردانی پیامک های پاک شده از روی گوشی های برند سامسونگ، ال جی، اچ تی سی، موتورولا، سونی، ایسوس و دیگر برندها مورد استفاده قرار گیرد. لیستی از این 2000 مدل گوشی که برای بازگردانی پیامک های پاک شده توسط این برنامه پشتیبانی می شود وجود دارد و از ان جا که تعداد این مدل گوشی ها بسیار زیاد است، می توانید با احتمال بالا از قرار داشتن مدل گوشی خود در لیست، اقدام به نصب برنامه و شروع فرآیند بازگردانی پیامک های پاک شده کنید. در این آموزش قصد داریم از یک مدل گوشی سامسونگ گلکسی S6 برای نصب برنامه و بازگردانی پیامک های پاک شده استفاده کنیم.

چگونه می توان پیامک های پاک شده از روی گوشی را با استفاده از MobiKin Doctor بازیابی کرد؟

پس از نصب برنامه روی کامپیوتر خود، می بایست گوشی را با استفاده از کابل یو اس بی به کامپیوتر متصل کنید.  پس از اتصال گوشی به کامپیوتر برنامه ی MobiKin Doctor  پیغامی را به شما نمایش می دهد که در آن اجازه دسترسی برنامه به اطلاعات گوشی را از کاربر سوال می کند. پس از مدتی که گذشت می توانید اس ام اس های خود را روی صفحه نمایشگر کامپیوتر و در بستر برنامه MobiKin Doctor ببینید. پس از نمایش پیامک ها روی بستر برنامه،  گام اصلی برای بازیابی و بکاپ گرفتن از پیامک های گوشی طی شده است. با استفاده از آموزش گام به گام و تصویری این پست، می توانید به راحتی اقدام به بازگردانی پیامک های پاک شده از روی گوشی خود کنید. برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

گام اول:  زمانی که گوشی را با استفاده از کابل USB  به کامپیوتر متصل کردید، صفحه ی زیر به صورت اتوماتیک نمایش داده می شود. در این صفحه مشخص می شود که گوشی شما توسط برنامه شناخته شده است. با استفاده از این صفحه می توانید ببینید که گوشی شما شناخته شده است و در حال حاضر چه عملیاتی توسط برنامه روی گوشی اجرا می شود! همچنین در این صفحه می توانید ببینید که برنامه ی MobiKin Doctor می تواند به عنوان وسیله ای برای بازیابی اطلاعات روی اس دی کارت ها (کارت های حافظه ی جانبی) مورد استفاده قرار گیرد و از طرفی هم مانند یک جعبه ابزار حرفه ای برای بازیابی اطلاعات در نظر گرفته شود.

بازگردانی پیامک های پاک شده گوشی های اندروید1

بازگردانی پیامک های پاک شده گوشی های اندروید1

گام دوم: زمانی که دسترسی برنامه به گوشی آغاز شد، داده های روی گوشی شما در بستر برنامه MobiKin Doctor نمایش داده می شود.این اطلاعات شامل مدل گوشی، ورژن سیستم عامل و اطلاعاتی از این دست می باشد. در همین مرحله است که شما می توانید از میان داده های نمایش داده شده، داده ای را که قصد بازگردانی آن را دارید انتخاب کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، شما می توانید داده هایی از قبیل مخاطبان، عکس ها، پیامک ها، گزارش تماس ها، ویدیو ها، آدیوها و نیز اسناد را برای بازگردانی انتخاب کنید. در این مرحله و برای بازگردانی پیامک های پاک شده از روی گوشی، می بایست گزینه ی “Messages” را از میان گزینه های نمایش انتخاب کنید و پس از آن روی آیکون Next کلیک کنید.

بازگردانی پیامک های پاک شده گوشی های اندروید2

بازگردانی پیامک های پاک شده گوشی های اندروید2

گام سوم:  پس از آن که Messages را برای بازیابی انتخاب کردید، برنامه از شما چند دقیقه زمان می خواهد و مطابق تصویری که مشاهده می کنید،  عملیات بازگردانی پیامک های پاک شده از روی گوشی اندروید آغاز می شود. در تصویر نمایش داده شده، تمامی دسته های داده برای بازیابی انتخاب شده است اما شما لازم است تنها دسته ای را انتخاب کنید که دوست دارید داده های آن را بازگردانی کنید. دقت کنید که بازگردانی پیامک های پاک شده، اگر تعداد آنها خیلی زیاد باشد، نیازمند فضای حافظه از گوشی شما خواهد بود. می توانید گزینه ی تمام پیامک ها را انتخاب کنید و یا با استفاده از تیک زدن چک باکس پیامک ها خاص را برای بازیابی انتخاب کنید. پس از انتخاب کل و یا مخاطب خاص برای بازگردانی پیامک های پاک شده اش، می توانید روی آیکون Recover که در سمت پایین و راست برنامه قرار دارد، کلیک کنید تا فرآیند بازیابی اطلاعات از دست رفته آغاز شود.

بازگردانی پیامک های پاک شده گوشی های اندروید3

بازگردانی پیامک های پاک شده گوشی های اندروید3

گام چهارم:  پس از آن که داده های از دست رفته بازگردانی شدند، از شما در مورد آنکه می خواهید این داده ها روی کامپیوتر شما بکاپ گرفته شود یا خیر، سوال می شود. در این صورت می توانید یک فولدر برای جانشانی پیامک های بازیابی شده روی کامپیوتر خود درست کنید و یا فولدری را که روی پی سی موجود است، برای نگه داری پیامک های بازیابی شده انتخاب کنید.

بازگردانی پیامک های پاک شده گوشی های اندروید4

بازگردانی پیامک های پاک شده گوشی های اندروید4

از پیامک های خود بکاپ بگیرید تا پیامک های شما هرگز از بین نروند!

اگر دوست دارید از شر این فکر که روزی سهوا پیامک های گوشی شما پاک خواهد شد، خلاص شوید، باید پیشگیری قبل از علاج را در دستور کار خود قرار دهید.  برای این منظور لازم است به صورت دوره ای اقدام به تهیه ی بکاپ از پیامک های روی گوشی خود کنید. خبر خوب این است که برای تهیه ی بکاپ از پیامک های روی گوشی اندرویدی خود، تنها نیاز به چند دقیقه زمان خواهید داشت. برای این منظور می توانید از برنامه ی رایگان به نام SMS Backup & Restore استفاده کنید. استفاده از این برنامه بسیار سر راست است و طراحی آن برای استفاده همه کاربران بسیار عالی است.

دقت کنید اگر پس از اتصال گوشی به کامپیوتر، برنامه نتوانست گوشی را بشناسد با احتمال بالا گوشی شما روت نشده است. شرط اصلی برای انجام عملیات بازگردانی پیامک های پاک شده و شناخته شدن گوشی توسط برنامه، روت بودن آن است.

 

سوالات متداول-بازگردانی پیامک های پاک شده گوشی های اندروید

1- آیا امکان بازیابی پیامک ها و داده های حذف شده از گوشی اندروید وجود دارد؟

با استفاده از ابزار ریکاوری داده های اندروید به نام Android Data Recovery می توانید تمام فایل ها و متن های پاک شده خود را بازیابی کنید. این ابزار نرم افزار خوبی برای بازگرداندن تمام پیامک های متنی، مخاطبین، ویدئوها، تصاویر و اسنادی است که قبلاً روی گوشی اندروید خود ذخیره کرده بودید و اکنون بنا به دلیلی پاک شده است.

2- در گوشی اندروید، پیام ها و داده های پاک شده به کجا می روند؟

وقتی که یک فایل در گوشی اندروید پاک می شود، این فایل به جای مشخصی نمی رود. فایل پاک شده هنوز در مکان و نقطه اصلی خود در حافظه داخلی گوشی ذخیره هستند، تا زمانی که این نقطه با یک داده جدید جایگزین نشده باشد، و تنها فایل حذف شده در سیستم اندروید شما غیر قابل روئت است.

3- آیا داده های گوشی اندروید قابل بازیابی هستند؟

برخلاف دستگاه های iOS اپل، گوشی های هوشمند اندروید، انواع مختلفی از فضای ذخیره سازی داده از جمله سیم کارت، حافظه داخلی NAND و کارت میکرو اس دی را فراهم می کنند. مهندسین ریکاوری داده ها می توانند داده های پاک شده را از هر یک از این فضاهای ذخیره سازی بازیابی کنند به ما امکان بازیابی فایل های شما حتی اگر دستگاه شما خاموش باشد را می دهند.

4- آیا در گوشی اندروید، سطل بازیافت وجود دارد؟

برخلاف کامپیوترهای ویندوز و یا مک، در گوشی های اندروید سطل بازیافت وجود ندارد. دلیل اصلی این است که فضای ذخیره سازی گوشی اندروید محدود می باشد. در عمده گوشی های اندروید فضای 32 و 128، 256 گیگابایت وجود دارد که برای اضافه کردن سطل بازیافت کم و ناچیز می باشد.

5- آیا در گوشی اندروید می توان از برنامه MobiKin doctor استفاده کرد؟

برای ریکاوری و بازیابی تمامی پیامک های پاک شده روی گوشی خود می توانید از برنامه دکتر مابی کین استفاده کنید.
گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید.
USB debugging را فعال کنید و درایور را نصب نمایید.
اسکن فایل ها را شروع کنید.
پوشه های مربوطه را باز کنید.
بازیابی فایل از حافظه گوشی اندروید خود به کامپیوتر را شروع کنید.

6- آیا برنامه MobiKin Doctor امن است؟

برنامه MobiKin Doctor ایمن است و براحتی می توانید آن را دانلود کنید. در تست های انجام شده مشخص شده است که این برنامه به طور 100 درصد عاری از هر گونه مشکل می باشد.

7- از برنامه MobiKin Doctor روی چه مدل گوشی های اندروید می توان استفاده کرد؟

برنامه بازیابی پیامک های حذف شده از گوشی های اندروید از تقریباً تمام گوشی های اندروید و برندهای مختلف سامسونگ، ال جی، شیائومی، ایسوس و دیگر برندهای موجود در بازار پشتیبانی می کند.

8- آیا امکان بازیابی داده از یک گوشی خاموش وجود دارد؟

بله، این امکان وجود دارد که داده های پاک شده خود را از حافظه داخلی گوشی خاموش اندروید بازیابی کنید. کارت حافظه گوشی خود را در رم ریدر قرار دهید. رم ریدر را به کامپیوتر وصل کنید. وقتی که کامپیوتر حافظه گوشی شما را از طریق رم ریدر پیدا کرد و به اصطلاح خواند، تمام داده های گوشی اندروید شما روی صفحه نمایش کامپوتر نشان داده خواهد شد. فایل را باز کنید و داده ها را بررسی کنید.

9- اگر گوشی اندرویدم روت نشده باشد می توانم داده های پاک شده آن را بازیابی کنم؟

اگر گوشی اندروید شما روت نشده باشد، پس از اتصال گوشی به کامپیوتر، برنامه نمی تواند عملیات بازگردانی پیامک های پاک شده را انجام دهد. توجه داشته باشید که یکی از شرایط اصلی استفاده از این برنامه، روت بودن آن است.

10- برای اینکه پیامک ها و اطلاعات گوشی خود را از دست ندهیم بهتر است چکار کنیم؟

پیشنهاد می کنیم به صورت دوره ای از اطلاعات و پیامک های گوشی اندروید خود بکاپ گیری کنید. برای انجام این کار می توانید از برنامه بک آب و بازیابی پیامک که به صورت رایگان می باشد استفاده کنید. استفاده از این برنامه راحت است و بکاپ گیری با ان زیاد طول نمی کشد.

مطالب مرتبط